Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور در مراسم معارفه و تودیع رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز گفت: در بحث حوادث غیرمترقبه از مجموع ۴۱ حادثه دنیا حدود ۳۱ حادثه آن در کشور ما رخ می دهد که طوفان، سیل، زلزله، رعد و برق و حوادث ترافیکی از مهمترین این رویدادها هستند.

وی بیان کرد: از حدود ۵ میلیون خدمات امدادی اورژانس کشور حدود ۷۰۰ هزار مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میعادفر افزود: در بحث حوادث ترافیکی سالانه  حدود ۱۸ هزار نفر که بیشتر آنان بین ۱۵ تا ۴۰ سال هستند جان خود را در کشور از دست می‌دهند ضمن آنکه میزان خسارات در این بخش سالانه حدود ۱۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

رییس سازمان اورژانس کشور به شرایط سخت روحی و روانی امدادرسانی به حادثه دیدگان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اورژانس در خط مقدم سلامت و درمان قرار دارد باید دولت و مجلس در بحث امکانات و اعتبارات کمک بیشتری به این مجموعه کند.

او در ادامه با اشاره به بخشی از مشکلات اورژانس توضیح داد: یکی از چالش‌هایی که در کشور داریم فرسودگی آمبولانس‌ها است که اگر در مسیر ماموریت آمبولانس خراب شود ممکن است به فوت بیمار بینجامد.

میعادفر خاطرنشان کرد: استان البرز با توجه به شرایط جغرافیایی و ارتباطی یکی از مناطق پرحادثه کشور محسوب می‌شود و برهمین اساس  در موضوع اورژانس هوایی، نیروی انسانی، آمبولانس و تجهیزات امدادی به صورت ویژه دیده شده است.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه سال گذشته امدادگران اورژانس البرز بیش از ۲۰۰ هزار ماموریت انجام دادند، گفت: این استان دارای ۶۸ پایگاه اورژانس است.

گفتنی است، در این مراسم از خدمات هفت ساله مهرداد بابایی قدردانی و  احمد مهدوی به عنوان رییس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی البرز معرفی شد.

کد خبر 683065 منبع: ایسنا برچسب‌ها مرگ استان البرز اورژانس تصادف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مرگ استان البرز اورژانس تصادف اورژانس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابانها و معابر مشهد رخ داده است.

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد روز دوشنبه افزود: مرتکبان ۶ هزار و ۴۹۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۶۴۸ فقره از این تعداد مربوط به تصادفات حادثه‌ساز است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: در راستای برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز، دیروز ۵۵ دستگاه خودروی حادثه ساز نیز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

اسدنژاد افزود: اکنون ترافیک در خیابانهای این کلانشهر عادی و روان است.

روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد خدمت رسانی می کنند.

 
 

دیگر خبرها

  • آخرین آمار مصدومان حوادث جوی ۱۴۰۳
  • فوت ۴ نفر بر اثر اصابت صاعقه در سال ۱۴۰۳
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری