Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید" مهدی تقوی" عصر یکشنبه در جریان بازدید از روند اجرایی طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن اراک افزود: با توجه به اینکه مجری طرح از تجربه و تخصص بالایی در ساخت مسکن به لحاظ کیفیت و سرعت اجرا برخوردار است، مورد حمایت دستگاه‌های نظارتی و اجرایی است بنابراین انتظار می‌رود در بازه زمانی تعیین شده، گام‌های موثری در ساخت واحدهای مسکونی جامعه هدف برداشته شود و هیچگونه اغماض و کوتاهی در این راستا پذیرفتنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: انتظار می‌ رود موارد و  مشکلات کنونی و آتی این طرح به مسئولان ذیربط انعکاس داده شود چرا که با جدیت پیگیری می‌شود تا کوچک ترین تاخیری در روند اجرایی طرح صورت نگیرد و همچنین پس از تکمیل واحدهای مسکونی نیز شاهد شکایات مردمی از حیث کاستی ها و ضعف ها نباشیم.
مدیر کل بازرسی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت مصالح ساختمانی رو به افزایش است، تاخیر در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان علاوه بر ایجاد نارضایتی میان مردم، منجر به پرداخت هزینه‌های بیشتری برای تکمیل این واحدهای مسکونی می شود.
 تقوی بیان کرد: حجم ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر اراک بسیار بالا است و امید است شرکت مجری  با توجه به سوابق بالای خود در امر ساخت مسکن، در اسرع وقت نسبت به بهره برداری از این واحدهای مسکونی اقدام کند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
 مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این نشست بیان داشت: این استان پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و تاکنون بیش از نیمی از سهمیه اراضی چهارساله استان در راستای این طرح تامین و در اختیار متقاضیان قرار گرفته گرفته است .

 " حمید انعامی" افزود: مراحل اخذ مجوز نقشه های فنی در نظام مهندسی ساختمان طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن اراک در حال انجام است و امید است تا پایان این هفته نقشه های فنی مرحله تایید کمیته های فنی را دریافت کند. 
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی عنوان کرد: در شهرداری اراک نیز دستور نقشه های معماری صادر شده و امید است مراحل صدور جواز نیز در اسرع وقت انجام شود و همچنین قرارداد ساخت تجهیز کارگاه نهایی نیز با ۲ شرکت انجام شده و امید است تا پایان شهریورماه هم قرارداد تجهیز کارگاه کامل انجام شود.
انعامی ادامه داد: همچنین قرارداد ساخت قالب طرح که به صورت قالب تونلی انجام می‌شود با سه شرکت معتبر انجام شده و بازدیدهای کارشناسی نیز از واحدهای تولیدی ساخت قالب انجام شده و امید است نخستین مرحله قالب‌ها تا ۱۵ تیرماه آماده سازی و به کارگاه منتقل شود.
وی با اشاره به اینکه عملیات آماده سازی و ساخت طرح در مجموع حدود هفت درصد پیشرفت دارد گفت: قرارداد شرکت مجری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۳۰ ماهه است و امید است با تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط این مهم در بازه زمانی تعیین شده تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : به صورت هفتگی با دستگاههای خدمات رسان نشست‌های متعددی برگزار و استعلام‌های مربوطه نیز انجام شده است چرا که بر این باور هستیم که این طرح نباید دچار وقفه و همچنین بوروکراسی اداری شود.
انعامی اضافه کرد: اداره کل اوقاف استان مرکزی تعامل و همکاری مناسبی با اداره راه و شهرسازی داشته و ۲۶۰ میلیون ریال به عنوان پذیره سهم عرصه است.
وی بیان داشت: در طرح آمایش سرزمینی استان، ساخت و سازها باید به سمت شهرهای جدید هدفگذاری شود و با این روند می توان شاهد توسعه و رشد شهر اراک بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۸ قانون تشکیل شورای عالی معماری و شهرسازی مقرر شده به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی یک مدرسه ساخته شود و این طرح مصوبه کمیسیون ماده پنج دارد و بر اساس این قوانین باید حداقل سرانه‌ها اعم از آموزشی، تجاری، فرهنگی و مذهبی لحاظ شود.
 انعامی افزود: پیگیر هستیم این قانون، آیین نامه اجرایی مشخص و همچنین قابلیت اجرا داشته باشد و بر اساس قانون، میزان هزینه ساخت این طرح از محل تملک دارایی انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه  این اراضی اوقافی است، امید است با نوسازی مدارس و دستگاه‌های نظارتی به جمع بندی واحدی برسیم که هم سرانه ها تامین و هم قانون اجرایی شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص روند اجرایی طرح نهضت ملی شهرستانها نیز گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح در شهرستانهای استان حدود ۳۰ درصد است که امید است در این فصل کاری حداکثر پیشرفت را شاهد باشیم تا در برخی شهرستانها طرح نهضت ملی، بهره برداری شود.
 انعامی یادآور شد: در بحث خودمالکی و واگذاری ها، به صورت گروهی که از سوی بنیاد مسکن به عنوان‌کارگزار در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، برخی واحدهای مسکونی ساخته شده و در شهرستان تفرش نیز برخی متقاضیان ساکن شدند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی مسکن مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی طرح نهضت ملی مسکن واحدهای مسکونی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟

با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در محله پیروزی آپارتمانی با عمر بنای ۹ سال و دارای پارکینگ و یا در محله سبلان، واحدی ۶۲ متری و ۸ سال ساخت و دارای آسانسور و پارکینگ را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

به گزارش اکوایران، بررسی بازار رهن و اجاره در تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون تعداد فایل‌های اجاره در حال افزایش است و به نظر می‌رسد رفته رفته با نزدیک شدن به فصل جابه‌جایی‌ها، موجران به بازار وارد شده‌اند.

بنا به مشاهدات ما، با بودجه‌ای معادل ۵۰۰ میلیون تومان در پایتخت می‌توان واحدی با متراژ حدودی بین ۳۰ تا ۹۰ مترمربع با سن بنای نوساز تا ۳۰ سال ساخت را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

برخی از واحد‌ها دارای امکاناتی همچون پارکینگ و آسانسور و انباری نیز هستند و برخی دیگر یک یا دو مورد از این ویژگی‌ها را دارند و اغلب یک الی دو اتاق خواب را دارا هستند.

با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در محله پیروزی واحدی ۹ سال ساخت و دارای پارکینگ و یا در محله سبلان، واحدی ۶۲ متری و ۸ سال ساخت و دارای آسانسور و پارکینگ را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

در محله سلسبیل، برای رهن کامل واحدی ۸۶ متری و ۱۷ سال ساخت، به همراه پارکینگ و انباری و در محله استادمعین، برای آپارتمانی ۵۶ متری و ۱۳ سال ساخت، ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

آپارتمانی ۹۰ متری و ۴ سال ساخت در محله جوانمرد قصاب واپارتمانی ۵۰ متری و ۴ سال ساخت در طوس، ۵۰۰ میلیون تومان رهن کامل قیمت‌گذاری شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت رهن و اجاره خانه در مناطق مختلف تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه