Web Analytics Made Easy - Statcounter

معرفت الله احمدی گفت: هدفگذاری ما برای امسال سنجش ۳۰ هزار نوآموز بدو ورود و پیش دبستانی است که طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۲۱ هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول از ۴ تیرماه در استان قزوین به صورت رسمی آغاز می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ اولین جلسه ستاد هماهنگی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان آماده ورود به دبستان ظهر امروز(دوشنبه) در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفت الله احمدی در این جلسه اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای حسن اجرای سنجش، اطلاع رسانی، تامین و آموزش نیروی انسانی، ایجاد هماهنگی‌های لازم با ستاد ثبت‌نام استان، شناسایی و ارجاع نوآموزان دارای اختلال سلامتی به سازمان بهزیستی استان از جمله وظایف این ستاد است.   وی افزود: پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها، کمک به بهبود کیفی آموزش، بررسی میزان شیوع اختلالات، تهیه شناسنامه سلامت، ارائه توصیه‌های بهداشتی، آموزشی و روان‌شناختی به والدین و نوآموزان از اهداف اصلی ستاد هماهنگی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان آماده ورود به دبستان است.   رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین تصریح کرد: سال گذشته از مجموع یک میلیون و 670 هزار و 530 نوآموز بدو ورود و پیش دبستانی که در سطح کشور ارزیابی شدند 1.6 درصد از این تعداد مربوط به استان قزوین است.   وی عنوان کرد: 27 هزار و 703 نفر در پایگاه‌های 20 گانه استان قزوین طی سال 1400 مورد سنجش قرار گرفتند که تفکیک جنسیتی آن مطابق با میانگین کشوری بوده و 48.8 درصد دختران و 51.2 درصد پسران هستند.

سال گذشته بیش از 27 هزار نوآموز سنجش سلامت شدند   این مسئول بیان کرد: طی سال گذشته 3 هزار و 600 نفر در مقطع پیش دبستانی و 24 هزار و 52 نفر هم نوآموز بدو ورود مورد سنجش قرار گرفتند.   وی خاطرنشان کرد: سابقه آموزش پیش از دبستان در سال گذشته به دلیل کرونا افت پیدا کرد و براساس میانگین کشوری 44درصد نوآموزان سابقه آموزش قبل از دبستان داشتند که این آمار در استان قزوین نزدیک به 45 درصد است.   احمدی بیان کرد: میانگین بی‌سوادی پدر در کل کشور 2.5 درصد است که این آمار در استان قزوین 1.7 درصد می‌باشد و میانگین بی‌سوادی مادر در کل کشور 3.1 درصد و استان قزوین 1.6 درصد بوده و جزو استان‌های برخوردار در زمینه سواد والدین هستیم.   وی با اشاره به خروجی پایگاه تخصصی استان قزوین در سال گذشته گفت: در بین 27 هزار نوآموزی که مورد سنجش قرار گرفتند در بخش دیرآموز 802 نفر شناسایی شدند.   رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین اضافه کرد: همچنین 94 نفر آموزش‌پذیر به مراکز بهزیستی معرفی شدند و 12 نفر پایین‌تر از آموزش پذیر بوده و به مراکز بهزیستی معرفی شدند و در بخش شنوایی هم 3 نفر به مدارس استثنائی و 24 نفر به مراکز تلفیقی معرفی شدند.

بومی‌سازی و استانداردسازی آزمون‌های آمادگی تحصیلی     وی با اشاره به شناسایی 25 دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم در سنجش سلامت سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته در مجموع یک هزار و 24 نوآموز داری اختلالات سلامتی و یادگیری شناسایی شدند که نزدیک به 4 درصد از کل افراد سنجش شده را تشکیل می‌دهند.   احمدی تصریح کرد: برای انجام طرح سنجش سلامت 20 پایگاه ثابت و سیار اولیه در کل مناطق آموزش و پرورش و یک پایگاه تخصصی در مرکز استان قزوین پیش‌بینی شده است.   وی ابراز کرد: هزینه درنظرگرفته شده برای انجام سنجش سلامت امسال 60 هزار تومان است که 10 درصد از کل به صورت نیم بها و برای 5 درصد از مشمولین طرح رایگان خواهد بود.   این مسئول ادامه داد: سنجش نوآموزان عشایری استان و سنجش نوآموزان معرفی شده از سازمان بهزیستی کاملا رایگان است.   وی تصریح کرد: آزمون‌های آمادگی تحصیلی امسال بومی‌سازی و استاندادسازی شده و کاملا تغییر پیدا کرده است.   احمدی در پایان گفت: هدفگذاری ما برای امسال سنجش 30 هزار نوآموز بدو ورود و پیش دبستانی است و طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 21 هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول از 4 تیرماه در استان قزوین به صورت رسمی آغاز می‌شود و شروع سنجش نوآموزان پیش دبستانی از مرداد ماه خواهد بود.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هزار نوآموز بدو ورود استان قزوین آموزش و پرورش پیش دبستانی سال گذشته طرح سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بشیر سلیمی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در همایش متمرکز زائران بیت‌الله الحرام اظهار کرد: پس از ۹ سال انتظار دو روز پیش نخستین کاروان عمره‌گزاران به حج عازم شدند و در دعای پر فیض کمیل شرکت کردند.

وی افزود: امسال ۸ کاروان از استان قزوین به حج تمتع اعزام می‌شوند و سبد متنوعی با هزینه‌های متوسط و بالا در اعزام‌ها پیش‌بینی شده تا همه گروه‌ها بتوانند از این سفر معنوی بهره‌مند شوند؛ امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان با یادآوری اینکه یک مجموعه اقامتی و هتل در مدینه منوره با ۶ گروه داریم که توسط استان قزوین مدیریت می‌شود و در ایام حج به زائران خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: قرار شد ظرفیت حداکثری حج با شفافیت عرضه شود و در این راستا وقتی با یک روز اطلاع قبلی سایت باز شد، در چند دقیقه ثبت‌نام زائران انجام شد و شفافیت و عدالت توزیعی صورت گرفت.

سلیمی ادامه داد: درباره عتبات عالیات با توجه به جمعیت استان رتبه هشتم اعزام کشور را داریم و استان‌های غربی را هم پوشش می‌دهیم و شرکت‌های مجری را بیشتر می‌کنیم تا خدمت‌رسانی تسهیل شود.

وی با بیان اینکه استقبال دانشگاهیان از زیارت عتبات بیشتر شده است، تصریح کرد: امسال کوچک‌ترین زائر استان یک کودک ۴ ساله و کهنسال‌ترین فرد هم یک مادر ۸۷ ساله است و رده سنی در اعزام‌ها جوان‌تر شده است.

کد خبر 748065

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • از حضور رکابزنان قزوینی در تیم ملی تا نقل و انتقالات در کراپ الوند
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند