Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@03:29:54 GMT

عزم شهر اسپانیایی برای افزایش دسترسی معلولان

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۱۷۰۵

عزم شهر اسپانیایی برای افزایش دسترسی معلولان

فوئنهیرولا اسپانیا به دلیل قابلیت دسترسی جامع تمام سواحل خود برای همه گروه‌های شهروندان شناخته شده است، اما مقامات تنها به این ویژگی اکتفا نکردند و در حال بررسی چگونگی فراگیرتر کردن شهر هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیریت شهری اسپانیا در حال تکمیل مراحل طرحی است که امکان نوسازی تمام پارکینگ‌های معلولان و ایستگاه‌های اتوبوس در این قلمرو را به روشی مطابق با استانداردهای فعلی فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح مربوط به ایمن‌تر کردن و فراهم آوردن دسترسی بیشتر به بیش از ۲۳۰ جای پارک و ۴۱ ایستگاه اتوبوس برای افراد دارای معلولیت است.

ایجاد سواحل قابل دسترس، ایده‌ای بود که در آغاز این قرن شروع شد و به‌تازگی با نام فوئنهیرولا اسپانیا شناخته می‌شود.

آنا مولا، شهردار شهر فوئنهیرولا، اعلام کرد که دولت او نزدیک به ۳۰۰ هزار یورو برای پروژه‌ای فراهم کرده است که پارکینگ‌ها و ایستگاه‌های اتوبوسی را ارتقا دهد که تا به حال مناسب‌سازی نشده است.

ایجاد رمپ‌های دسترسی بین پیاده‌رو و پارکینگ‌ها برای معلولان از جمله اقدامات این طرح است. بهبود علائم شهری و فراهم کردن فضای کافی برای پارک خودرو و پیاده شدن راحت آن‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

در مورد ایستگاه‌های شبکه اتوبوسرانی نیز روسازی خاصی در نظر گرفته شده است که به تعیین حدود ایستگاه اتوبوس کمک می‌کند. احداث سایبان برای توقفگاه‌ها، تعبیه نیمکت‌های برافراشته که مسافران بتوانند با آسایش بیشتری منتظر بمانند، گرافیک‌های برجسته و کفپوش بریل برای نشان دادن محل توقف برای نابینایان نیز از دیگر اقدامات این طرح است.

شهردار درباره این پروژه گفت: "فوئنهیرولا باید شهری برای همه باشد؛ مکانی راحت برای کسانی که در اینجا زندگی می‌کنند و برای افرادی که از ما دیدن می‌کنند. بنابراین، باید تمام اقدامات ممکن را که منجر به بهبود کیفیت زندگی می‌شود، انجام دهیم و حضور هرکسی که ما را به عنوان شهر انتخاب می‌کند، چه برای زندگی و چه به عنوان مقصد تعطیلات، تسهیل کنیم."

کد خبر 579849

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معلولان شهر دوستدار معلولان مناسب سازی برای معلولان شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طب سنتی چه راهکار‌هایی برای افراد دارای معلولیت دارد؟ (فیلم) معلولان یک سال تلاش کردند، اما چقدر نتیجه گرفتند؟ سال ۱۴۰۳ را با چه مشکلاتی شروع می‌کنند؟ (فیلم) کسی صدای معلولان را در ایران می‌شنود؟ نه مجلسی‌ها و نه مردم، حتی خبرهای معلولان هم دیده نمی‌شود؛ (فیلم)

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • این ۴ نکته عمرتان را ۶ سال افزایش می‌دهد
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • مارک آندره تراشتگن در رده دوم بیشترین بازی برای بارسلونا توسط بازیکنان غیر اسپانیایی
  • تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)
  • دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد