Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تیم ملی ایران در تنها بازی دوستانه خود در این فیفا دی، با نتیجه 2-1 شکست خورد. 
به گزارش آریا، تیم ملی کشورمان بالاخره اولین دیدار تدارکاتی پیش از جام جهانی را برگزار کرد. نمادی از یک تدارک ضعیف و بحث برانگیز برای یک تورنمنت بزرگ. شاگردان اسکوچیچ مقابل تیمی قرار گرفتند که با کلی غایب در این دیدار حضور پیدا کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی ایران در مهم ترین فیفا دی پیش از جام جهانی تنها یک بازی دوستانه آن هم مقابل الجزایر بی انگیزه انجام داد که در آن هم شکست خورد. دراگان اسکوچیچ در این بازی زوج اصلی خط دفاعی خود را در اختیار نداشت و همین قضیه هم تاثیرات منفی زیادی روی شکل بازی تیم ملی ایران داشت.
ایران در این دیدار با سیستم 433 راهی میدان شد و در غیاب خلیل زاده و کنعانی زادگان،‌ مجید حسینی و امید نورافکن در قلب خط دفاعی تیم ملی بازی کردند و روز بسیار بدی را هم پشت سر گذاشتند. باید به این نکته اشاره کرد که نبود زوج اصلی خط دفاعی تاثیر بسیار بدی روی نتیجه بازی داشت اما باید  قبول کنیم هیچ تضمینی وجود دارد که زوج اصلی خط دفاعی تیم ملی ایران بدون مشکل به جام جهانی برسند.
ممکن است که این دو بازیکن در طول جام دچار مصدومیت یا محرومیت شوند آیا در چنین شرایطی هم ما باید شاهد چنین نمایشی از خط دفاعی تیم ملی باشیم؟ البته حتی با حضور دو بازیکن اصلی خط دفاعی،‌ ساختار دفاعی تیم اسکوچیچ مقابل حملات سریع و کارهای ترکیبی بسیار شکننده است و در شرایط استاندارد هم تیم از لحاظ دفاعی در شرایط خوبی به سر نمی برد. 
در این بین به هیچ عنوان نمی توان اصرار دراگان اسکوچیچ به استفاده از امید نورافکن در قلب خط دفاعی را درک کرد. این برای اولین بار نیست که این سرمربی کروات چنین تصمیمی می گیرد و در بازی مقابل الجزایر شاهد این قضیه بودیم که نورافکن یک روز بسیار بد از لحاظ دفاعی و یک پاس گل عالی را به ثبت رساند. همین اتفاقات پیام های زیادی را به همراه دارد و سرمربی تیم ملی باید از پتانسیل های هجومی چنین بازیکنی استفاده کند نه این که او را در قلب خط دفاعی تیم فیکس کند. 
سابقه اسکوچیچ در تصمیمات این چنینی اصلا خوب نیست، کافی است به روزی برگردیم که در حضور مهره هایی مناسب برای پست دفاع راست، عارف غلامی را مقابل کره در پست دفاع راست بازی داد. باید به آقای اسکوچیچ گفت که این تصمیمات چیزی به جز تخریب بازیکن خودی و ناکامی به همراه ندارد. تیم ملی ایران مقابل الجزایر از لحاظ ساختار دفاعی یک روز خنده دار را پشت سر گذاشت.
در این بین از تاثیر مسئولان ناکارآمد موقت فدراسیون فوتبال نباید گذر کرد که تیم ملی را در بدترین شیوه ممکن راهی قطر کرده اند اما بحث ناکارآمدی در مدیریت ورزشی ما اتفاق جدیدی نیست و این سرمربی تیم است که باید نسبت به این قضیه طغیان کند و در این فاکتور هم متاسفانه دراگان اسکوچیچ نمره قبولی نمی گیرد. در طول یکسال گذشته تصمیمات دراگان اسکوچیچ پر از تناقضات بوده و از هرکدام آن ها پس از مدتی صرف نظر شده است. از کنارگذاشتن مهدی طارمی گرفته تا خط زدن پنج استقلالی از لیست تیم ملی.
فوتبال ایران مسیری را به سوی خودکشی در پیش گرفته است،‌ مسئولان موقت فدراسیون بیشتر درگیر مجمع و انتخابات هستند و خود اسکوچیچ برای این که در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند اعتراض آنچنانی ای را بروز نداده است و ظاهرا ما باید جام جهانی را به عنوان یک پاداش برای دراگان اسکوچیچ در نظر بگیریم در حالی که قرار است ما مهمترین بازی های تاریخ فوتبال مان را مقابل انگلیس و آمریکا انجام بدهیم.
در این بین تیم ملی ایران در بازی الجزایر از لحاظ موقعیت سازی عملکردی قابل قبول داشت اما این تیم از لحاظ برخورد با موقعیت ها و استفاده از آن ها مشکلات زیادی دارد برای مثال در بسیاری از صحنه ها مهره های هجومی تیم از بین شوت زدن یا پاس دادن انتخاب اشتباهی دارند و همین قضیه هم باعث فرصت سوزی های زیادی می شود. بازی های دوستانه بستری برای پیشرفت و تست کردن تاکتیک و آرایش بای هر تیمی است اما به نظر می رسد تیم ملی ایران کاملا تحت شعاع غیبت مدافعانش بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تیم ملی الجزایر برنامه ریزی غلط دراگان اسکوچیچ مقابل الجزایر تیم ملی ایران اصلی خط دفاعی خط دفاعی تیم جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حاشیه این نشست با بیان این که نشستِ حاضر به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه، ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان هاست که اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و جینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل می‌شود و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه هاست، به نمایش گذاشته می‌شود.

حمزه زاده افزود: نمایش این آثار نفیس به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.

به گفته وی، در روز جهانی موزه ها، بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

وی همچنین گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ده‌روسی از تساوی مقابل ناپولی‌ راضی نیست!
  • شوخی روی کین با هالند: حالا به سطح چمپیونشیپ رسید!
  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • درخشش گلر استقلالی مقابل ملی‌پوشان سپاهان
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا
  • بازگشت سد دفاعی از پرسپولیس تا حذفی
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است