Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدحسین انباردار روز شنبه با بیان اینکه این که با تشکیل کمیته تخصصی حمایت از خانواده و جوان سازی جمعیت، برنامه ریزی های کارشناسی شده با حفظ انعطاف پذیری در دستور کار خود قرار گرفته است ادامه داد: این برنامه ریزی ها بر اساس واقعیت های موجود در جامعه و در سه بخش کوتاه، میان مدت و بلند مدت طراحی شده و در حین اجرا نیز قابلیت پایش، بهبود و اصلاح را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس آمارهای رسمی، بیش از ۱۱ درصد جمعیت کشور را افراد سالمند تشکیل می دهند که با پیش بینی های معتبر در صورت عدم رسیدگی به این شرایط، تا کمتر از ۳۰ سال آینده، جمعیت کشور به بیش از ۳۰ درصد افراد سالمند می رسد.

دکتر انباردار با اشاره به آسیب های پیری جمعیت اعلام کرد: این معضل می تواند به عدم پویایی علمی و پژوهشی کشور، اُفت شدید درآمد ناخالص ملی، نزول شدید و یا منفی شدن نرخ رشد جمعیت، از بین رفتن نیروی کار و فشار شدید بر بنیان ها و نهادهای حمایتی مالی و درمانی کشور منجر شود.

این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: تمامی اقدامات معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در خصوص حمایت از خانواده و جوانسازی جمعیت، فعالیت های فرهنگی و ارائه بسته های آموزشی و تشویقی بوده و تلاش می شود تا جامعه  به ویژه جوانان کشور که نقش اصلی را در این زمینه ایفا می کنند، نسبت به موضوع جوانسازی جمعیت، تصمیم جدی و درست بگیرند.

او ارائه این بسته های آموزشی را شامل آموزش های پیش از ازدواج، حین و پس از ازدواج و نیز آموزش های ویژه فرزندپروری عنوان کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه افزود: این برنامه ریزی ها برای تمامی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه بوده و تلاش شده تا در صورت تشکیل خانواده و یا فرزندآوری توسط هر کدام از این گروه ها، بسته های مناسب حمایتی و تشویقی اثرگذار به آنان ارائه شود.

دکتر انباردار گفت: بر اساس مصوبات کمیته تخصصی حمایت از خانواده و جوانسازی جمعیت، دانشجویانی که در دوره سکونت در خوابگاه، صاحب اولین فرزند خود شوند، مدت سکونت آنان در خوابگاه برای یک دوره یک ساله تمدید شده و در صورت تولد دومین فرزند نیز این دوره به مدت ۱۸ ماه دیگر تمدید می شود.

او ادامه داد: خانواده های دانشجویی که فرزند سوم آنان در خوابگاه متولد شود و نیز دانشجویانی که در همین شرایط صاحب فرزند دو یا چند قلو شوند، همچنین دانشجویانی که پیش از حضور در خوابگاه صاحب ۳ و یا بیش از این تعداد فرزند باشند، مدت سکونت قانونی آنان در خوابگاه دانشجویی متاهلین تا پایان مدت تحصیل، تمدید می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توضیح داد: بر اساس مصوبات این کمیته تخصصی، اولویت واگذاری خوابگاه با مادران باردار دانشجو بوده و نیز اولویت واگذاری خوابگاه متاهلین علوی، با توجه به موقعیت ویژه این مکان دانشجویی، به دانشجویان دارای فرزند یا فرزندان زیر ۶ سال و یا دانشجویان دارای بیماری خاص با تایید پزشک معتمد دانشگاه است.

این مقام مسوول در دانشگاه از ارائه خدمات رفاهی متنوع مانند استفاده با شرایط ویژه از باشگاه بدنسازی، مکان توزیع غذا، قرائت خانه، اتاق کامپیوتر، پارکینگ و سایر موارد خدماتی و رفاهی برای دانشجویانی که در زمینه ازدواج و فرزندآوری مشمول شرایط یاد شده هستند، خبر داد.

او اضافه کرد: موضوع ارائه پیشنهاد برای تغییر در آئین نامه های وزارت بهداشت و تغذیه برای دانشجویان متاهل و صاحب فرزند ساکن در خوابگاه های دانشجویی، برنامه ریزی برای گسترش خوابگاه های ویژه متاهلین و همچنین تلاش برای راه اندازی مهدکودک های استاندارد در خوابگاه های دانشجویی متاهلین نیز در حال پیگیری است.

دکتر انباردار اعلام کرد: همچنین به منظور حمایت از کارکنانی که دارای ۳ فرزند و یا بیشتر هستند، بهره گیری رایگان از خدمات مرکز مشاوره، مرکز طبی، امکانات ورزشی تربیت بدنی دانشگاه، شرکت در برنامه های آموزشی اداره فوق برنامه و نیز آموزش روخوانی قرآن مجید هر کدام به مدت ۳ ماه و نیز اعطای وام قرض الحسنه صندوق امام علی(ع) معاونت فرهنگی دانشگاه به صورت خارج از نوبت در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: به زودی با مشارکت سایر معاونت های دانشگاه، بسته های حمایتی، رفاهی، آموزشی و تشویقی بیشتری در این زمینه اعلام می شود.

برچسب‌ها نرخ رشد جمعیت شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ رشد جمعیت شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نرخ رشد جمعیت شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برنامه ریزی خوابگاه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی بعد از ظهر شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها همراهی خیران و نیکوکاران را مایه دلگرمی دانست و اظهار کرد: هم اکنون سه هزار ۱۳۳ یتیم و ده هزار و ۲۲۱ فرزند از خانواده محسنین در استان گیلان از حمایت حامیان نیکوکار بهره مند می‌شوند که علاوه بر دریافت کمک هزینه معیشت، بسیاری از مشکلات درمانی، تحصیلی و مسکن این افراد، از طریق گزارش همکاران اکرام به حامیان و عنایت این بزرگواران مرتفع گردیده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با اشاره به اینکه طی ماه رمضان امسال در قالب پویش باران مهربانی ۵۸۰۰ نفر به عنوان حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده‌اند، افزود: این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۷ درصد افزایش یافته است و هم اکنون حدود چهل هزار حامی در این طرح مشارکت دارند.

وی در ادامه، با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از یکصد میلیارد تومان توسط حامیان به فرزندان معنوی آنها اهدا شد، اضافه کرد: حدود ۸۳ میلیارد تومان از میزان کمک‌های اهدایی حامیان نقدی و مابقی به صورت کالا و خدمات ضروری برابر نیازهای فرزندان از سوی این عزیزان اهدا شد.

اهرابی با تأکید بر اینکه تعداد زیادی از فرزندان ایتام و محسنین هستند که دارای حامی نبوده یا دریافت مراحم بسیار پایینی دارند، گفت: مردم نوعدوست و خیر، جهت حمایت یک یا چند فرزند معنوی می‌توانند با مراجعه و ثبت نام در سایت ekram.emdad.ir نسبت به انتخاب فرزند معنوی با شرایط مورد نظر خود (سن، جنسیت، سادات، بیمار، محل سکونت) اقدام و همچنین حامیان با مراجعه حضوری یا تلفنی به واحدهای اکرام ادارات امداد استان می‌توانند نسبت به شرح وضعیت زندگی این افراد آگاهی پیدا کرده و سپس فرزند معنوی خود را جهت حمایت انتخاب نمایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، ادامه داد: ارسال عدد ۱۳ به سر شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ نیز از روش‌های دیگر برای ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌باشد.

وی ضمن تقدیر از اعتماد حامیان و خیرین گفت: به منظور تسهیل در روش‌های پرداخت برای هر فرزند معنوی یک شماره کارت اختصاصی در نظر گرفته می‌شود که حامیان می‌توانند بدون شناسه واریز و از طریق سایت و یا کلیه درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های موجود، نسبت به واریز مستقیم هدایای نقدی به حساب فرزندان معنوی اقدام نموده و گزارش پرداخت را در سایت مشاهده کنند.

اهرابی در پایان با قدردانی از همراهی همیشگی مردم نیکوکار گیلان، عنوان کرد: مردم خیر استان در قالب پویش اطعام مهدوی به منظور تهیه بسته‌های افطاری ساده، غذای گرم و بسته معیشتی برای اقشار کم برخوردار، بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان مشارکت کردند.

کد خبر 6090008

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی