Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@12:02:24 GMT

آبشار یخی خور،نزدیک‌ترین نقطه به تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۶۱۳۰

روستای خور يکی از مناطق مرتفع البرز مرکزی است و طبيعت منحصربه‌فرد آن در تابستان هوای خنک و عاری از رطوبت دارد. ناطقان: می‌توان از آبشار خور به عنوان یکی از شاهکارهای خالق هستی در دل طبیعت بی‌بدیل جاده چالوس نام برد، واژه خور مخفف کلمه خورشید است. روستای خور در ارتفاعات ۲۸۰۰ متری در دامنه غربی قله گندم چال آرمیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آبشار با ارتفاع ۶۰ متری یکی از پر اهمیت‌ترین جاذبه‌های طبیعی این منطقه به‌شمار می‌رود. به لطف داشتن آب و هوایی منحصربه‌فرد و طبیعتی اعجازگونه نظر بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت و زیبایی را به خود جلب می‌کند. با مجله دلتا همراه باشید.
آبشار خور چالوس
مشخصات آبشار خور

آبشار زیبای خور در مجاورت روستای خور در استان البرز و در فاصله ۱۷ کیلومتری جاده کرج – چالوس واقع شده است. آبشار از روستای خور تقریبا ۲ کیلومتر فاصله دارد که با طی زمان ۳۰ الی ۴۵ دقیقه از میان درختان زیبای سیب ترش، گوجه سبز، زردآلو و گیلاس و طبیعت زیبای منطقه به پای آبشار خور خواهید رسید.
جاذبه طبیعی
ارتفاع آبشار

ارتفاع آبشار در حدود ۵۰ متر است و محل ریزش آب به‌صورت صخره‌ای و کاملا عمود بر زمین است. در فصول سرد سال به دلیل برودت هوا، آب آبشار یخ می‌زند و مناظر زیبایی را ایجاد می‌کند که به دلیل ارتفاع برف، دسترسی به آبشار نیز با دشواری‌هایی همراه است.
آبشار یخی خور
مسیر دسترسی به آبشار خور

جهت دسترسی به این آبشار زیبا پس از طی مسافت ۱۷ کیلومتر از شهر کرج به سمت چالوس (در حدود ۳ کیلومتر قبل از سد کرج) وارد مسیر فرعی آسفالته خوزنکلا می‌شوید. با طی مسافت تقریبی ۱۷ کیلومتر و گذشتن از خوزنکلا، ارنگه و سیجان به روستای خور می‌رسید. جاده ارتباطی آسفالت است اما پیچ و خم و شیب زیادی هم در آن وجود دارد. برچسب ها: آبشار یخی ، خور ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آبشار یخی خور تهران روستای خور آبشار خور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندوان یک‌طرفه شد

فرمانده پلیس راه کندوان مازندران گفت که به علت حجم‌ سنگین تردد و ترافیک خودروها، این محور از دقایق پیش از بالای منطقه طویر مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه شد.

سرگرد محمد احمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا می‌شود.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته حوادثی در این محور گزارش نشده است.

وی به رانندگان توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی به جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفرشان رقم بزنند.

محور کرج - چالوس جزو شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت به خطه شمال کشور شامل استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن مسافت در تمام فصول به ویژه نوروز با استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر مربوط به کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار ثبت شده روزانه به طور میانگین در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند که در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد می رسد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم
  • کندوان یکطرفه شد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستایی جوزستان به معدن
  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال