Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@10:48:16 GMT

ممانعت ارتش آمریکا از رسیدن نیروهای عراقی به مقر داعش

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۳۲۷۸

ممانعت ارتش آمریکا از رسیدن نیروهای عراقی به مقر داعش

یک منبع امنیتی عالی رتبه در استان الانبار عراق امروز یکشنبه از اقدام نظامیان آمریکایی در ممانعت از عملیات نیروهای عراقی علیه داعش در غرب این کشور پرده برداشت.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی عالی رتبه در استان الانبار عراق امروز یکشنبه از اقدام نظامیان آمریکایی در ممانعت از عملیات نیروهای عراقی علیه داعش در غرب عراق پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیروهای آمریکایی مانع از عملیات در منطقه وادی حوران در غرب الانبار که دهها داعشی در آن حضور دارند، می شوند.

منبع مذکور تاکید کرد: نیروهای آمریکایی درباره هرگونه عملیات در این مناطق به دلایل نامشخص، هشدار داده اند و این در شرایطی است که نیروهای امنیتی اطلاعات کافی از حضور تکفیری ها در این مناطق دارند.

این منبع امنیتی عراقی تاکید کرد: نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای حشد شعبی دست به عملیات پیشدستانه علیه عناصر داعشی در منطقه وادی حوران زدند اما فشارهای آمریکا به فرماندهان امنیتی عراق وارد شد و به آنها درباره هرگونه نزدیک شدن به منطقه هشدار دادند.

بیشتر بخوانید:

حشد شعبی یک طرح تروریستی در شهر مقدس سامراء را خنثی کرد

منبع مذکور افزود: طبق اطلاعات رسیده به نیروهای عراقی، دهها عنصر داعشی در مناطقی که صعب العبور هستند و امکان رسیدن نیروهای زمینی به آنها بدون پوشش هوایی نیست، حضور دارند.

این در حالی است که قبلاً هم مقامات محلی و فرماندهان امنیتی عراقی از افزایش تحرکات داعشی ها در مناطق صحرای غربی الانبار خبر داده بودند.

پیش از هم علی الوائلی کارشناس امور امنیتی عراقی از حمایت بی دریغ آمریکا از داعش در داخل عراق به ویژه پس از اینکه مشاهده کرد که در قبال اقدامات آن واکنشی انجام نمی‌گیرد، خبر داده بود.

وی افزود: آمریکا در راستای حمایت علنی از داعش در مناطق مختلف حرکت می‌کند به ویژه اخیراً هم تحرکات داعش تشدید شده است.

این کارشناس امور امنیتی عراقی تاکید کرده بود: آمریکا ازضعف دولت عراق در قبال اقداماتش در نقض حاکمیت عراق بهره برداری می‌کند. آمریکا به شکل علنی از داعش حمایت می‌کند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت داعش عراق آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نیروهای عراقی امنیتی عراقی منبع امنیتی امنیتی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سبأ یمن، یک منبع امنیتی یمنی تاکید کرد: نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند با همکاری وزارت دفاع تعدادی جاسوس را در یمن شناسایی و بازداشت کنند.

وی در ادامه افزود: جاسوس‌های بازداشت شده در جلسات بازجویی به اقدامات خود مبنی بر شناسایی مواضع شلیک موشک‌ها و پرواز پهپادها و همچنین مواضع استقرار قایق‌های نیروهای مسلح یمن اعتراف کرده اند.

بر اساس این گزارش، جاسوس‌های بازداشت شده گزارشات خود را به کارفرماها تحت عنوان گروه ۴۰۰ ارائه می‌دادند تا مواضع مذکور از سوی دشمن هدف قرار بگیرند. این افراد مأمور شده بودند عملیات خرابکارانه در خصوص تخریب و به آتش کشیدن تجهیزات نیروهای مسلح یمن انجام دهند.

منبع امنیتی یمنی مذکور اضافه کرد: این جاسوس‌ها همچنین مأموریت داشتند با استفاده از سلاح‌های صدا خفه کن و مواد منفجره دست به ترور برخی شخصیت‌ها بزنند تا بدین وسیله روحیه نیروهای مسلح یمن را در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی تضعیف کنند.

وی تصریح کرد: جاسوس‌های مذکور برای جاسوسی به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی استخدام شده بودند.

به نظر می‌رسد اینک که دشمنان یمن در میدان نبرد با نیروهای مسلح این کشور به ویژه ممانعت از حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ناکام مانده اند دست به دامن جاسوسی و اجرای عملیات خرابکارانه در این کشور شده اند.

کد خبر 6098008

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص