Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:05:36 GMT

روزی که منتظرش بودیم؛ ایلام بدون ابتلا و فوتی کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۵۴۳۹

روزی که منتظرش بودیم؛ ایلام بدون ابتلا و فوتی کرونا

به گزارش خبرنگار ایرنا، روزهای هولناک و ترسناک ورود کرونا و دیدن جسدهای افرادی که بر اثر کرونا جان می باختند و عزیزانشان به واسطه سرایت ویروس حتی جرات نزدیک شدن به آنها را نداشتند، لحظه های دلهره آور و سخت بیمارانی که همه مراکز درمانی را پر ازدحام کرده بودند و هر کسی از هول ترس جان عزیزش از دیگری در معابر و خیابان‌ها فرار می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای سخت کمبود ماسک و دستگاه اکسیژن و ناشناخته بودن ویروس کرونا، ضدعفونی خیابانها و لباس ها و خوراکی ها همگی تمام شد.

روزهای غمناک دوری از عزیزان و فراق و دلتنگی پدر و مادرها برای دیدار عزیزانشان، ممنوعیت های عید دیدنی و سفرهای نوروزی و تابستانی، تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی و بغل کردن و بوسیدن ها همه ممنوع شده بود، پایان یافت.

روزهای پر غم و غصه و اندوه دردناک عزیزانی که به بیمارستان‌ها می رفتند و با درد و رنج ناشی از بیماری کرونا مرگ دوستان و عزیزانشان را به نظاره می نشستند.

روزهای ترسناک لباس های محافظتی و احساس ناامنی و حسرتی دایمی که در پی مرگ عزیزان کرونا در غریبی و تنهایی با انبوهی از آهک در قبر دفن می شدند، بالاخره سر آمد.

همان روزهای سخت مرگ و میرهای سه رقمی و بالای ۵۰۰نفری در هر پیک کرونا که سایه شوم مرگ را در هر کوچه احساس می کردی، همه به پایان رسید.

روزهای دلتنگی و بی تابی کودکان و نوجوانانی که برای همیشه مادر یا پدر خویش را در اثر کرونا از دست دادند، هیچ وقت تمام نمی شود و این اندوه پیاپی حسرت همیشگی و خاطره زشتی از آن روزهای کرونایی در زندگی و ذهن این افراد بر جای گذاشت.

کرونا بالاخره هر روز ضعیف و ضعیف تر می شود و پیک و موج های مرگبارش بالاخره با آن آمار تلفات بسیار بالا در جهان که بیش از یک میلیون نفر را به کشتن داد و در استان ایلام هزار و ۲۵۲ نفر را به کام مرگ کشاند، امروز به صفر رسید.

روزی آمد که دیگر آمار ابتلا و فوتی کرونا در ایلام صفر شد و پس از دو سال هیچ چشمی به خاطر مرگ عزیزش به دلیل کرونا گریان نشد.

هر چند امروز هیچ خانه ای عزادار از دست دادن عزیزش به دلیل ابتلا به کرونا نشد اما هنوز برای اینکه کرونا را پایان یافته بدانیم، زود است و نباید با سهل انگاری و کمرنگ شدن رعایت پروتکل ها، اجازه دهیم این ویروس بار دیگر ما را به روزهای ترسناک گذشته بازگرداند.

ثبت روز بدون ابتلا و فوتی کرونا در ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مورد فوتی و ابتلای جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان ثبت نشده و ایلام یک روز بدون فوتی و بدون ابتلا را سپری کرد.

دکتر جاسم محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مجموع قربانیان استان همچنان یک هزار و ۲۵۲ نفر است و در شبانه روز گذشته ابتلای جدید کرونا شناسایی نشد و هم اکنون مجموع مبتلایان استان نیز ۷۹ هزار و ۶۲۳ نفر است.

وی افزود: شهرستان های دهلران و مهران از وضعیت زرد به آبی تغییر یافتند و هم اکنون هفت شهرستان استان آبی هستند.

دکتر محمدی ادامه داد: علاوه بر دهلران و مهران، ایلام، هلیلان، سیروان، ملکشاهی و چوار در وضعیت آبی و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیمار کرونایی جدید نیز طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی بستری نشدند و مجموع بستری های استان به سه نفر کاهش یافته است.

دکتر محمدی یادآور شد: مجموع بهبودیافتگان  استان ۷۸ هزار و ۳۷۰ نفر است.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا سلامت ایلام ویروس کرونا سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیابی‌نیا: درمورد حذف پرسپولیس نظری ندارم

ایسنا/آذربایجان شرقی کاپیتان ذوب‌آهن گفت: بازیکنان بزرگ هم پنالتی از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، کمال کامیابی‌نیا پس از باخت تیمش مقابل تراکتور و حذف از جام حذفی اظهار کرد: بازی خیلی خوبی بود و توانستیم بازی را به پنالتی بکشانیم. فکر می‌کنم در پنالتی بازیکنان بزرگ پنالتی از دست می‌دهند و خب بدشانس بودیم. امیدواریم که هم تیم ذوب آهن و هم تراکتور موفق باشند.

او درباره تمرینات پنالتی تیمش گفت: ما در طول هفته تمرین پنالتی کرده بودیم و به هرحال تیم جوانی داریم و خیلی خوب امروز بازی کردیم ولی متاسفانه بدشانس بودیم و امیدواریم در بازی‌های باقی مانده لیگ بهترین نتایج را داشته باشیم.

هافبک ذوب‌آهن درباره رضایت داشتن از انتخاب این تیم بعد از بازی در تیمی که معمولا قهرمان بود، گفت: ذوب آهن تیم خیلی خوبی است و در راس کار با آقای ربیعی کار می‌کنم. خیلی اتفاقات خوبی افتاده است و شرایط را باید در نظر گرفت. بلاخره بازیکنان جا به جا می‌شوند. چون من از یک تیم پرطرفدار آمده‌ بودم یک مقدار سخت است. امیدوارم در ادامه کار بتوانم به تیم ذوب آهن کمک کنم.

کامیابی‌نیا درباره حذف شدن پرسپولیس گفت: نظری ندارم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کلوپ: بین دو نیمه کمی گرد و خاک کردم!‏
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • کامیابی‌نیا: درمورد حذف پرسپولیس نظری ندارم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد