Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست گروه توسعه ملی با اشاره به ظرفیت چند رشته‌ای این گروه، بر لزوم ایجاد یک کنسرسیوم صادراتی با هدف افزایش توان صادراتی تاکید کرد.

اخبار شرکت‌ها؛ به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین­ الملل گروه توسعه ملی، محمد حسین فروزان­‌مهر، سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در جمع مدیران عامل هلدینگ‌های تابعه گروه توسعه ملی اظهار داشت: گروه توسعه ملی برنامه استراتژی بلندمدتی برای افزایش با ثبات صادرات غیرنفتی و همچنین جذب سرمایه گذاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی لازمه نیل به اهداف مدنظر را ارتقای هم ­افزایی تجاری و بازرگانی در شرکت‌های زیرمجموعه گروه توسعه ملی دانست و افزود: با توجه به پیچیدگی‌های معمول در امر صادرات باید با ایجاد روش‌های مناسب در خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران نیز موثر باشیم.  

سرپرست وبانک با اشاره به ضرورت ایجاد یک کنسرسیوم صادراتی در گروه توسعه ملی اظهار داشت: هم اکنون شرکت‌های زیرمجموعه گروه توسعه ملی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های متقابلی همچون لجستیکی، بندرگاهی، حمل و نقلی و …که در شرکت‌های دیگر این خانواده وجود دارد در بهبود جریان‌های بازرگانی و نتیجتاً افزایش صادرات نقش ایفا کنند.

فروزان­‌مهر به ضرورت وجود استراتژی مشخص بر اساس نوع و کیفیت کالای مورد نیاز هر مقصد صادراتی در کشورهای هدف اشاره کرد و گفت: در تبیین و تدوین این استراتژی، تعیین چگونگی مسیر صادرات در اولویت اهمیت است.

وی افزود: بنابراین ابتدا باید نیازسنجی بازار هدف مدنظر قرار گرفته و سپس برنامه‌هایی برای بازاریابی محصولات، خرید مواد اولیه، مذاکره و توافق در قراردادها به نحوی باشد که کفه ترازو به نفع شرکت‌های گروه سنگینی کند و نهایتا برنامه ریزی امن برای انتقال وجوه مد نظر باشد.

سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی تاکید کرد: برای افزایش ضریب موفقیت در این مسیر باید تعامل با مراجع صادراتی نظیر اتاق‎‌های مشترک بازرگانی، تشکل‌های صادراتی و همچنین سازمان توسعه تجارت صورت بگیرد تا از این طریق، استفاده از امکانات فراشرکتی نیز در دسترس باشد.

فروزان‌مهر همچنین از مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه گروه توسعه ملی خواست مجامع شرکت‌ها را بر اساس جداول برنامه‌ریزی شده و به طور منظم برگزار کنند تا مشکلی از لحاظ تامین اطلاعات شفاف مالی در هلدینگ رخ ندهد و نتیجتاً «وبانک» نیز بتواند مجمع خود را در تاریخ ۲۶ تیرماه جاری برگزار کند. 

در این جلسه همچنین هادی احمدیان قائم مقام مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌­های گروه توسعه ملی برای افزایش صادرات همه شرکت‌های زیرمجموعه اشاره کرد و آشنایی و تسلط به قوانین گمرکی و ترخیص، مکاتبات و روابط خارجی و دیپلماتیک، شناسایی بازار هدف برای انواع کالاها و اخذ اطلاعات کافی از مقررات صادرات و واردات کالا در کشور هدف را از جمله ضروریات برشمرد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت های زیرمجموعه گروه توسعه ملی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ ناظر گمرکات مازندران گفت فروردین ماه امسال بیش از ۷۰ قلم کالا  با وزن ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن، به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد.

امیرجمشیدی ، اقلام صادراتی را ؛ فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و... عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جمشیدی افزود:  فروردین ماه ، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

وی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران را عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلاربعنوان  اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلاراعلام کرد.

جمشیدی خاطرنشان کرد:  در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از پنج کشور مقصد صادراتی محصولات مازندران به گمرکات مازندران وارد شد که ۹۴ درصد به لحاظ وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داد.

دیگر خبرها

  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی