Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:38:10 GMT

پیگیری توسعه خط مترو پرند در دستور کار نمایندگان مجلس

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۹۸۶۲

پیگیری توسعه خط مترو پرند در دستور کار نمایندگان مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از بازدید اخیر استاندار تهران از پروژه خط مترو شهر جدید پرند، این بار اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم پایتخت در مجلس شورای اسلامی در محل اجرای پروژه مذکور حاضر شد تا از نزدیک در جریان پیشرفت عملیات اجرایی طرح و روند رفع مشکلات مالی آن قرار گیرد.

در بازدید اقبال شاکری از خط مترو تهران- پرند که در معیت مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران، مجری خط مذکور، پیمانکاران و مشاوران مربوطه صورت گرفت، ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران اجرایی پروژه که علیرغم وجود مشکل تأمین و تزریق به موقع منابع مالی اما روند عملیات اجرایی را متوقف نکردند، طرح موضوع در مجمع نمایندگان استان تهران و پیگیری امر از مبادی تصمیم‌گیرنده مورد تاکید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکری در پایان این بازدید ۳ ساعته، مواردی از قبیل تأمین برق پایدار برای بهره برداری بدون دغدغه از خط مترو تهران - پرند، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، تأمین واگن و لکوموتیو به میزان کافی برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارهای این مسیر، استفاده از فناوری‌های روز دنیا در پروژه و پیگیری برای ایجاد مجتمع ایستگاهی در محل ایستگاه پرند را یادآور شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، همچنین آغاز عملیات ساختمانی خط دوم مترو پرند به موازات پیشبرد مراحل سازه‌ای خط اول را خواستار شد. این در حالی است که بودجه لازم برای تکمیل عملیات عمرانی و تجهیز خط مترو تهران -پرند دارد در ۲ خط طراحی شده، رقمی در حدود ۲,۸۰۰ میلیارد تومان است.

در بازدید صورت گرفته، ساختمان ایستگاه در حال تکمیل و همچنین کل ۱۹ کیلومتر مسیر ریلی حد فاصل ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه پرند که مشمول عملیات تثبیت و زیر کوبی ریل‌ها بود، به صورت میدانی پیمایش شد. این امر در حالی است که حتی روزهای تعطیل، حدود ۱۴۰ نیروی کار در پروژه مذکور مشغول انجام وظیفه هستند تا در صورت تأمین به موقع منابع مالی، خط مترو پرند تا قبل از پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

کد خبر 5513171 مهشید جعفری معظم

منبع: مهر

کلیدواژه: مترو شرکت مترو تهران شهر جدید پرند شهرداری تهران شورای شهر تهران مترو علیرضا زاکانی حج تمتع کودکان کار هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شورای شهر سازمان تامین اجتماعی سرقت صندوق امانات بانک ملی متروی تهران صنایع دستی کمیته امداد امام خمینی شرکت مترو تهران مترو تهران خط مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟

به گزارش همشهری آنلاین، خط ۱۰ که نیمه شمالی تهران را پوشش می‌‎دهد از مناطق ۲۱ و ۲۲ در غرب تهران شروع می شود و به فلکه سوم تهرانپارس می رسد و در طول مسیر مناطق ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ را هم پوشش می دهد.

محمد علی پاشا زانوسی، مدیر پروژه پیمانکار شرکت بین الملل عمران سریر در این بازدید آخرین وضعیت خط ۱۰ مترو را تشریح کرد و گفت: «اکنون در کارگاه ایستگاه تبادلی و تقاطعی با خط ۶ مترو (Y۱۰-Z۶ ) هستیم که این ایستگاه ۱۴۲ متر طول دارد. حدود ۹۰ هزار متر مکعب احجام و ۳۴ هزار متر مکعب هم بتن ریزی پیش بینی شده و این ایستگاه یک تونل فرعی به طول ۱۹۰ متر دارد که در حال حفاری است.»

فرشاد نامی مشاور پروژه کارگاه متروی میدان المپیک هم وضعیت کارگاه میدان دهگده المپیک را تشریح و عنوان کرد: «پروژه تجهیز کارگاه میدان دهکده المپیک (منطقه ۲۲) از سال ۱۴۰۰ شروع شد و اکنون در حال حفاری شمع‌های سازه نگهبان هستیم. بعد از حفاری شمع‌ها با روش تاپ‌داون سازه نگهبان ایستگاه و تراز آن را شروع می‌کنیم.»

شاهرخ حیدری مدیر پروژه مهندسین مشاور شرکت بهرو هم در این بازدید به وضعیت ایستگاه میدان اتریش اشاره و عنوان کرد: «در طراحی این ایستگاه باتوجه به زمین‌های موجود و همکاری شهرداری مناطق عمق خط را کاهش دادیم و این امر می‌تواند دستاوردهایی اعم از کاهش هزینه و افزایش سرعت اجرا داشته باشد. عمق ایستگاه میدان اتریش ‌۲۱ متر و تراز ریل آن ۱۸ متر است. حدود ۵۰ درصد ایستگاه به تراز کف رسیده و سریعا بتن ریزی شروع می‌شود.»

به گفته حیدری تی بی ام از ایستگاه دریاچه به سمت ایستگاه میدان اتریش در حال حرکت است و به زودی ایستگاه به مرحله ای می رسد که تی بی ام از آن عبور می کند و به محض عبور دستگاه سایر فعالیت‌ها می‌تواند انجام شود.

او در پایان تاکید کرد: «برنامه بهره برداری ما از ایستگاه حدوداً ۳۰ ماهه است و ایستگاه میدان اتریش که جزء ایستگاه‌هایی است که در فاز اول و سال ۱۴۰۴ بهره برداری می شود.»

کد خبر 848677 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مترو خط ۱۰ شهردارى تهران تهران مترو تهران

دیگر خبرها

  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/ وزیر کشور: «زمان می برد اما می رسند»
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/برای ورود واگن‌ها عقب ماندگی نداریم