Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:02:05 GMT

لزوم سنجش اثربخشی طرح ساماندهی معتادان متجاهر تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۸۹۵۷

لزوم سنجش اثربخشی طرح ساماندهی معتادان متجاهر تهران

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از زاکانی شهردار تهران خواست که اثربخشی طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر را سنجش کنند.

به گزارش ایسنا، زهرا شمس احسان صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران ضمن تشکر از معاونت فرهنگی شهرداری تهران برای برگزاری همایش امام رضا (ع)، گفت: ساماندهی وضعیت معتادان متجاهر در شهر تهران به گونه‌ای است که شهرداری مسئولیت ساماندهی معتادان دارای زخم باز، سالمند و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را پذیرفته است که پذیرش این مسئولیت قابل تقدیر است؛ اما پایدارسازی در مسیر بهبود کار دشواری است و باید شهرداری الگوهای توانمندسازی جامعه و فرآیندهای ماندگاری درمان را توضیح دهد.

وی با بیان این‌که برای افراد بالای ۶۰ سال و زخم باز امکان توانمندسازی شغلی و بازگشت به خانواده به دلایل مختلف از جمله از دست دادن خانواده و ناتوانی در اشتغال دشوار است، گفت: باید فضاهایی جهت ساماندهی و اسکان این افراد بعد از ترک ایجاد شود و برنامه هدفمندی با کمک سایر دستگاه‌های مسئول تدوین شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران همچنین اضافه کرد: برای سایر افراد بهبود یافته نیز باید امکان اشتغال و فرآیند ماندگاری در درمان و بازگشت به خانواده و جامعه از همان ابتدای دوره درمان آغاز شود و لازم است که تیم‌های تخصصی مددکاری از همان ابتدا وارد شوند تا مورد به مورد مددجویان را بررسی و برای هر کدام‌شان یک نقشه راه طراحی کنند.

شمس احسان با بیان این‌که باید مددجویان دارای مهارت از افراد بی‌مهارت تفکیک شوند تا برای اشتغال آنها فکری کرد، ادامه داد: در ساماندهی معتادان متجاهر میزان اثربخشی طرح مهم است که با توجه به تجربیات و شرایط فعلی آسیب‌ها در تهران، طرح‌های این چنینی که مقعطی است و جامع نیست اثرات بلندمدت ندارد پس انتظار می‌رود شهردار تهران دستورات لازم برای ارائه‌ مدل و برنامه‌های ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و سنجش اثربخشی را صادر کند و به کمیسیون فرهنگی شورا این گزارش ارسال شود.

وی اضافه کرد: شهرداری گزارش جامع و شفافی از فرآیند جمع‌آوری معتادان به ویژه زنان و افراد دارای معلولیت در محلات پاکسازی شده در اختیار شورا قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر شوراي شهر تهران معتادان متجاهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

امام جمعه قم با اشاره به جایگاه مهم شوراها گفت: شوراها باید مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته و به محلی برای سوء استفاده از قدرت تبدیل نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _ در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به اهمیت جایگاه شوراها در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ۲۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اصل مهم شوراها در قانون اساسی به مرحله اجرا درآمد و تا امروز هم نقش‌آفرین است.

وی افزود: مسئولیت‌پذیری از مهم‌ترین لوازم عضویت در شوراهای شهر و روستا بوده و انتظار خدمت گسترده از این شوراها برای مردم فراوان است.

امام جمعه قم گفت: شوراها باید از افراد دلسوز و متخصص انتخاب شوند چرا که دلسوزی برای مردم یکی از اصول مهم موفقیت شوراها است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه گاهی دیده می‌شود اعضای شوراها دچار تخلفات و جرم‌هایی می‌شوند، اظهار کرد: الزام به قوانین و سو استفاده نکردن از قدرت از مهم‌ترین اصولی است که شوراها باید به آن پایبند باشند.

وی با تاکید بر اینکه شوراها باید توانمندی بسیار خوبی داشته باشند، گفت: افراد ناتوان صحنه شوراها را برای افراد توانمند باز کنند تا این شوراها با همکاری دولت بتوانند به مردم بهتر خدمت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن روز معلم تاکید کرد: هر ساعتی که برای تعلیم و تربیت نسل جوان صرف شود، عبادت است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ما از نظر بودجه باید تأمین بوده و نیروهای متوکل، صبور و متدین در آن به مردم خدمت کنند.

وی جایگاه کارگران در دین اسلام را جایگاهی بسیار رفیع دانست و از مسئولان خواست در شرایط جنگ اقتصادی حمایت بیشتری از قشر کارگر و تولید داشته باشند.

امام جمعه قم با اشاره به دستاوردهای عملیات وعده صادق افزود: نیروهای مسلح ما دل مردم را شاد کرده و ثابت کردند که با توکل به خداوند متعال می‌توان بر تمام قدرت‌های مادی چیره شد؛ همانطور که موشک‌های کشورمان از مرز پدافندهای هوایی کشورهای قدرتمند جهان عبور کرد و باید توجه داشت این عملیات موجب از دست رفتن حیثیت رژیم صهیونیستی دانست که جبران آن ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه مؤمنان تا پای جان برای حراست از حجاب ایستاده‌اند گفت: حجاب یک واجب شرعی است و نباید از آن کوتاه آمد؛ در مسئله حجاب نگاه‌های متفاوت فقهی نباید موجب سو استفاده دشمن شود و در این راستا طرح نور باید استمرار یافته و تمام اقشار مؤمن به آن کمک کنند.

کد خبر 748104

دیگر خبرها

  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند
  • برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند