Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عزیزالله عباسپور روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار داشت: سال گذشته ۴۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای مالیاتی در استان کسب شد که ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن سهم مالیات های مستقیم و ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن نیز از محل ارزش افزوده بوده است.

وی میزان تحقق مالیاتی استان قزوین را در مدت یاد شده ۱۱۱ درصد اعلام و تصریح کرد: سال گذشته از محل ارزش افزوده ۹ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های استان واریز و برابر قانون نیز یک درصد از محل دریافت ارزش افزوده و با ۱۶۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، یعنی سه هزار و ۶۰ میلیارد ریال به بخش سلامت تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته عباسپور، از همین محل طی سال گذشته برای توسعه ورزش و جوانان ۲۳۰ میلیارد ریال و برای حوزه آموزش و پرورش استان نیز ۴۰ میلیارد ریال اختصاص پیدا کرد.

این مسوول امور مالیاتی خاطرنشان کرد: براساس ابلاغ سازمان، امور مالیاتی استان قزوین در ۲ ماه نخست امسال نیز با ۲۲ درصد افزایش وصول مالیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری، دهیاری و فرمانداری های استان واریزی داشته است.

عباسپور با اشاره به اینکه استان قزوین به لحاظ وصول مالیات در ۲ ماه نخست امسال رتبه هفدهم کشور را به خود اختصاص داده است،افزود: براساس پیش بینی های به عمل آمده، دریافت مالیات امسال به ۶۷ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

معافیت شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری از مالیات

عباسپور در خصوص مالیات بر شرکت های دانش بنیان و با اشاره به ثبت ۳۲۴ شرکت دانش بنیان در قزوین، تصریح کرد: شرکت هایی که تنها در پارک های علم و فناوری تجمیع یافته و نسبت به تولید و فروش محصولات خود اقدام کرده و اظهار نامه خود را نیز به موقع ارایه کرده باشند از معافیت مالیاتی بهره مند خواهند بود و در غیر این صورت مشمول پرداخت مالیات هستند.

وی ادامه داد: براساس قانون، مهلت ارایه اظهارنامه عملکردی سال ۱۴۰۰ برای تمامی مودیان حقیقی حداکثر تا پایان خرداد ماه و برای صاحبان املاک و اشخاص حقوقی نیز تا پایان تیرماه بوده و این تاریخ نیز به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود.

این مسوول امور مالیاتی اضافه کرد: تمامی فعالان حوزه اقتصادی برای بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه معافیت دیگر باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال گذشته خود را به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس my.tax.gov.ir  ارایه کنند.

وی با بیان اینکه هر گونه عدم تطابق در اظهارنامه مالیاتی منجر به این خواهد شد که مودی از معافیت و نرخ صفر مالیاتی بابت فعالیت اقتصادی ابراز نشده محروم شود، تاکید کرد: مودیان بابت درآمد ناشی از فعالیت کتمان شده، علاوه بر مرتکب شدن جرم مالیاتی، مشمول ۳۰ درصد جریمه غیرقابل بخشودگی نیز می شوند.

عباسپور با اشاره به شرایط بهره مندی مودیان از مالیات مقطوع ، تصریح کرد: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و خدمات ارایه شده آنها در سال گذشته حداکثر ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم یعنی ۴۸ میلیارد ریال باشد مشمول مقررات این دستور العمل بوده و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان خردادماه سال جاری، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات های مستقیم مصوب سال ۹۴ و ارایه اظهارنامه مالیاتی معاف خواهند بود.

برچسب‌ها ایرنا مالیات استان قزوین مالیات بر ارزش افزوده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا مالیات استان قزوین ایرنا مالیات استان قزوین مالیات بر ارزش افزوده میلیارد ریال استان قزوین ارزش افزوده سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد

خلیل قاسملو معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بودجه استان شامل بودجه اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای (عمرانی) و بودجه هزینه ای بوده و تعداد دستگاههای مشمول بودجه عمرانی استان بالای ۷۰ دستگاه اجرایی و شمار دستگاههای اجرایی مشمول بودجه جاری نیز ۲۴ دستگاه استانی است.

وی ادامه داد: ۲۴ دستگاه مشمول بودجه استانی سه هزار و ۲۵۰ کارمند دارند در حالی که شمار کل کارمندان بخش دولتی در زنجان ۳۵ هزار و ۶۰۰ نفر است یعنی پرداخت حقوق کمتر از ۱۰ درصد کارمندان استان به صورت استانی است و مابقی مثل معلمان و کارکنان دانشگاهها و مراکز درمانی و شرکتهای دولتی به صورت ملی انجام می شود.

قاسملو به وضعیت درآمدهای استان در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته سهم مصوب استان از درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها ۹۶ هزار میلیارد ریال تعیین شده بود ولی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تحقق یافت که ۴.۵ درصد آن یعنی معادل چهار هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال مازاد درآمد استان بود.

وی همچنین به وضعیت مصارف استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مجموعه اعتبارات عمرانی و هزینه ای مصوب استان در سال گذشته ۳۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بود که ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت؛ ‌از این مبلغ ۱۱ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بودجه عمرانی و ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هم اعتبارات هزینه ای عمومی و حدود ۸۰۰ میلیارد ریال درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش و بهزیستی بود.

معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: علاوه بر این موارد ذکر شده در خصوص منابع و مصارف استان، سال گذشته ۱۵هزار و ۵۰ میلیارد ریال نیز از محل حقوق دولتی معادن در استان وصول شد و در سمت دیگر هم بیش از ۱۷هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ‌به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: اخیرا در مطالبی عددهایی پیرامون ضریب برگشت درآمد استان ذکر شده بود که بر تحلیل دقیقی استوار نیست چرا که در این نوع تحلیل ها باید همه منابع استانی و ملی و همین طور همه مصارف استانی و ملی مدنظر نظر قرار داده شود که با نظر گرفتن این مهم، ضریب برگشت درآمدهای استان بالای ۱۰۰ درصد می شود یعنی میزان برداشت استان زنجان از بودجه کشور بیشتر از میزان درآمدهای آن است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد