Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار هادی شیرزاد روز یکشنبه در سمینار آشنایی فعالان اقتصادی با وظایف و تعامل با پلیس بین الملل که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد،افزود:پلیس بین‌الملل  ایران جزو اولین کشورهایی در دنیا است که به اینترپل ملحق شده و حدود ۱۰۰ سال است که در آن عضویت داریم.

وی با بیان اینکه کار اصلی پلیس اینترپل، ایجاد هماهنگی و اطلاع‌رسانی بین پلیس در کشورهای مختلف برای شناسایی و دستگیری مجرمان است، اظهار داشت‌: سازمان اینترپل دارای ۱۹۵ عضو بوده و و مقر اصلی آن در لیون فرانسه مستقر است و سالانه ۲ اجلاس برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سردار شیرزاد تصریح کرد: فعالیت های پلیس بین‌الملل در سه سطح تشکیل تعریف شده است که سطح نخست درخواست و صدور اعلان قرمز، سطح دوم بازداشت فردی است که سطح قرمز برای وی تعیین شده و سطح سوم استرداد این مجرم است.

رییس پلیس بین‌الملل فراجا تاکید کرد: سازمان اینترپل برای صدور اعلان قرمز اساسنامه‌ای دارد که باید اقدامات فنی و کارشناسی صورت گیرد تا این درخواست صادر شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه عمده‌ترین کار پلیس بین‌الملل هر کشور درخواست اعلان قرمز برای یک مجرم است،اضافه کرد: اعلان قرمز یعنی اینکه توانستیم مجرم بودن یک فرد را به اینترپل اثبات کنیم.

سرداز شیرزاد گفت: مجرمان دارای اعلان قرمز همیشه تحت تعقیب پلیس اینترپل و از حقوق شهروندی کشورها محروم هستند .


پلیس اینترپل ایران امادگی برای دستگیری و استرداد متهمان بین المللی دارد 

رییس پلیس بین الملل فراجا در ادامه از آمادگی اینترپل ایران برای دستگیری و استرداد متهمان بین المللی خبر داد و افزود : دیپلماسی انتظامی جزو مواردی است که به شدت دنبال آن هستیم تا از طریق ایجاد این فرصت منافع کشور را در حوزه‌های انتظامی تامین کنیم.

وی خاطر نشان کرد: سازمان اینترپل به صورت ۲۴ ساعته و در طول هفته فعال است و زمانی که بخواهیم یک متهم را تحت تعقیب بین‌المللی قرار دهیم، اطلاعاتی را به سازمان اینترپل انتقال می‌دهیم و آن سازمان بر اساس مستندات ارائه شده، برای متهمان اعلان قرمز صادر می‌کند. 

سردار شیرزاد ادامه داد: تعامل بین تجار و فعالان اقتصادی با  پلیس اینترپل موجب کاهش کلاهبرداری خواهد شد.

این مسوول انتظامی گفت: در حوزه تجارت، پروژه‌های متنوعی برای فعالیت اینترپل می‌تواند وجود داشته باشد از جمله رمزارز، ارز، بانکداری؛ با این حال هنوز در زمینه اقتصادی ورود نکرده‌ایم اما می توان با در اختیار داشتن اطلاعات کافی، پروژه‌های تجاری برای مقابله با تخلفات احتمالی این حوزه را پیش‌بینی کرد.

وی به فعالان اقتصادی و تجار توصیه کرد ارتباط با اینترپل را حفظ کرده و شرایط تجاری و حقوقی طرفها را بررسی و استعلام کنند.

سردار شیرزاد افزود: خوشبختانه سال گذشته ۱۱ نفر از فعالان تجاری کشور که دچار مشکل اعلان جرم بودند، با پیگیری های انجام شده مشکل شان مرتفع شد. 

وی از راه اندازی دفتر منطقه ای پلیس اینترپل در قزوین در اینده نزدیک خبر داد و گفت‌: با تامین زمین مناسب به زودی این دفتر راه اندازی خواهد شد.

در ادامه این نشست فعالان اقتصادی حاضر در جلسه سوالات خود را پیرامون مسایل و مشکلات در عرصه بین الملل را بیان کردند. 

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران توسعه اقتصادی اتاق ایران اشتغال زایی استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران توسعه اقتصادی اتاق ایران اتاق بازرگانی ایران توسعه اقتصادی اتاق ایران اشتغال زایی استان قزوین فعالان اقتصادی سازمان اینترپل پلیس بین الملل پلیس اینترپل بین المللی اعلان قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تفکیک میان فعالان اقتصادی واقعی و غیر واقعی با حضورشان در سامانه الکترونیک شناسه یکتا امکانپذیر است، گفت: از فعالان اقتصادی واقعی در راستای تحقق شعار سال حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، مهدی دوستی امروز، ۸ اردیبهشت در جلسه وبیناری با فرمانداران با محوریت حذف مجوزهای کاغذی و جایگزینی مجوز الکترونیکی شناسه یکتا اظهار کرد: در نظام بروکراتیک ارتباطات انسانی و کاغذ منشأ فساد هستند که با حذف آن‌ها و توسعه سامانه‌های الکترونیک گلایه مهم مردم از فساد نیز رفع می شود. 

وی با تأکید بر لزوم شفاف سازی در تمام ابعاد تجاری، مالی و تخصیص یارانه‌های دولتی، افزود: تاکید دارم نباید محدودیت‌ها باعث زیان فعالان واقعی حوزه بازار و اقتصادشود و یکی از موارد ساماندهی شناسایی ایشان از طریق درگاه‌های الکترونیک و شناسه یکتاست.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان اولین استان ایجاد کننده واحد مبارزه با پولشویی در کشور بوده، گفت: سال گذشته با جدیت شفاف‌سازی را آغاز کرده‌ایم در حوزه‌های مختلف، از انتقال پروانه‌های مالیاتی، کارت‌های بازرگانی و حساب‌های بانکی مجهول تا باز پس‌گیری چند صد قطعه زمین واگذار شده برای انجام فعالیت اقتصادی که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده بودند و این مسیر را ادامه می‌دهیم. 

دوستی ضمن بررسی آخرین آمار ثبت نام صنوف مختلف در درگاه ملی مجوزها در تمام شهرستان‌های استان، اظهار داشت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند وقت بگذارند تا جایگزینی پروانه کسب الکترونیک بطور کامل انجام و تا فرصت ۲۵ اردیبهشت ماه همه اصناف شناسه یکتا دریافت کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، افزود: باید میان فعالین اقتصادی واقعی و غیر واقعی تفکیک ایجاد شود و حمایت‌ها به‌ویژه در راستای تحقق شعار سال به فعالان واقعی اختصاص داده شود که این مسئله با ثبت نام صنوف در درگاه ملی مجوزها تسریع خواهد شد. 

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • حضور فعالان اقتصادی ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب