Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر دلیرصحرایی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دامپزشکی به عنوان یکی از متولیان حوزه سلامت، همواره اعلام کرده است که عرضه محصولات لبنی فله ای در خواربارفروشی ها و سوپری ها ممنوع است، اما این تخلف همچنان در بازار مشاهده می شود، اخیرا در نشستی که با مسوولان برگزار شد، مهلتی به اصناف داده شد تا به این تخلف پایان داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه فعالیت این واحدها به علت نبود نظارت بر آنها و عدم کنترل محصولاتی که عرضه می کنند زمینه ساز تهدید سلامت مردم است افزود: در این اقدام، اتاق اصناف، اتحادیه ها و بازرسی صمت اجرا می شود و پس از پایان مهلت با همکاری دستگاه قضا با متخلفان برخورد می شود. 

دلیرصحرایی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی شیر فله ای در استان از یک دهه گذشته تاکنون مطرح شده اما به علت همراهی نکردن متولیان اصلی اجرای طرح  دلیل ناموفق بودن طرح ساماندهی است گفت: دامپزشکی به عنوان متولی امنیت غذایی در سطح استان مخالف فروش هر گونه محصولات لبنی سنتی در فروشگاه ها و حتی کارگاهی تولیدی است و تنها تولید در واحدهای صنعتی به دلیل رعایت استانداردهای تولید و نظارت دقیق بر کارکردشان از سوی دستگاهای نظارت ( دامپزشکی ، بهداشلتی و غذا و دارو)  مورد تایید است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: شیر، ماده غذایی ارزشمندی است که نقش مهمی در سبدغذایی دارد اما مردم اقبال زیادی به مصرف شیر فله ای دارند این در حالی است که  استفاده این محصول به این شکل می تواند به صورت بالقوه خطر آفرین باشد. 

وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی مخالف عرضه شیر فله ای است و عرضه آن ممنوع است زیراکه مصرف شیر فله ای تهدید برای بهداشت و سلامت جامعه است اما رغبت مردم به این محصول سبب شده است تا ساماندهی عرضه آن در دستور کار قرار گیرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: بیماری های زیادی از طریق شیر قابل انتقال است از این رو توصیه کارشناسان همواره بر این بوده است که مردم شیر و فرآورده های لبنی پاستوریزه و استریلیزه مصرف کنند. 

خراسان شمالی در شمال شرقی کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

برچسب‌ها بجنورد سازمان دامپزشکی کشور خراسان شمالی سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان دامپزشکی کشور خراسان شمالی بجنورد سازمان دامپزشکی کشور خراسان شمالی سازمان دامپزشکی کشور خراسان شمالی شیر فله فله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی