Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:59:41 GMT

«داده نما» سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۹۹۱۴

«داده نما» سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۱ منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای چهارشنبه ۸ تیر، پنجشنبه ۹ تیر، جمعه ۱۰ تیر و شنبه ۱۱ تیر سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع تعداد یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۵۹ نفر در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، زبان‌های خارجی ثبت نام کرده اند. البته برخی از داوطلبان در یک گروه آزمایشی، برخی در دو گروه آزمایشی و برخی در سه گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند.

بیشترین آمار ثبت نام کننده متعلق به گروه علوم تجربی با ۵۷۴ هزار و ۴۷۲ نفر است. همچنین تعداد زنان بیشتر از مردان ثبت نام کننده در کنکور ۱۴۰۱ است. ۶۱ درصد داوطلبان را زنان و ۳۹ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

جمع داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۵۹ نفر است که از این تعداد ۹۱۴ هزار و ۹۵۴ نفر زن و ۵۷۴ هزار و ۵ نفر مرد هستند.

در کنکور ۱۴۰۱ هر دفترچه‌ای پاسخنامه مجزا دارد و پاسخنامه دروس عمومی از دروس تخصصی جدا شده است.

با توجه به تعداد یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۹۵۹ نفر ثبت نام کننده در کنکور ۱۴۰۱ در مقایسه با آمار ثبت نام یک میلیون و ۳۶۸ هزار نفری کنکور ۱۴۰۰، این تعداد حدود ۱۲۰ هزار نفر بیشتر از آمار ثبت نام در کنکور سال گذشته است و رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 5513182

منبع: مهر

کلیدواژه: کنکور 1401 سازمان سنجش اینفوگرافیک دانشگاه آزاد اسلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی مصاحبه دکتری وزارت علوم دانشگاه ها دانشگاه پیام نور دانشگاه تهران آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز جذب وزارت علوم وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گروه آزمایشی یک میلیون کنکور ۱۴۰۱ ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود

پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور گفت: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

او افزود: در سیل اخیر در حاجی آباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان را به آزمون برسانند و موفق نشدند افزود:  تا ۳ هفته  آینده آزمون مجدد اختصاصی برای مناطق سیل زده از داوطلبان اخذ می‌شود تا حقی ضایع نشود.

بیشتر بخوانید

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

پورعباس بیان کرد: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذرخواهی می‌کنم.  

رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می‌کند ادامه داد: با هماهنگی که با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، ۳ هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش اموزان مناطق سیل زده  برگزار می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد