Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@20:30:01 GMT

نفوذ توده گرد و غبار به کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۰۹۰۹۵

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ازوزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در مناطق مختلف کشور همچنین نفوذ توده‌ گرد و غبار از عراق به غرب و شمال غرب کشور خبرداد. ناطقان: صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز و فردا(۲۲ و ۲۳ خرداد) در برخی مناطق آذربایجان شرقی آذربایجان، غربی، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، شمال زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی مناطق خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سه شنبه و چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ خرداد) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و پنجشنبه (۲۶ خرداد) در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: امروزدر برخی مناطق جنوب غرب و نوار شرقی کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. دوشنبه بعدازظهر و شب با انتقال توده گردوخاک از کشور عراق در برخی مناطق غرب و شمال غرب و سه شنبه در برخی مناطق شمال غرب ، غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان سه شنبه در غرب و مرکز کشور، چهارشنبه در غرب، مرکز و نوار شرقی و پنج شنبه در نوار شرقی کشور سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی از این مناطق را در پی دارد.

وی افزود: امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، دوشنبه دریای عمان، تنگه هرمز و سه شنبه دریای خزر، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۳ خردادماه) قسمتی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۲۴ خردادماه) قسمتی ابری و وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ خردادماه) اهواز با دمای ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند. منبع: ایسنا برچسب ها: توده گرد و غبار ، نفوذ ، نواحی غربی کشور

منبع: ناطقان

کلیدواژه: توده گرد و غبار نفوذ نواحی غربی کشور درجه سانتیگراد برخی مناطق وزش باد شدید گرد و غبار خیزش گرد پیش بینی شمال غرب سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی مناطق کرمان و جنوب یزد ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود گفت: هشدار سطح زرد هواشناسی برای تشدید بارش ها در نواحی غربی کشور صادر شده است.

وی افزود  : از امشب تا اواسط هفته روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

ضیائیان با بیان اینکه در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد گفت:روز دوشنبه  در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

وی افزود: از اواسط هفته روز سه شنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی بارش‌ها رخ خواهد داد.

ضیائیان با بیان اینکه چهارشنبه سامانه بارشی ضمن فعالیت در نوار غربی کشور، بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد گفت: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • پیش‌بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام برای کرمان در هفته جاری
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور