Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@22:30:41 GMT

تقدیر رئیسی از طیبی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۴۱۶۹

تقدیر رئیسی از طیبی

مراسم تکریم و معارفه حمیدرضا طیبی، رییس سابق جهاددانشگاهی و معارفه روح الله فیروز ابادی، رییس جدید این نهاد در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

در این مراسم پیام قدردانی رئیس‌جمهور از خدمات حمید رضا طیبی در دوران ریاست جهاد دانشگاهی قرائت شد.

پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در  این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: دکتر طیبی در سه دولت مسئولیت داشتند و همیشه فضای‌ سیاسی حاکم بر تغییر و تحولات باعث لطمه به حوزه پژوهش و فناوری می‌شد اما دکتر طیبی فضای سیاسی‌ را از فعالیت‌های جهاددانشگاهی جدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان همیشه سعی داشت نشان دهد که این نهاد بینش سیاسی دارد اما این موضوعات هیچ گاه بر فضای جهاددانشگاهی اثری نداشته است

وی تصریح کرد: برای دکتر طیبی بزرگترین تفریح، کار بود. ایشان در این مسیر سختی‌های زیادی متحمل شدند اما به دلیل حرمت فعالیت‌های جهادی پای کار ایستاد و سعی داشت تا جوانان تحصیل کرده را به کار گیرد و همواره در تغییر و تحولات سیاسی از جوانان و کارکنان جهادی حمایت می‌کردند.

پور عابدی با اشاره به اینکه پیشکسوتان جهاددانشگاهی وجود خود را صرف جهاد کردند، افزود: دکتر دهقانی گزینه‌ای هستند که‌ می‌توانند مسیر جهاد را به خوبی ادامه دهند.  طولانی مدت و تمام وقت بودن مدیریت یکی از رموز موفقیت مدیران جهادی است که برای دکتر فیروزآبادی در این زمینه آرزوی موفقیت دارم.

طیبی نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: خدمت بنده در جهاد به عنوان یک جهادگر بوده است. در سال 83 رهبر انقلاب از اقدامات جهاد ابراز رضایت کردند و فرمودند جهاددانشگاهی به انتظاری که از او می‌رفت پاسخ داد. تا اواسط دهه 80 به بسیاری از آنچه مد نظر رهبری بود مانند فعالیت پژوهشگاه رویان، سلول‌های بنیادی، حرکت در مرز علم، ساخت انواع فرستنده‌های رادیویی، پروژه‌های بزرگ صنعت نفت و کسب دانش ساخت کنترل آلاینده که همگی نشان از استعداد و توان نیروهای جهاددانشگاهی دارد، پاسخ داده شد.

طیبی با بیان اینکه فعالیت‌های جهاددانشگاهی نشان داد که مشکلی در زمینه توسعه علمی و فناورانه و تجاری کردن آن وجود ندارد، گفت: استعدادهای زیادی در کشور وجود دارد و برای حل مشکلات، پیشرفت باید به مسئله اول کشور تبدیل شود.

**جهاددانشگاهی زمین بازی خود را دارد

روح الله دهقانی فیروزآبادی، نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت:  نکاتی که رهبر انقلاب درباره  جهاد دانشگاهی مطرح کردند به بیش از 70 صفحه برمی گردد. یک سازه پایدار حداقل به 4 ستون نیاز دارد و جالب است که مقام معظم رهبری، در کنار روحانیت، سپاه و دولت، جهاد دانشگاهی را یکی از ستون های انقلاب و کشور عنوان می کنند. قطعا ظرفیت این نهاد بسیار بیشتر از چیزی است که شاهد آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: جا دارد از الگوی جهادگران واقعی از جمله مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی یاد کنم، امیدوارم همگی ما بتوانیم جهادگران واقعی باشیم.

رییس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: بار این مسئولیت بر دوش من گذاشته شده است و تلاش میکنم با تمام توان و انرژی تا زمانی که خداوند این فرصت را در اختیار من قرار دهد، مسئولیت خود را به درستی انجام دهم و روزی که این مجموعه را ترک میکنم، شرمنده خداوند و همکاران جهادگرم نباشم.

وی با اشاره به تاریخ توسعه آمریکا و  نقش زیست بوم ها در دکترین علم برای اقتصاد و جامعه این کشور گفت: انقلاب اسلامی به پیروزی می رسد، جنگ تحمیلی آغاز می شود و در این شرایط، یک نهاد و زیست بوم تحت عنوان جهاد دانشگاهی شکل می گیرد. زیست بوم جهاد دانشگاهی حداقل 10 سال قبل از شکل‌گیری پارک های علم و فناوری در کشور ما ایجاد شد. مجموعه ای که براساس مفهوم «جهاد» و نه براساس مفهوم «پارک» شکل گرفت. ما سالهاست که نهادی مثل جهاد دانشگاهی را در اختیار داریم. نهادی که مرکز رشد است، مرکز شتابدهی است.

وی افزود: جهاددانشگاهی بازیگری نیست که در زمین دیگران بازی کند بلکه زمین بازی خود را با اتکا به توان و ظرفیت نیروهای جهادی خود دارد.

رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر تحول و نماندن نباید در یک پارادایم قدیمی در جهاددانشگاهی افزود: باید با تکیه بر مفهوم خاص جهاد، یک زیست بوم طراحی کنیم. طرح تحول جهاد دانشگاهی را در دستور کار داریم.

وی در پایان گفت: به دنبال طراحی زیست بومی هستیم که یک مجموعه پویا در یک زمین بازی فراخ داشته باشیم که اثرات آن در علم و فناوری، جامعه، اقتصاد و معیشت مردم دیده شود. این اتفاق نمی افتد مگر اینکه زیست بوم زندگی برای نخبگان کشور داشته باشیم./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیسی جهاد دانشگاهی زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: در مجموع چهار هزار و ۱۲۰ داوطلب در این آزمون شرکت کردند که ۸۲۷ نفر آقا و ۳ هزار و ۲۸۷ نفر خانم هستند.
علی منصفی راد با بیان اینکه این آزمون در دوحوزه امتحانی سمنان و شاهرود برگزار شده است گفت:در سمنان یک هزار و ۶۷۰ داوطلب و در شاهرود دو هزار و ۴۰۰ نفر داوطلب در این آزمون به رقابت پرداختند.
وی جذب ۲۰۵ آموزگار در ۵ کد رشته‌ی مشاغل را سهمیه‌ی استان سمنان در این آزمون خاطرنشان کرد و گفت: نتایج آزمون استخدام آموزگاری ماه آینده توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد و سپس پذیرفته شدگان در مراحل گزینش و مصاحبه شرکت خواهند کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد