Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@08:54:55 GMT

انهدام محموله بزرگ تسلیحات غربی در اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۳۴۲۹

انهدام محموله بزرگ تسلیحات غربی در اوکراین

ارتش روسیه طی عملیات زمینی و هوایی شب گذشته در خاک اوکراین، توانست حجم زیادی از تسلیحات ارائه شده توسط غرب به دولت کی‌یف را نابود کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه صد و هشتمین روز نبرد میان نیروهای روسی و اوکراینی در منطقه دونباس، ارتش روسیه امروز (دوشنبه) محموله بزرگی از تسلیحات غربی برای اوکراین را منهدم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه طی نشست خبری روزانه گفت که نیروی زمینی این کشور با پشتیبانی حملات موشکی توانست حجم زیادی از تسلیحات ارائه شده توسط غرب به اوکراین را نابود کند.   به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کُناشنکوف توضیح داد: «موشک‌های هواپرتاب نقطه‌زن در منطقه ایستگاه راه‌آهن اوداچنوی واقع در جمهوری خلق دونتسک، محموله بزرگی از تسلیحات و تجهیزات نظامی که توسط ایالات متحده و کشورهای اروپایی تحویل گروه ملی‌گرایان اوکراینی شده بود را منهدم کردند».   وی با بیان اینکه موشک‌های روسی محل اقامت نظامیان خارجی در اوکراین را نیز منهدم کردند، اظهار داشت: «محل استقرار موقت مزدوران خارجی در منطقه فدوروفکا در جمهوری خلق لوهانسک نیز در حملات موشکی نابود شد».   وزارت دفاع روسیه همچنین کلیپ ویدئویی زیر را از شلیک موشک‌اندازهای خودکششی «اِسمرچ» (به معنای گردباد)، به سمت شبه‌نظامیان و ملی‌گرایان اوکراینی در خط مقدم شرق این کشور را منتشر کرد.   این مقام نظامی روس در بخش دیگری از صحبت‌هایش خبر داد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۸ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را طی بیست‌وچهار ساعت گذشته سرنگون کردند.   به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کُناشنکوف در این‌باره گفت: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه هشت پهپاد اوکراینی را در مناطق مختلفی از جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک طی یک روز منهدم کردند».   وی در اظهاراتی معنی‌دار تصریح کرد که در میان پهپادهای سرنگون شده یک فروند «بیرق‌دار» ساخت ترکیه نیز وجود داشت.   کُناشنکوف در پایان خبر داد که از زمان آغاز عملیات در منطقه دونباس، حداقل ۱۵۰۰ فروند هواگرد ارتش اوکراین شامل جنگنده، بالگرد و پهپاد، نزدیک به ۳۵۰۰ دستگاه تانک و ۵۰۰ سامانه موشک‌انداز نابود شدند.   امروز وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه ۹۰ کیلومتر از خط مقدم نبرد بین نیروهای روس و اوکراینی در غرب رودخانه «سیوِرسکی دونتس» قرار دارد، گفت عبور روس‌ها از این رودخانه مهمترین عامل تعیین‌کننده است.   منبع: فارس انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم