Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – وزارت دفاع انگلیس درتازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد که طی ماه‌های آینده، عملیات عبور از رودخانه احتمالاً یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در جریان جنگ خواهد بود.

به گزارش ایران اکونومیست، رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس روز دوشنبه در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت منتشر شد، نوشت: در ایام آخر هفته، نبرد در اطراف سیورودونتسک به شدت ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش کلیدی خط مقدم روسیه به طول ۹۰ کیلومتر در دونباس در غرب رودخانه سیورسکی دونتس قرار دارد.

این بیانیه می‌افزاید: روسیه برای دستیابی به موفقیت در عملیات فعلی تهاجم دونباس، یا باید اقدامات جانبی بلندپروازانه انجام دهد یا گذرگاه های رودخانه ای را مورد حمله قرار دهد.

وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پیش از عقب نشینی، اغلب پل‌ها تخریب کردند ادعا کرد روسیه برای اینکه گذرگاه‌های روخانه‌ای را به آتش بکشد با مشکل موجه بوده است.

از ابتدای جنگ در اوکراین وزارت دفاع انگلیس آخرین ارزیابی های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

این درحالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین وزارت دفاع انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو

دریافت 17 MB کد خبر 849019 برچسب‌ها هواپیما - پهپاد خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو
  • غزه عامل تعیین کننده بر انتخابات محلی انگلیس
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین