Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@16:24:55 GMT

هشدار ورود توده گرد و خاک به کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۷۸۹۱

هشدار ورود توده گرد و خاک به کشور

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، خیزش گردوخاک در برخی مناطق و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط فردا سه‌شنبه در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، ارتفاعات البرز شرقی و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق انتظار می‌رود.

روز جمعه در اکثر مناطق کشور جو نسبتا پایداری حاکم است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در بخش ‌هایی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. این شرایط فردا در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق و روز چهارشنبه علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه اول: باد و گردوخاک

نوع مخاطره:

*وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک

*دوشنبه و سه شنبه نفوذ گردوخاک از کشور عراق به مناطقی از غرب و شمال غرب کشور (به‌ویژه در استان‌های مرزی)

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۳: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، قزوین، زنجان، همدان، سمنان، تهران، قم، البرز، کرمانشاه و شرق و شمال اصفهان.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۴: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۵: همدان، زنجان، قزوین، البرز، سمنان، قم و تهران.

اثر مخاطره: احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی

توصیه: احتیاط در تردد به‌ویژه در جاده‌های بیابانی، استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، عدم حضور افراد آسیب پذیر در فضای باز

توصیف سامانه دوم: فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرَفتی (به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۳: اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه و ارتفاعات کرمان، شمال خراسان رضوی و شرق هرمزگان.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۴: شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی.

اثر مخاطره: احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب به شکل محدود و محلی، احتمال آسیب به تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و احتمال پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه‌کاره.

توصیه: عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره. 

توصیف سامانه: افزایش ارتفاع موج و سرعت باد

نوع مخاطره: وزش باد شدید جنوب شرقی و افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر و در شرق دریای عمان تا ۲.۵ متر

منطقه اثر: شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان و هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت‌های دریایی.

توصیه: ممنوعیت شنا، احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی. 

منبع: تسنیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو هواشناسی ساختمان های نیمه کاره آذربایجان شرقی آذربایجان غربی درختان فرسوده بخش هایی سازه های موقت وزش باد شدید شنبه ۱۴۰۱ ۰۳ شمال غرب سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور

به گزارش خبرنگار مهر براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز شنبه (۸ اردیبهشت) در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در جنوب کرمان و دوشنبه ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز در برخی مناطق مرکزی و شرقی کشور در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است. طی امروز تا دوشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از سه‌شنبه (۱۴ اردیبهشت) سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و بارش در این مناطق روی می‌دهد.

طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته آینده نیز روند افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۰۷

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۰۷: خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان.

شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸: کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی.

توصیه: احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین (۱ تا ۱.۵ متر) (تاکید بر ساعات صبح تا بعدازظهر)

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.‌

کد خبر 6089470 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • سامانه بارشی در راه ایران
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۸؛سامانه بارشی در راه ایران
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود