Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@22:54:44 GMT

برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرری

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۱۰۱۶

برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرری

شهردار ناحیه ۳ شهرداری شهرری گفت: به منظور صیانت از محدوده و حریم شهر از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

سیدغفار وهابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، مأموران تخلفات ساختمانی به صورت محسوس و نامحسوس در سطح ناحیه گشت‌زنی کرده و از هرگونه تخلفات ساختمانی جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساخت‌وسازهای شهری به صورت غیرقانونی و بدون نظارت کارشناسانه نه تنها موجب آسیب زدن به سیما و منظر شهری می‌شود، بلکه ساختار مبلمان شهری، شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری را با مشکل روبرو می‌کند.

شهردار ناحیه سه شهرداری شهرری خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده و حریم شهر قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساخت‌وساز باید از شهرداری پروانه اخذ کنند، در غیر این صورت شهرداری با متخلفان به طور جدی و قاطع براساس قانون برخورد خواهد کرد.

کد خبر 581515

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر ری شهردار شهرری شهرداري تهران تخلفات ساخت وساز ساخت و ساز غیر مجاز ساخت و ساز غیرقانونی پروانه ساخت و ساز شهرهاي ايران پروژه هاي عمراني پروژه های شهری شهرداری ها شهرداری شهرداری سمنان ایمن سازی ایمن سازی شهر مدیریت شهری برنامه ریزی شهری حریم شهر محدوده شهر حریم شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ساخت وسازهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود

ایسنا/لرستان شهردار تیتکان با بیان اینکه ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود گفت: شهرداری در شهرهای کوچک درآمد پایداری ندارند و این یکی از موضوعاتی است که دست ما را برای انجام کارها بسته است.

زینب آذرخوش امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای کوچک دارای زیرساخت‌های گردشگری هستند و ضرورت دارد برای ارتقای آن تسهیلات مناسبی را به شهرداری‌های کوچک تخصیص داده شود.

شهردار تیتکان بیان کرد: گردشگری صنعتی پول‌ساز است و رونق گرفتن آن در شهرهای کوچک منجر به ارزآوری در این شهرها خواهد شد.

شهردار تیتکان عنوان کرد: ضرورت دارد تسهیلات به شهرهای کوچک داده شود تا موضوع گردشگری و بوم‌گردی در آن‌ها پایدار بماند.

وی افزود: سهمیه قیر شهرداری تیتکان اینقدر کم بود که از گرفتن آن صرف‌نظر کردیم چرا که هزینه حمل و نقل آن به صرفه نبوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز