Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@06:28:52 GMT

نمایشگاه صنایع دستی در ملایر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۷۱۸۳

نمایشگاه صنایع دستی در ملایر افتتاح شد

همزمان با هفته صنایع دستی، نمایشگاه بزرگ هنرمندان فعال صنایع دستی شهرستان ملایر با حضور جمعی از مسئولان محلی در سرای فرهنگ و هنر این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در این آئین اظهار داشت: امروز شاهد بالندگی و رشد و توسعه هنرمندان این شهرستان در عرصه‌های مختلف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمان اسماعیلی با بیان اینکه ملایر از دیرباز و در قرون مختلف مهد هنرمندان در رشته‌های مختلف صنایع دستی است؛ بازاریابی و مارکتینگ را یکی از نیازهای جدی هنر صنایع دستی این شهرستان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: باید با بهره‌گیری از وضعیت موجود همچون فضای مجازی، ظرفیت‌های این شهرستان و سایر بسترهای تبلیغاتی، برای بازاریابی و رشد و توسعه این هنر صنعت در ملایر کمک کنیم.

فرماندار ویژه ملایر گفت: بدون شک هنر صنایع دستی می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور یکی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های رقابتی جدی ما در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اشتغالزایی و ارزآوری باشد.

اسماعیلی ضمن تقدیر از حضور پررنگ هنرمندان صنایع دستی ملایر در این نمایشگاه، بیان کرد: با توجه به جایگاه مهم صنایع دستی، به اندازه توان، نقش خود را در این محور مهم و عرصه جدی تولید کشور ایفا خواهیم کرد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز اظهار داشت: این نمایشگاه با ۴۰ غرفه همچون رشته‌های فرش‌بافی، مبلمان منبت، پیکرتراشی، مرواربافی، میناکاری، نقاشی روی سفال، ساخت مصنوعات چرمی، قلم‌زنی روی مس، گلیم بافی و رودوزی سنتی برپا شده است.

ابراهیم جلیلی ادامه داد: این نمایشگاه به کمک شهرداری ملایر در سرای فرهنگ و هنر شهرداری دایر شده و تا ۲۷ خرداد آماده بازدید علاقه‌مندان است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ رشته صنایع دستی در ۶ شهر و حدود ۳۰ روستای این شهرستان، بیان کرد: هنر منبت‌کاری و مبلمان منبت با بیش از ۹ هزار استادکار و منبت‌کار و بیش از ۲۵ هزار نفر، بیشترین حجم اشتغال در صنایع دستی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

حسین بحیرایی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نمایشگاه صنایع دستی سلمان اسماعیلی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو

 وحیده رخشانی اظهار داشت: ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان ایران اکسپو ۲۰۲۴ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. 

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این نمایشگاه علاوه بر موارد صادراتی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز معرفی و در معرض نمایش قرار دارد که غرفه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در سالن ۲۵ پذیرای مهمانان و بازدیدکنندگان است. 

وی افزود: در این نمایشگاه ۲ تعاونی صنایع‌دستی "دوچ بلوچ" از زاهدان و تعاونی "دست هنر مکران" از چابهار هم حضور پیدا کرده‌اند و گروه هنری "اسپیدژ" برای اولین بار سوزن‌دوزی بر روی چوب را ارائه میدهد که مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفته است. در این نمایشگاه پرچم‌های خامه‌دوزی سیستان به بازدید کنندگان هدیه داده می‌شود که طرفداران زیادی دارد. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸ تا ۱۵ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر