Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین صادقی گفت: این آمار با وجود برگزاری نشست‌های هفتگی ستاد تسهیل با هماهنگی استانداری اردبیل و بازدید مستمر از واحد‌های تولیدی دارای مشکل و یا راکد محقق شد؛ در حالی که چند سال پیش سهم بخش صنعت در حوزه اشتغال بسیار پایین بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تلاش داریم با برنامه‌ریزی سهم بخش صنعت در حوزه اشتغال استان اردبیل را حدود چهار تا پنج درصد ارتقا دهیم و به متوسط کشوری برسانیم که در حال حاضر ۳۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد است و با این اقدام اردبیل نیز جزو استان‌های صنعتی محسوب خواهد شد.

صادقی با اشاره به تعهد اشتغال سالانه دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی گفت: پنج و ۵۰۰ مورد برای سال گذشته تعهد اشتغال داشتیم که ۶ هزار و ۸۹۱ اشتغال دارای بیمه در واحد‌ها و صنوف تولیدی محقق شد.

او می‌گوید: پیش‌تر تسهیلات تنها به واحد‌های تولیدی اختصاص می‌یافت، اما با کمک بانک‌های عامل سال گذشته صنوف تولیدی نیز مورد توجه قرار گرفتند و در نتیجه اشتغال ایجاد شده توسط آن‌ها همپای بخش صنعت پیش رفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزایش ظرفیت تولید و احیای واحد‌های تولیدی راکد را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال گذشته در نتیجه احیای واحد‌های راکد ۴۷۵ اشتغال جدید و ۵۵۱ اشتغال هم از محل افزایش ظرفیت تولید ایجاد شد.

بر اساس آمار سامانه بهین‌یاب تاکنون یک هزار و ۱۷۶ پروانه بهره‌برداری دارای اعتبار از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل صادر شده است که از این میان ۹۹۰ واحد با اشتغال بیش از ۲۶ هزار نفر فعال هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بخش صنعت ایجاد اشتغال واحدهای تولیدی اختصاص تسهیلات استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضایی پس از شش سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردید و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج گردید، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران گردید.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی در روزجاری تحویل مالکین و سهامداران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل