Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@22:52:55 GMT

آشپزخانه کوچک و نقلی را چگونه بچینیم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۵۱۹۱

آشپزخانه کوچک و نقلی را چگونه بچینیم؟

هنگام سازماندهی یک آشپزخانه کوچک، راه حل های موثر صرفه جویی در فضا و چیدمان درست، به شما کمک می کند تا همه لوازم خود را به خوبی در آشپزخانه جای دهید.

۱۰ راه برای استفاده حداکثر از فضای آشپزخانه

حتی کوچک‌ترین آشپزخانه ‌ها را هم می‌توان با تفکری هوشمندانه به خوبی سازماندهی کرد. بنابراین تنها به یک برنامه ریزی جامع و کاربردی نیاز دارید تا این کار چالش برانگیز را به راحتی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله توصیه‌ های تخصصی طراحان دکوراسیون در مورد سازماندهی چیدمان یک آشپزخانه کوچک را جمع ‌آوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم شکل، عملکرد و فاکتورهای حس خوب را در آشپزخانه کوچک خود به حداکثر برسانید.

قانون شماره۱: دور ریختن وسایل اضافی

تمیز کردن درست و اصولی بهترین نقطه برای شروع است. بنابراین در اولین قدم سازماندهی تمام آشپزخانه ها دقت کنید که وسایل بلا استفاده را به خارج از آشپزخانه هدایت کنید تا فضاهای ذخیره سازی را هدر ندهید. هنگامی که این کار انجام شد، این فرصت برای شما فراهم می شود تا در مورد اینکه چگونه می خواهید چیزهای باقی مانده را سازماندهی کنید، فکر کنید و تصمیم بگیرید.

قانون شماره۲: ساخت کابینت های بیشتر

اگر آشپزخانه کوچکی دارید، استفاده از تمام فضاها ضروری است. بنابراین تا جایی که می توانید کابینت ها را بزرگتر بسازید.

از طراح کابینت خود بخواهید که کابینت های بالا را تا سقف ادامه دهد و تا حد امکان کابینت های قدی را در طراحی خود بگنجاند. طراحی کابینت در بالای یخچال نیز کمک می کند تا تعداد بیشتری کابینت در آشپزخانه داشته باشید.

قانون شماره۳: ایجاد مناطق مجزا

هنگام بررسی ایده های چیدمان آشپزخانه، ممکن است نام منطقه بندی را شنیده باشید. به عنوان مثال کابینت های اطراف سینک و ماشین ظرفشویی محل قراردادن مواد شوینده، حوله آشپزخانه و سطل زباله هستند؛ درحالی که کابینت ها و کشوهای اطراف اجاق گاز باید حاوی قابلمه، تابه، ادویه جات و... باشند.

منطقه بندی کمک می کند تا وسایل در جای درست خود قرار بگیرند و در کوتاه ترین زمان ممکن در دسترس باشند.

مثلا اگر سطل زباله شما در جایی دور از سینک باشد، ناچارید که برای دور ریختن زباله ها جابه جا شوید و ممکن است این جا به جایی باعث شود تا شیرآبه زباله ها روی زمین بچکد. اما با نصب یک سطل آشغال کابینتی در کابینت زیر سینک، علاوه بر ایجاد دسترسی ساده به سطل، از انتشار بوی بد زباله ها نیز جلوگیری می کنید و در فضای کم و کنترل شده ای امکان بازیافت زباله ها را نیز خواهید داشت.

قانون شماره۴: قرار دادن وسایل در جای درست

برخی از وسایل آشپزخانه جزو ضروریات کارهای روزمره محسوب می شوند، اما برخی دیگر کاربرد چندانی ندارند و در شریط خاص مورد استفاده قرار می گیرند. در هنگام چیدمان وسایل در کابینت ها دقت کنید که وسایل ضروری را در نزدیکترین سطح دسترسی قرار دهید و وسایل کم کاربردتر را در طبقات دور تر کابینت بگذارید تا برای برداشتن وسایل پرکاربرد مجبور نباشید تمام کابینت را به هم بریزید.

قانون شماره۵: استفاده از کشو به جای کابینت

اگر همیشه با دسترسی به انتهای کابینت ها مشکل دارید، از تعداد بیشتری کشو در کابینت ها کمک بگیرید. هرچند شاید فکر کنید که تعداد کشوهای کابینت همیشه محدود است و امکان اضافه کردن به تعداد آنها وجود ندارد.

راه حل این مشکل با استفاده از ریل های بدنه دار یا مجیک باکس ها امکان پذیر است. مجیک باکس یک کشوی بی نظیر و عالی است که داخل کابینت ها نصب می شود و دسترسی به انتهای کابینت را امکان پذیر می کند.

راه حل بعدی، استفاده حداکثری از فضای کشوهای موجود در آشپزخانه است. با استفاده از انواع نظم دهنده کشو، تمام وسایل در جای خود قرار می گیرند و فضای بیشتری برای قراردادن وسایل جدید باز می شود. این نظم دهنده ها سایزهای متنوعی دارند و برای تمام کشوهای بزرگ و کوچک، و قراردادن بسیاری از وسایل مانند، قاشق و چنگال، یا بشقاب و درب قابلمه و ... مناسب هستند.

قانون شماره۶: سفارشی سازی کابینت های کنج

هنگام سازماندهی یک آشپزخانه کوچک، تمام فضاها اهمیت ویژه ای دارند و باید قابل استفاده باشند. کابینت های گوشه معمولا دسترسی بسیار سختی دارند و عملا استفاده از آنها به قدری ناخوشایند است که اغلب افراد از آن چشم پوشی می کنند.

اما اگر با ایده‌ های تجهیزات آشپزخانه هوشمند آشنا باشید می توانید با استفاده از انواع سبد لمن کرنر که در گوشه کابینت نصب می شود، دسترسی بسیار ساده و جذابی را به این قفسه های بزرگ و کاربردی اضافه کنید تا از فضای قابل استفاده بیشتری بهره مند شوید.

قانون شماره۷: ایجاد طبقه بندی با توجه با نیاز شما

به طور معمول امکان جا به جایی طبقات کابینت ها وجود ندارد؛ با این حال گاهی وسایل شما بلندتر از قد طبقات هستند، گاهی هم وسایل ارتفاع کمی دارند و ناچارید برای کم نیامدن طبقات کابینت، وسایلی مثل لیوان یا نمکدان ها را روی هم بچینید.

این بار قبل از شروع چیدمان، طبقات قدیمی کابینت را بیرون بیاورید و به جای آنها از سبد سوپر مارکت استفاده کنید. انواع سبد سوپری، داخل کابینت ها نصب می شوند و طبقات کاربردی و بی نظیری را ایجاد می کنند. طبقات سوپری کابینت که به صورت کشو عمل کرده و دسترسی ساده ای دارند، به راحتی جا به جا می شوند تا امکان طبقه بندی مناسبی با توجه به نیاز شما فراهم شود.

قانون شماره۸: مرتب نگه داشتن سطوح آشپزخانه

هرچقدر که میزهای آشپزخانه خلوت تر و منظم تر باشند، آشپزخانه ظاهر جذابتری پیدا می کند؛ این امر در آشپزخانه های کوچک مهمتر و کاربردی تر است.

سعی کنید وسایل خود را بر روی میزهای کابینت قرار ندهید، شلوغ بودن اطراف، باعث کوچکتر دیده شدن محیط می شود. اگر همچنان وسایلی دارید که داخل کابینت ها جا نشده اند، سعی کنید با ایجاد طبقاتی مثل شلف ها، این وسایل را به شیوه ای زیبا و منظم در خارج از کابینت بچینید.

قانون شماره۹: انتخاب ترکیب رنگی مناسب

این یک قانون است: رنگهای تیره فضا را کوچک نشان می دهند و رنگهای روشن فضا را بازتر و بزرگتر می کنند. در انتخاب رنگ کابینت ها، دیوارها، پرده ها و... سعی کنید از رنگهای روشن و طرحهای خلوت تر استفاده کنید تا آشپزخانه شما دلگیر و خسته کننده نشود.

قانون شماره۱۰: خرید لوازم با سایز مناسب

خرید وسایل بیش ازحد بزرگ را فراموش کنید؛ لوازم برقی بزرگ و یا میز ناهارخوری بزرگ، جایی در آشپزخانه کوچک شما نخواهند داشت و با اشغال فضای زیاد، فقط جای شما را تنگ می کنند و زیبایی خاصی به محیط نمی دهند.

سازماندهی یک آشپزخانه کوچک با استفاده از تجهیزات مدرن

سعی کنید برای نظم همیشگی آشپزخانه، زمانی را به طور روزانه برای مرتب کردن فضا نگه دارید تا همه چیز را به جای مناسب خود برگردانید. البته تجهیزات مدرن و کارآمد، نقش بسیار موثری را در زیبایی چیدمان آشپزخانه کوچک شما ایفا کرده و این امکان را فراهم می کنند تا زمان نظم دهی روزانه به حداقل برسد.

شما می توانید مدرنترین و باکیفیت ترین تجهیزات نظم دهنده کابینت را در فروشگاه تجهیز یراق پیدا کنید و آنها را از ۳ روش اینترنتی، تلفنی و حضوری سفارش دهید.

همچنین کارشناسان تجهیز یراق در تمام ساعات کاری هفته آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند و می توانید از طریق شماره ۰۲۱۱۷۷۳۴۳۵۵۶ تمام اطلاعات لازم درباره یراق آلات و تجهیزات کابینت، یراق آلات درب ریلی، تجهیزات نورپردازی هوشمند، یراق آلات ساختمان و اتاق خواب و... را از آنان جویا شوید.

کد خبر 1640258

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: یک آشپزخانه کوچک کابینت ها زباله ها سعی کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)

عصر ایران - کاسا زایری (Casa Zaire) خانه ای کوچک در پشت ساختمانی نوگرا در شهر پورتو، پرتغال است. این خانه توسط استودیو پائولو موریرا آرکیتکچرز (Paulo Moreira Architectures) طراحی شده است. دگرگونی و تغییر شکل این خانه کوچک که محل سکونت سرایدار ساختمان اصلی بود، آن را بار دیگر زنده کرده است.

استفاده بهینه از فضای موجود

موقعیت مکانی منزوی خانه در ارتباط با خیابان و زندگی شهری موجب شد تا معماران استودیو موریرا این ساختمان کوچک را به عنوان یک مورد مستقل در نظر بگیرند. در طبقه همکف، تغییر شکل ارتباطات بین هال، حمام و فضای نشیمن صورت گرفت.

آشپزخانه، بالکن جانبی و پله های متصل به طبقه بالا در امتداد دیوارهای بیرونی قرار گرفته و فضای مرکزی برای قرار گرفتن یک میز ناهارخوری کوچک آزاد شده است. کاشی های کف موجود به رنگ مشکی با نقاط سفید به رغم ظاهر فرسوده خود حفظ شدند.

در اتاق خواب، یک اختلاف سطح ایجاد شده تا امکان استفاده از قسمت زیرین تخت به عنوان یک فضای ذخیره سازی بهینه فراهم شود.

حمام نیز با استفاده از مواد ساده و مقرون به صرفه بازسازی و به روز شده است. کاشی های طرح مترو در این قسمت جلب توجه می کنند.

نمای بیرونی خانه با ورقه های فلزی صورتی رنگ پوشیده شده است. از سوی دیگر، رنگ آبی کم رنگ در فضای داخلی خودنمایی می کند.

اطلاعات پروژه:

نام: کاسا زایری

معمار: پائولو موریرا آرکیتکچرز

مکان: پرتو، پرتغال

مساحت: 30 متر مربع

کاربری: خانه مسکونی

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • مهارت بالای ماریو بالوتلی در چالش گل کوچک / فیلم
  • اوسمار: امیدوارم هواداران فردا مثل همیشه کنار پرسپولیس باشند
  • اوسمار:‌همیشه بازی با سپاهان سخت و حساس است
  • تمهیدات اتوبوسرانی برای مسابقه فوتبال بین پرسپولیس و سپاهان
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است