Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری 21 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به مجموع تناژ یک میلیون و 165 هزار تن وارد بندر شهید رجایی شده که از این تعداد 16 فروند آن تاکنون پهلودهی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، "علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران" در تشریح آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی در بزرگترین بندر تجاری ایران اظهارداشت: از ابتدای فروردین امسال تا کنون در مجموع 16 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به مجموع تناژ 940 هزار و 342 تن در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که از نظر تعداد ورود کشتی در همسنجی با مدت مشابه 50 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص پهلوگیری کشتی‌های حامل گندم به عنوان کالای استراتژیک کشور، بیان داشت : طی این بازه زمانی 10 فروند کشتی حامل  664 هزارو 159 تن گندم پهلوگیری دهی شده  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 858 درصدی به ثبت رسیده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی عنوان کرد : درحال حاضر یک فروند کشتی  گندم  حامل ۶۷ هزار تن در اسکله بندر شهید رجایی پهلودهی و درحال تخلیه بار آن هستند که به جهت دسترسی سریع به این محصول و جلوگیری از رسوب کالا، با کمک 2 هزارو 600 کامیون بشکل حمل یکسره به استان‌های هدف منتقل می شود .

محمدی‌کرجی‌ران ادامه داد: بعد از گندم بیش‌ترین کالاهای وارداتی طی این مدت مربوط به اوره و فسفات می‌باشد که تاکنون سه فروند کشتی از این محموله‌ها با 143 هزار و 683 تن در این بندر پهلودهی شده است.

وی در خصوص واردات روغن خوراکی نیز گفت: در این بازه زمانی یک فروند کشتی حامل 32 هزارو 400 تن روغن نیز در این بندر پهلودهی شد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، درحال حاضر پنج فروند کشتی دیگر حامل روغن خوراکی،گندم، جو و ذرت در لنگرگاه بندرعباس درحال طی کردن فرآیند اسنادی خود برای پهلودهی و تخلیه محموله‌های خود هستند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کالای اساسی بندر شهید رجایی پهلودهی 16 فروند کشتی بندر شهید رجایی فروند کشتی حامل کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدی ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

جمشیدی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

وی بیان داشت: امارات حدوداً ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالاهای وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشورها است.

واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶ درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به واردات کالاهای اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی ها وروغن های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می دهند.

کد خبر 6093106

دیگر خبرها

  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود