Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:34:16 GMT

تجلیل خدام حرم رضوی از خیر سلامت

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۷۹۳۸

تجلیل خدام حرم رضوی از خیر سلامت

خادمان حرم رضوی در جشن ملی زیر سایه خورشید و آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو از ۵۷ سال خدمات پدر شهید بهمنی، پیر غلام امام رضایی و ولایی در تأمین گلاب ناب آستان قدس رضوی از کاشان تجلیل کردند.

حاج خلیل بهمنی خیر ارجمند کاشانی، رزمنده دوران دفاع مقدس، مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی و تأمین کننده است که سالیانه پنج تن گلاب ناب را برای مشهد مقدس ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج خلیل بهمنی پدر شهید مرتضی بهمنی دارای عشق و علاقه وصف ناپذیر به خدمت به مردم، محرومین و ارائه خدمت به آستان قدس رضوی بوده است که اثرات و برکات فراوانی برایش داشته است.

جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در دهه کرامت با ۱۰۰ برنامه و همایش تخصصی اجرا شد.

ابوالشهید بهمنی خدمت به اهل بیت علیهم السلام بویژه امام رضا علیه السلام را تنها دستگیر و مایه افتخار و توفیق خود در آخرت می‌داند.

بهمنی که روزگاری در دوران دفاع مقدس رزمنده بوده و از این آب و خاک دفاع کرد امروز نیز در سنگر‌های اجتماعی، فرهنگی و عرصه درمان و سلامت شهر و کشورش فداکاری می‌کند.

برخی از خدمات خیرخواهانه ابوالشهید بهمنی تامین جهیزیه دختران، ایجاد زمینه ازدواج پسران انجمن حمایت از بیماران کلیوی و صد‌ها فعالیت خیرخواهانه دیگر است که همواره نور و امید و آرامش و نشاط را به همشهریان و هموطنانش هدیه می‌کند.

تامین گلاب آستان قدس رضوی بویژه ارسال ۲۷۰ گالن گلاب ۲۰ لیتری به مشهد برای توزیع در تمام کاروان‌های زیر سایه خورشید همزمان با دهه کرامت یکی دیگر از افتخارات اوست که مایه مباهات همه کاشانیان و برکت بوستان‌های گل محمدی کاشان شده است.

محمود رحمانی خادم کشیک پنجم، سعید عسگرزاده خادم کشیک هفتم، نوعی دربان کشیک ششم مداح، مرتضی عباس نژاد روحانی و عسگری مدیر و اعضای کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و شهر بادرود در منطقه شمال استان اصفهان هستند.

منطقه شمال استان اصفهان و دارالمومنین کاشان با حضورخدام حرم و اجرای ۱۰۰ برنامه پیش بینی شده در شهر و روستا‌های منطقه شمال استان اصفهان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود روز‌های ۱۶ تا ۲۲ خرداد میزبان جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» است.

دیدار با خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، جانبازان، عیادت از بیماران صعب العلاج، حضور در زندان کاشان، بیمارستان‌ها، مرکز دیالیز کاشان، آسایشگاه سالمندان و معلولین گلابچی، زیارت بقاع متبرکه و شرکت در آیین گلابگیری شهر برزک برای ارسال هزار لیتر گلاب ناب و درجه یک کاشان به آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌های حضور کاروان زیر خورشید در منطقه شمال استان اصفهان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاروان زیر سایه خورشید خدام رضوی منطقه شمال استان اصفهان زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت روز جهانی مطبوعات و برای معرفی نفایس مطبوعاتی موجود در آرشیو گنجینه رضوی، نمایشگاه «گزیده نفایس مطبوعات ایران» را در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار کرد.    رئیس اداره مطبوعات این سازمان گفت: بیش از ۵۰ عنوان روزنامه، سالنامه و مجله از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین منابع موجود در این نمایشگاه در معرض دید عموم مراجعان، محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار گرفته است.   ابراهیم حافظی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگ مکتوب ازدیرباز پایدارترین و ماندگارترین جلوه گاه فکر و دانش بشر بوده، مطبوعات هم از آغاز پیدایش خود بخشی از فرهنگ مکتوب به شمار می‌روند، به طوری که از آن به عنوان یکی از مواد مهم اولیه نگارش تاریخ و بررسی رویداد‌ها نام می‌برند و در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و ساختن افکار عمومی نقش مهمی بر عهده دارند.    وی بر این اساس، نشریات قدیمی و نفیس را دارای جایگاهی ویژه برای معرفی میراث مکتوب و ارزشمند تاریخی یک کشور توصیف کرد که شاکله هویت فرهنگی هر جامعه را تشکیل می‌دهد..   کارشناس مطبوعات اداره مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی هم درباره آثار به نمایش درآمده گفت: «کاغذ اخبار» (اولین نشریه ایران)، «وقایع اتفاقیه» (نخستین روزنامه رسمی ایران)، «زاهریر دباهرا» (به معنای پرتوی روشنایی) نخستین نشریه غیرفارسی ایران و دومین نشریه ایران و قدیمی ترین نشریه آسوری زبان دنیا و چاپ ارومیه، «سالنامه شرق ایران» انتشار در سال ۱۳۱۶ توسط عبدالباقی و قاسم طهرانیان با چاپ سربی، «روزنامه شرف» اولین روزنامه گرافیکی ایران، انتشار در محرم ۱۳۰۰ قمری با چاپ سنگی و «سالنامه تمدن» منتشر در ۱۳۱۴، از جمله مطبوعات به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.   جمیله جهانی همچنین «روزنامه صوراسرافیل» در تهران به مدیریت میرزاجهانگیرخان شیرازی و میرزاقاسم خان تبریزی در ربیع الثانی ۱۳۲۵ قمری، «دانش» اولین نشریه آموزشگاهی در رجب ۱۲۹۹ قمری در تهران و مطبعه خصوصی مدرسه دارالفنون، «مکتب تشیع»، «مجله فلاحت و تجارت»، روزنامه «تربیت» و «مجله الکمال» نخستین مجله دینی چاپ مشهد را از دیگر منابع معرفی کرد.   این نمایشگاه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از دوم تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای بازدید علاقه‌مندان برقرار است.   آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی با موجودی بیش از دو میلیون نسخه روزنامه، مجله و سالنامه، یکی از غنی‌ترین آرشیو‌های ایران محسوب می‌شود که از قدیمی‌ترین روزنامه‌های چاپ شده و نفیس تا منابع روز را در بردارد.

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • (تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد
  • طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی