Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۱ در هفته آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، حسن مروتی اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هفته آینده بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و داوطلبان مجاز، اوایل تیرماه امکان انتخاب رشته را خواهند داشت و در نیمه اول شهریورماه نیز نتایج نهایی آزمون را اعلام می‌کنیم تا داوطلبان از اول مهرماه بر سر کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در مجموع در گروه‌های مختلف آزمایشی آزمون کارشناسی ارشد امسال اقبال بیشتری نسبت به آزمون علوم انسانی صورت گرفته است و بیش از ۴۰۰ هزار نفر داوطلب در گروه علوم انسانی آزمون ارشد شرکت کردند و تعداد زیادی از داوطلبان رشته‌های فنی مهندسی و ریاضی به سمت رشته‌های علوم انسانی گرایش پیدا کردند.

وی تاکید کرد: امسال از مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب (با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) حدود ۵۳ درصد آنها زنان بودند که ۴۷ درصد آنها را آقایان تشکیل می‌دهند و همین نسبت را در گروه‌های آموزشی داریم.

معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: ۵۷ درصد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی و ۶۷ درصد علوم پایه را زنان تشکیل می‌دهند و در رشته فنی مهندسی صرفاً ۲۷ درصد زنان را تشکیل می‌دهد و مابقی سهم مردان است. همچنین در هنر ۶۳ درصد و دامپزشکی ۶۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مروتی با تاکید بر این‌که ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد افزایش خواهد یافت، گفت: ما سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار پذیرش در رشته‌های کارشناسی ارشد داشتیم؛ پیش‌بینی ما این است که امسال در مقایسه با سال گذشته ظرفیت بیشتری از داوطلبان را پذیرش کنیم.

به گفته وی در واقع پارسال ۲۷ درصد از پذیرفته‌شدگان در دانشگاه پذیرش شدند، اما امسال تصور ما این است که آمار ما به بالای ۳۰ درصد برسد.

معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: آزمون کتبی سهم ۸۰ درصدی در پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد ایفا خواهد کرد و ۲۰ درصد نیز معدل دوره کارشناسی تاثیر دارد.

گفتنی است، برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه جاری در ۱۶۶ شهرستان و ۱۷۷۰ حوزه فرعی و همچنین ۳۸۱ حوزه اصلی برگزار شد.

منبع: ایسنا کد خبر 581340

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور ارشد 1401 کارشناسی ارشد 1401 ثبت نام ارشد 1401 زمان ثبت نام ارشد 1401 منابع ارشد 1401 نتایج ارشد 1401 زمان اعلام نتایج ارشد 1401 آزمون ارشد 1401 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور اعلام شد

کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) از تاریخ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) از تاریخ سه شنبه ۱۱ اریبهشت ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و داوطلبان می توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز یکشنبه، ۱۶ این ماه هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام نمایند.

 نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان چهار گروه‌ آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر روز گذشته پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد. 

دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور نیز با شرکت بیش از نیم میلیون (۵۰۱ هزار) داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی امروز، جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی آغاز شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

نوبت دوم آزمون سراسری تیرماه برگزار می شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است و در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد، داوطلبان می توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

 کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور اعلام شد
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود