Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، این مطلب را حمید رستمی جاز در نشستی که با حضور ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، عنوان کرد.

وی در این نشست با اشاره به فرآیندهای صورت گرفته به منظور جذب رشته های پیراپزشکی گفت: در سال های اخیر واحد قشم با تجهیز کردن آزمایشگاه‌ها و ایستگاه‌های آموزش پزشکی علاوه بر برگزاری چندین دوره آزمون های کشوری صلاحیت های بالینی اقدام به گسترش رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم ادامه داد: دانشکده بین الملل پزشکی قشم با ارتقای تجهیزات آزمایشگاهی خود همواره موفق به جلب نظر مثبت بازرسان ارزیابی وزارت بهداشت شده که همین امر بیانگر تلاش این مجموعه برای ارتقا و رشد در حوزه آموزش پزشکی است.

رستمی جاز اضافه کرد: با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته و ظرفیت های منطقه، دانشگاه آزاد اسلامی قشم قصد دارد در راستای انجام رسالت اجتماعی خود در کنار آموزش و پژوهش با راه‌اندازی رشته‌های کاربردی با جذب دانشجویان بین المللی نقش مهمی در ارتقای سطح بهداشت و علوم پزشکی استان هرمزگان ایفا کند.

دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قشم می تواند قطب پذیرش دانشجویان بین المللی پزشکی شود

در ادامه این نشست ابوالفضل باقری فرد گفت: در بازدید از دانشکده بین الملل پزشکی قشم امکانات و تجهیزات این دانشکده را بسیار مناسب مشاهده کردم، این دانشکده می‌تواند به قطب حوزه آموزش پزشکی جنوب کشور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اصولی که در برنامه وزارت بهداشت قرار گرفته برداشتن مرزهای آموزش بین تمامی نهادهای و مراکز آموزش عالی کشور است که در همین راستا تفاهم نامه هایی نیز تنظیم شده که در آینده ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان در استان هرمزگان ضمن تایید برخی کمبود ها افزود:ارتقاء سطح آموزش دانشجویان و بررسی شرایط جذب دانشجویان بومی به عنوان ظرفیت های بالقوه بهداشت و درمان استان قطعا با حضور در مراکز متعدد و گوناگون درمانی و بررسی بالینی بیماران محقق خواهد شد که این امر مستلزم تعامل نهادهای مرتبط با دانشکده بین الملل پزشکی قشم است.

باقری فرد با اشاره به دستاورهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم اظهار داشت: این دانشگاه به عنوان یکی از قطب های پزشکی در جنوب کشور دارای ظرفیت های بسیار بالایی در شاخه های آزمایشگاهی و اعضای هیات علمی مجرب است و همین امر می‌تواند شرایط را به منظور جذب دانشجویان بین المللی فراهم کند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی ابوالفضل باقری فرد قشم خلیج فارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی قشم دانشگاه آزاد اسلامی قشم خلیج فارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت بهداشت آموزش پزشکی باقری فرد واحد قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز