Web Analytics Made Easy - Statcounter

این تبلیغ یکی از سالن‌های زیبایی آقایان است. در چند سال اخیر که کسب‌وکار‌های زیادی در اینستاگرام تبلیغات می‌کنند، شاید کلیپ‌های آرایشگاه‌های مردانه‌ای که چهره داماد‌ها را با گریم تغییر می‌دهند، دیده باشید. پدیده‌ای که ظاهرا نوظهور است و تقریبا تا چند سال پیش هیچ‌کس یادش نمی‌آید که داماد هم مثل عروس پکیج ویژه آرایش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، اغلب این کلیپ‌ها در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های متفاوتی از طرف کاربران روبه‌رو می‌شود که نشان می‌دهد ظاهرا جامعه ایرانی هنوز موضوع گریم و آرایش مردانه را نپذیرفته است.

برخی‌ها هم نظر مثبتی نسبت به گریم دامادی دارند، مثلا در زیر یکی از همین ویدیو‌های گریم داماد که تصویر قبل و بعد مشتری با هم تفاوت ۱۸۰ درجه‌ای دارد، محل بحث و اختلاف‌نظر بسیاری از کاربران است. کاربری با نام کوئین بیوتی در کنار چند استیکر قلب‌های رنگی می‌نویسد: «چقدر صنعت مد رشد کرده و گریم آقایان چقدر تاثیرگذار و جذابه.» نسترن نیز کاربر دیگری است که معتقد است مرد‌ها هم باید در بهترین روز زندگی‌شان به خودشان اهمیت بدهند. با این حال، تغییر ناگهانی داماد در این کلیپ از دید برخی از کاربران نیز عجیب به نظر می‌رسد؛ مردی میانسال با مو‌هایی کم‌پشت که در انتهای ویدیو تبدیل به پسری جوان با مو‌هایی پرپشت می‌شود. کاربری به نام شهریار در واکنش به این همه تغییر با لحنی طنز خطاب به آرایشگر می‌نویسد: «داداش این فردای دامادی یک حموم بره بیاد که برمی‌گرده به همان کچلی.»

این دست از کلیپ‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی تیتر‌های جالبی هم دارد. یکی از این کلیپ‌ها برای جذب بیشتر مخاطب با فونت بزرگ روی تصویر نوشته: «عروس وقتی داماد رو دید از خوشحالی سکته کرد.» یکی دیگر از کلیپ‌ها با تحریک احساسات زنان سعی دارد مخاطبان را به واکنش وادار کند، به همین دلیل با تیتر: «به این میگن داماد، ببین از عروس قشنگ‌تر شد» در کپشن این ویدیو توضیح می‌دهد که تو هم می‌تونی شب دامادیت از عروس خوشگل‌تر بشی. این ویدیو با بیش از ۱۷ هزار ویو یکی از پرمخاطب‌ترین ویدیو‌های گریم داماد است. اکانتی با آیدی سالومه می‌نویسد: «دوماد با چهره قلابی» و کاربر دیگری در تایید حرف او خیلی جدی توضیح می‌دهد که اساسا چنین ازدواجی صحیح نیست!

با همه این‌ها واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی متفاوت است و اساسا پدیده نوظهور «گریم داماد» به اندازه مخالفانش، طرفداران خودش را هم دارد. آرایشگاه‌های مردانه نیز با توجه به استقبال مشتریان اغلب خدمات گریم داماد را در پکیج‌هایی ویژه به‌همراه پاک‌سازی پوست، مانیکور و اصلاح ابرو به همراه پروتز مو ارایه می‌دهند.

بابک اتحادی یکی از آرایشگرانی که در زمینه گریم داماد فعالیت می‌کند، درباره این مُد و استقبال مردم از آن می‌گوید: «چند سال پیش که این پدیده مد شد برخی از آرایشگران، داماد‌ها را آرایش می‌کردند. خب این موضوع اصلا جالب نبود، چون چهره‌شان طبیعی نبود. من یکی از منتقدانش بودم؛ بنابراین کم‌کم این روش تلطیف شد و گریم جای آرایش را گرفت، مردم هم استقبال کردند، اما همیشه نگرانی‌شان این است که طبیعی نباشد. اغلب مشتریان ما می‌خواهند تغییر کنند، اما تغییرات‌شان توی ذوق نزند. الان کیفیت کار‌ها خیلی ارتقا پیدا کرده، معمولا گریم داماد‌ها خیلی طبیعی است و مشتریان زیادی دارد.»

اتحادی در پاسخ به این سوال که آقایان با چه نوع ظاهر و سنی مشتری گریم هستند؟ می‌گوید: «اغلب افرادی هستند که اعتمادبه‌نفس کمتری در اجتماع دارند، مثلا موهایشان ریخته یا نقصی مثل سوختگی یا ضایعه‌ای دارند که می‌خواهند آن را برطرف کنند.»

او توضیح می‌دهد که برطرف‌کردن نقص‌های صورت آقایان هم بستگی به نوعش دارد، برخی‌ها با گریم درست می‌شود، اما عده‌ای نیاز به پروتز دارند: «هفته دیگر دامادی دارم که گوش‌هایش مادرزادی نقص دارد. برای او قرار است با سیلیکون و پروتز، گوش طراحی کنیم که طبیعی به نظر برسد. داماد دیگری داشتم که تصادف کرده و حتی ۱۴ بار روی صورتش عمل جراحی زیبایی انجام شده بود، برای همین برای او هم پروتز کار کردیم و خودش می‌گفت که مثل روز اولش شده است.»

اگرچه پدیده گریم آقایان هم این روز‌ها مشتریان زیادی دارد، اما ظاهرا هنوز هم به لحاظ نرخ و قیمت‌ها، تعرفه گریم داماد از عروس پایین‌تر است. اتحادی درباره تفاوت قیمت گریم زنان و مردان می‌گوید: «قیمت گریم عروس خیلی بیشتر از داماد است. آرایشگاه‌های مردانه هم قیمت‌های متفاوتی دارند. مثلا آرایشگاهی هست که فقط برای طراحی گوش داماد ۱۰ میلیون تومان از مشتری می‌گیرد. قیمت‌های ما پایین‌تر است. گریم داماد در آرایشگاه ما بین دو تا سه‌ونیم میلیون قیمت دارد. به‌صورت میانگین آرایشگاه‌های مردانه بین دو تا پنج‌میلیون هزینه گریم دریافت می‌کنند.»

با همه اینها، بحث تغییر چهره آن هم برای یک شب، موضوعی که اغلب مخالفان گریم از آن به‌عنوان کلاهبرداری یاد می‌کنند، یکی از چالش‌های پیش‌روی آرایشگران است. آن‌ها گا‌ها کامنت‌های منفی نسبت به تغییر چهره برخی از مشتریان‌شان دریافت می‌کنند. هرچند که گریم داماد مشتری‌های خاص خودش را دارد و آنطور که از ماهیت آن پیداست در قالب مد به آقایان عرضه می‌شود، اما اجباری هم در انتخاب آن وجود ندارد. بابک اتحادی می‌گوید عروس‌ها بیشتر از داماد‌ها از این موضوع استقبال می‌کنند و معمولا ۹۰ درصد از مشتریانش به خواسته همسران خود پکیج گریم دامادی را انتخاب کرده‌اند.

دامادی در کشور‌های دیگر

مُدها در گذر زمان دچار تغییر می‌شوند؛ درست مثل لباس‌های عروس که تا پیش از مراسم عروسی ملکه ویکتوریا نشان‌دهنده سنت و آداب و رسوم هر منطقه بود، اما در سال ۱۸۴۰ وقتی ملکه انگلستان برای مراسم عروسی‌اش لباسی سفید پوشید؛ لباس عروس سفیدی که امروزه می‌شناسیم، مُد شد. حالا دوباره دوران تحول مُد در صنعت مراسم عروسی هم در حال تغییرات تازه‌ای است. در واقع می‌توان گفت دورانی که داماد‌ها به ظاهر و تناسب اندام خود در مراسم عروسی‌شان اهمیت نمی‌دادند گذشته، و روز عروسی نه‌تن‌ها برای عروس بلکه یک روز بزرگ و خاص برای داماد نیز به حساب می‌آید.

بنابراین همانطور که یک عروس از ظاهر لباس و آرایش و تاج و تور صورتش لذت می‌برد، داماد نیز می‌خواهد در این روز خاص، در بهترین حالت ممکن باشد.

در سال‌های اخیر آرایشگری دیگر شغلی محدود به زنان نیست و حالا در سلمانی‌های مخصوص آقایان خدمات اتوی صورت، کانتورینگ و پروتز مو، مشتریان زیادی دارد. اغلب ما ایرانی‌ها علاقه زیادی به الگوبرداری از کشور‌های خارجی داریم، بنابراین تصور نکنید که پدیده آرایش داماد تنها مختص به ایران است. در سال ۲۰۱۷ نیویورک‌پست از پاک‌سازی صورت و آرایش داماد‌ها که در حال تبدیل‌شدن به بخش بزرگی از صنعت عروسی است، گزارش می‌دهد. آرایشگر تی کوپر، شریک شرکت زیبایی مترو لوک نیویورک که همه کار‌ها را از آرایش صورت داماد‌ها گرفته تا مانیکور وگریم انجام داده است، می‌گوید آرایش داماد‌ها بخش رو به رشدی از تجارت او در دو سال گذشته بوده است.

او به نیویورک‌پست گفت: «این کار خوبی است که داماد‌ها نیز احساس خاص‌بودن کنند.» او معتقد است با وجود آنچه که کلیشه‌های مربوط به مردانگی ممکن است سعی‌کنند به شما بگویند، گریم و آرایش منحصر به جنسیت نیست. همان موقع تایسون ایوانز داماد ۳۹ ساله به نیویورک‌پست گفت: «من می‌خواستم عکس‌های ما شگفت‌انگیز به نظر برسند. این مسأله باعث شد که احساس کنم لیاقت این روز را دارم. من شایستگی این را دارم که خوب به نظر برسم و در آن مراسم احساس اعتمادبه‌نفس داشته باشم.»

منبع: شهروند

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آرایشگر مردانه عروس و داماد آرایشگاه های مردانه مراسم عروسی گریم داماد داماد ها کلیپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام (ره) امروز با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه (س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900309

دیگر خبرها

  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • پدیده مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده!
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • گزارشی از سریال‌های در حال ساخت نمایش خانگی/ کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • دومینوی آسیب‌
  • حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس | ببینید
  • چهره بسیار متفاوت و بدون آرایش بازیگر زن معروف در جنوب را ببینید | تصویر
  • لیگ ملت‌ها: اعلام لیست پدیده جدید والیبال دنیا