Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در پی تکمیل عملیات ساخت کشتی نفتکش اقیانوس پیمای "افرا ماکس ۲" توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و تحویل آن به کشور ونزوئلا سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه، گفت: خدای بزرگ را شاکریم که در ایام ولادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام برگ زرین دیگری بر صحیفه افتخار آفرینی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای کشور و ملت عزیز ایران افزوده شد و با تکمیل عملیات ساخت دومین کشتی نفتکش اقیانوس پیمای افرا ماکس ۲ و تحویل آن به کشور ونزوئلا موجبات مسرت و مباهات هموطنان عزیزمان فراهم آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دستاورد و موفقیت بزرگ نشان داد که توطئه جنگ اقتصادی و فتنه تحریم و فشار حداکثری دشمنان تاثیری در عزم و اراده فرزندان ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نداشته است و امروز جهان به ویژه دشمنان حسود و خبیث نظاره‌گر جلوه‌های اقتدار و حضور دانش و فناوری ایرانی در اقصی نقاط عالم هستند.

سردار شریف با اشاره به اینکه شرکت صدرا و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با مدیریت جهادی و انقلابی و تکیه بر توانمندی‌های بومی دستاورد جدید خود را نویدبخش تحول راهبردی در صنعت کشتی سازی و عرضه آن به کشور‌های دیگر قرار داده اند، گفت: سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در پیامی به فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) ساخت نفتکش اقیانوس پیمای افراماکس۲ را دستاوردی بزرگ و محصول اراده ایرانی در جنگ اقتصادی و تحریمی دشمنان توصیف کردند و ضمن قدردانی از همت و مجاهدت متخصصین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و شرکت صدرا، برادامه روند افتخار آفرینی سپاه برای پاسخ به نیاز‌های مردم و کشور به ویژه در شرایط فشار حداکثری دشمنان تاکید و تلاش مضاعف برای تحقق قرارداد‌های ساخت کشتی‌های دیگر را خواستار شدند.

سخنگوی سپاه در پایان تصریح کرد: سپاه همراه با ارتقای توان نظامی و بازدارندگی مقابل تهدیدات فراروی ایران اسلامی، در سایر عرصه‌های مورد نیاز کشور با درخواست دولت محترم، عهده دار اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون از جمله بخش‌های عمرانی و صنعتی است که به یاری خداوند لحظه‌ای از تلاش و همت در این راستا دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است؛ نفتکش اقیانوس پیمای افراماکس ۲ با ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض و ۲۱ متر ارتفاع قابلیت حمل ۸۰۰ هزار بشکه نفت را دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سخنگوی سپاه قرارگاه خاتم الانبیا افراماکس 2 قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نفتکش اقیانوس پیمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است و این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به‌ویژه مردم خرم‌آباد است.

ابوطالب شفقت روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی لرستان است، افزود: این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت و طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار لرستان با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ و خم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.

شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است.

وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.

شفقت افزود: برای تامین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده که می‌تواند به ‌مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.

شفقت با تاکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تامین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان