Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مصوبه اخیر هیأت دولت در خصوص نحوه افزایش حقوق مستمری بگیران غیر حداقل بگیر، نگرانی‌ها و دغدغه‌های زیادی را از سوی بازنشستگان، تشکلات و کانون‌های بازنشستگی و همچنین صاحبنظران و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: به همین دلیل با توجه به ابعاد مختلف این موضوع، پس از برگزاری نشست اضطراری با حضور رؤسای کانون‌های استانی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی و بررسی آخرین تحولات انجام شده، جلسه‌ای را نیز با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، رئیس کمیسیون اقتصادی، مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار و ضمن انتقال نگرانی‌ها و تشریح تبعات منفی اقدام اخیر هیأت دولت، مواضع شفاف خود را نیز درخصوص غیر قانونی بودن مصوبه مذکور و تاکید بر اجرای عین مصوبه شورای عالی کار اعلام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیات اذعان داشت: در این جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز نحوه افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون تأمین اجتماعی دانستند لذا با استماع نظرات و دیدگاه‌های مختلف، در نهایت مقرر شد نهایتاً ظرف ۴۸ ساعت آینده این مصوبه توسط هیأت دولت ابطال شود و در غیر این صورت، کمیسیون اجتماعی مجلس راسا درخواست ابطال آن را در صحن علنی مجلس مطرح خواهد کرد.

رئیس کانون عالی خاطرنشان کرد: متأسفانه در سالهای اخیر آستانه تحمل و قدرت خرید بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی به خاطر افزایش نرخ تورم و هزینه‌های زندگی به پایین‌ترین سطح خود رسیده و انتظار می‌رود مسئولان با حساسیت بیشتری به درخواست‌ها و مطالبات قانونی این قشر توجه کنند.

بیات با تشکر از دستور رئیس جمهور مبنی بر رسیدگی به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان گفت: تشکلات و کانون‌های بازنشستگی از ساعات اولیه ابلاغ مصوبه اخیر دولت، جلسات و دیدارهای زیادی با نمایندگان مجلس، وزرا و همچنین مسئولان سازمان تأمین اجتماعی داشتند و مکاتباتی هم به مسئولان طراز اول کشور با هدف رفع دغدغه‌ها و تأمین امنیت خاطر آحاد بازنشستگان و مستمری بگیران ارسال کرده اند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور وظیفه و رسالت اصلی کانون‌ها و تشکلات بازنشستگی را پیگیری مجدانه و قانون مدارانه مسائل و مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران دانست و گفت: با تمام توان و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در راستای حفظ و صیانت از حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران ثابت قدم هستیم.

کد خبر 5512963 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر بیات بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی حقوق و دستمزد شهرداری تهران شورای شهر تهران مترو قطار علیرضا زاکانی حج تمتع شورای شهر کودکان کار سرقت صندوق امانات بانک ملی شرکت مترو تهران متروی تهران سازمان تامین اجتماعی صنایع دستی کمیته امداد امام خمینی بازنشستگان و مستمری بگیران حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش حقوق کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسینی گفت: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مرکزی از مرز یک میلیون و ۷۳ هزار نفر فراتر رفت و به عنوان پنجمین استان کشور بالاترین پوشش بیمه‌ای را در کشور داریم.
او عنوان کرد: جمعیت کارگری استان از ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسیده که هفت و ۱۷ دهم درصد افزایش بیمه شدگان اجباری و یا کارگری را شاهد هستیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی در خصوص کاهش مقرری بگیران بیمۀ بیکاری نیز گفت: کاهش مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری از سه هزار و ۲۸۸ نفر مشمول به حدود سه هزار نفر ناشی از اشتغال این افراد است.
حسینی از افزایش هزار کارگاه‌های فعال در سال گذشته خبر داد و افزود: اقدامات دولت در کنار تلاش صنعتگران و نیز اقدامات حمایتی صورت گرفته در اداره کل تأمین اجتماعی استان، موجب شد تا کارگاه‌هایی که به دلایلی کارگران خود را بیمه نکرده بودند، شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این امر ناشی از ارتقاء بازرسی‌ها بوده است.
مدیر‌کل تأمین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: در سال جهش تولید، سعی خواهیم کرد که مجموعۀ اقدامات ما در راستای حمایت از چرخۀ تولید کشور قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟