Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌ها، مراکز و دفاتر ایرنا، امروز علاوه بر پوشش برنامه های خبری در سطح استانی و ملی، موضوعات مختلفی را  همچون روزهای گذشته دستمایه تولید اخبار ، مصاحبه ها و گزارش‌های خبری و تحلیلی خود قرار دادند که با مطالعه آنها می‌توان از رخدادهای مهم کشور اطلاع پیدا کرد.

امروز به عنوان روز جهانی کودکان کار در تقویم ها ثبت شده است، نان‌آورانی که در حسرت ناچیزترین آرزوها، دوران کودکی خود را طی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین مناسبت مراکز ایرنا در  سمنان و قزوین دو گزارش با عنوان نان‌آورانی که بادبادک‌های کودکی‌شان را به دوش می کشند و کودکان کار و ارایه چهره‌ای مخدوش از شهرها تهیه و منتشر کردند. 

مرکز ایرنا در رشت نیز  معضل ترافیک را دستمایه گزارشی تحت عنوان رشتِ جامانده در ترافیک قرار داده است که در بخشی از آن می خوانیم: ترافیک یکی از معضل‌های جدی و مهم مرکز استان گیلان محسوب می‌شود که طی سالهای اخیر همراه با عمیق‌تر شدن، گویا این مشکل کمتر مورد توجه قرار دارد؛ مسئله‌ای که رفته رفته به چالشی بزرگ در زندگی عادی شهروندان این شهر تبدیل خواهد شد.

چشم امید حوزه تولید آذربایجان‌شرقی به یاری نظام بانکی هم عنوان گزارشی از مرکز تبریز به یکی از مطالبات فعالان اقتصادی استان پرداخته و در  آن آمده است: ضرورت همراهی بیشتر نظام بانکی با بخش های تولید و صنعت به عنوان موتور محرکه اصلی تحقق برنامه های توسعه، از جمله مطالبات فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی در دهه‌های اخیر بوده که انجام آن می‌تواند به افزایش تولید ثرورت و اشتغالزایی منجر شود.

معضل ریزگردها نیز که بسیاری از استان ها را درگیر کرده است، خبرنگاران ایرنا را بر آن داشت تا به یکی از کانون های بالقوه این معضل در  استان تهران بپردازند. 

در گزارش کویر ورامین، کانون بالقوه ریزگرد در جنوب شرق استان تهران می خوانیم: بخش جنوبی و شرقی ورامین را کویر وسیعی فرا گرفته که تاکنون ۲ عارضه تالاب بندعلیخان و جنگل‌های دست‌کاشت تاغ توانسته‌ از پیشروی کویر و ورود ریزگردها به مناطق مسکونی جلوگیری کند؛ ولی کاهش نزولات جوی تاب‌آوری این ۲ عارضه را کاهش داده و این منطقه آماده تبدیل به کانون ریزگرد شده‌است.

اما در کهگیلویه و بویراحمد، در حال حاضر اقدام هایی به صورت محدود برای احیای مراتع بیابانی انجام می شود ؛ هر چند آن طور که کارشناسان منابع طبیعی استان می گویند: احیای مراتع بیابان شده و پیشگیری از بیابان زایی در عرصه های مستعد نیازمند اقدام های جامع است. 

خبرنگاران ایرنا در گزارشی با عنوان بیابان‌زدایی مراتع کهگیلویه و بویراحمد؛ شاید وقتی دیگر آورده اند: براساس یک طرح مطالعاتی در سال ۱۳۹۵ ، حدود ۴۳ هزار هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد به بیابان تبدیل شده اما این استان ردیف اعتباری ویژه برای انجام اقدام های احیای مراتع بیابانی ندارد و نیازمند توجه مسوولان در این خصوص است.

کرمانشاه مقصد یکی از سفرهای قریب الوقوع رییس جمهور و هیات دولت است، سفری که  می تواند کلید تکمیل سه پروژه نیمه تمام کنگاور باشد. 

در همین پیوند، مرکز کرمانشاه در گزارشی نوشت: سفر استانی رئیس جمهور به استان کرمانشاه و اختصاص اعتبارات قابل توجه در این زمینه می‌تواند کلید تکمیل سه پروژه نیمه تمام پس از سال ها انتظار مردم کنگاور باشد. سفر رئیس جمهور در حالی در آینده‌ای نزدیک به کرمانشاه انجام می‌شود که حال عملیات اجرایی سه پروژه سدسازی و راه سازی ملی کنگاور وضعیت مناسبی ندارد و مهمترین و اصلی ترین مطالبات اصلی مردم از رئیس جمهور است.

 خبرنگاران ایرنا امروز تولیدات گزارشی دیگری نیز درباره مسائل استان ها تهیه کردند که برخی از آنها با عناوین فارس و تمهیدات ویژه برای بهینه‌سازی مصرف برق تابستانی ،  ۲۲ خرداد، روزی که خورشید از ورامین طلوع کرد ، آنتن‌دهی مناسب تلفن همراه ؛ آرزوی دیرینه روستاییان گلوگاهی در آستانه تحقق ، تیر خلاص به سالها سالک در مشهد ، خانه خلاق شاهد ؛ یک تیر و دو نشان  ، علائم استرس‌ شغلی و روش‌های درمان آن در دسترس  است. 

اما حسرت ۱۳ ساله مهد بزرگان کشتی ایران زمین؛ نهاوند چشم انتظار مدال آسیایی  تولید مرکز همدان است که در مقدمه این گزارش ورزشی آمده است: شهرستان نهاوند مهد بزرگان کشتی ایران زمین پس از ۱۳ سال از کسب آخرین مدال در رقابت‌های قهرمانی آسیا، بار دیگر این شانس را پیدا کرده تا افتخارات قدیمی خود را تکرار کند.

رخدادهای  برگزیده 

تازه ترین خبرها از حادثه قطار مشهد- یزد حاکی از آن است که با تحویل پنج پیکر دیگر به خانواده‌ها، کار شناسایی و تعیین هویت اجساد این حادثه به اتمام رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد آمار نهایی جان باختگان را   ۱۴ نفر اعلام کرد. 

در خبری دیگر از یزد آمده است که که مراسم بزرگداشت یاد و خاطره زائران فقید حرم رضوی در حادثه ناگوار قطار مسافربری و همچنین گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام دعایی صبح یکشنبه (۲۲ خرداد ۱۴۰۱) در محل مسجد روضه محمدیه (حظیره) برگزار شد. تصاویر این مراسم در گزارش تصویری در دسترس است. 

روزهای گذشته خبری در فضای مجازی و رسانه ها به نقل از رییس سازمان محیط زیست با این محتوا منتشر شده بود که انتقال آب دریای خزر به سمنان فعلا منتفی است.

اما بنا به اطلاع نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان، علی سلاجقه در پاسخ به تماس تلفنی وی، محتوای خبر منتفی شدن پروژه انتقال آب دریای خزر به سمنان را رد کرد.

عباس گلرو روز یکشنبه با ارسال متنی به خبرگزاری ایرنا سمنان اعلام کرد: به دنبال انتشار اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست کشور مبنی بر منتفی شدن پروژه انتقال آب دریای خزر، از سوی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با علی سلاجقه تماس تلفنی برقرار شد که طی آن ضمن اعلام مراتب اعتراض شدید نسبت به این اظهارات، بر تصحیح اشتباه صورت‌گرفته تاکید شد.

موعد اعزام مشتاقان برای ادای مناسک حج تمتع فرارسید و امروز ۲۶۲ زایر به عنوان نخستین گروه زایران آذربایجان شرقی  به زیارت خانه خدا مشرف شدند.این تعداد از زایران خانه خدا در قالب ۲ کاروان به وسیله شرکت هواپیمایی ایران ایر به مدینه اعزام شدند. 

همچنین امروز همایش متمرکز زائران کاشانی حج تمتع سال ۱۴۰۱ با عنوان "مسافران قبله" با حضور ۳۲۵ نفر از زائران سرزمین وحی در تالار شهر فرهنگسرای مهر این شهرستان برگزار شد و شرکت‌کنندگان در قالب برنامه‌های مختلف به صورت تئوری و عملی با مناسک حج آشنا شدند. فیلم این همایش تحت عنوان لبیک حاجیان کاشانی به ندای حق منتشر شده است .

ایرنا قزوین هم امروز خبری به نقل از رییس پلیس بین الملل فراجا داشت که تاکید کرد: فعالان اقتصادی کشور با پلیس بین الملل در ارتباط و تعامل باشند

 سردار شیرزاد  گفت: توصیه می شود فعالان اقتصادی میهن اسلامی که در حوزه خارجی فعال هستند برای پیشگیری از جرایم ناخواسته و دچار مشکل شدن در سایر کشورها با پلیس بین الملل فراجا در ارتباط و تعامل باشند.

وی همچنین  از راه اندازی دفتر منطقه ای پلیس اینترپل در قزوین در اینده نزدیک خبر داد و گفت‌: با تامین زمین مناسب به زودی این دفتر راه اندازی خواهد شد

خبری دیگر از تبریز، به علاقمندی تجار اتریشی برای توسعه روابط با بازرگانان  ایرانی مربوط می شود. 

وولف دیتریش هایم سفیر اتریش در ایران در دیدار با رییس و نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز  با اشاره به سابقه همکاری تجار کشور متبوعش  با بازرگانان ایرانی در سالیان گذشته و وجود اعتماد متقابل بین آن‌ها، گفت: تجار این کشور همچنان علاقه مند توسعه روابط با تجاری ایرانی هستند.

هایم  افزود: ساختار اقتصادی اتریش به طور عمده از شرکت های کوچک و متوسط تشکیل شده ولی شرکت های ایرانی از ابعاد بسیار بزرگتری برخوردارند و شرکت های ۲ طرف علاقه مند برقراری و استمرار دوباره روابط تاریخی گذشته خود هستند.

 بهداشت و سلامت از دیگر حوزه هایی است که اخبار استانی آن توسط خبرنگاران ایرنا پیگیری می شود. تب کریمه کنگو از مشکلاتی در این حوزه است که از مدتی قبل در برخی مناطق دیده شده است. امروز هم خبری  از فوت یک بانوی شادگانی بر اثر ابتلا به این بیماری خونریزی دهنده منتشر شد و خبری دیگر به نقل از یک مسوول در مرکز بهداشت قم حاکیست که موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در قم گزارش نشده است

به گفته محمد نیک پور مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم، در چند سال گذشته مورد مثبتی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در این استان گزارش نشده است اما با توجه به این‌که استان قم به‌عنوان چهارراه ارتباطی دام در سطح کشور محسوب می‌شود، شهروندان باید با رعایت اصول بهداشتی نسبت به جلوگیری از ابتلا به این بیماری اقدام های لازم را انجام دهند تا از ابتلا جلوگیری شود.

خبری نیز امروز از کرج به نقل از معاون امنیتی و انتظامی وزیرکشور منتشر شد که اعلام کرد: سفر ارزان و آسان استراتژی ایران اسلامی برای زائران اربعین است 

سید مجید میراحمدی در همایش کشوری مواکب اربعین حسینی (ع با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب  مبنی اینکه مراسم اربعین حسینی (ع) ارزان و آسان باشد گفت:استراتژی و راهبرد ایران اسلامی در برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) سفر کم هزینه و آسان برای زائران خواهد بود.

صادق رضادوست رییس کمیته اتباع خارجی ستاد مرکزی اربعین نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت حضور با شکوه مسلمانان جهان در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: تمهیدات لازم برای حضور اتباع خارجی مقیم ایران در مراسم اربعین حسینی (ع) پیش بینی شده است.

پویش کاغذهای مهربانی و جمع آوری کتب درسی باطله در قزوین آغاز شد ، کاهش جمعیت جوان در زنجان یک تهدید است  ، گناوه میزبان مرحله دوم مسابقات زیرگروه فوتبال ساحلی کشور ، مدیرعامل آبفا: ۴۰ درصد شبکه آب شهری ایلام فرسوده است  ، بازداشت هشت زمین خوار در امیدیه خوزستان  ، پژوهشگران دانشگاه سمنان پرینتر سه بعدی بتن ژئوپلیمری ساختند ، خور گناوه از پسماند پاکسازی شد ، از دیگر اخبار مهم استانی امروز است.

همچنین اخباری با عناوین ۹۰ درصد تجهیزات تفریحی بوستان‌های استان مرکزی استاندارد نیستند ؛ ۵۳ زندانی در کردستان آزاد شدند ؛ ۶ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی امسال در خراسان جنوبی صادر شد ، تیم فولاد هرمزگان درمسابقه فوتبال ساحلی کارگری جهان،قهرمان جام جهانی شد ، به مهمترین رویدادهای استانی پرداخته اند. 

برچسب‌ها سمنان ایرنا دریای خزر علی سلاجقه دولت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خوزستان پلیس اینترپل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان ایرنا دریای خزر سمنان ایرنا دریای خزر علی سلاجقه دولت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خوزستان پلیس اینترپل انتقال آب دریای خزر خبرنگاران ایرنا فعالان اقتصادی اربعین حسینی منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در نشست شورای جوانی جمعیت سمنان گفت: تحقق جوانی جمعیت در کنار پشتوانه‌های قانونی نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان است و انتظار می‌رود بخش های مختلف در توجیه و تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به آمارهایی در زمینه سقط جنین به دستور پزشکان، افزود: گزارش‌هایی وجود دارد که پزشکان دستور به سقط جنین می‌دهند، اما در بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود جنین مشکلی ندارد و نیازی به سقط نبوده است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: شنیده شده دستگاه‌های انجام آزمایش غربالگری دوره بارداری معیوب است، باید این موضوع بررسی و در صورت صحت، مشکل این تجهیزات برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم در تحقق جوانی جمعیت، گفت: واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت از جمله اقدام‌های سودمند در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • انتقال آلفونسو دیویس به رئال مادرید منتفی خواهد شد؟
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود