Web Analytics Made Easy - Statcounter

افسون امینی مدیر کل ‌آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور در جمع مربیان، مربیان مسوول و کارشناسان کانون فارس گفت: دو سال سخت کرونایی بر ما و مخاطبانمان گذشت و در این ایام هیچ کدام از نهادهای مرتبط با امور کودک برای رویارویی با دوران کرونا به اندازه‌ی کانون اولین نهادی بود که آموزش مجازی را راه‌اندازی کرد و دستاورد آن حفظ مخاطب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در این دوسال ارتباط کانون با مخاطبانش قطع نشد و کانون  مانند همیشه به همت کارکنان دلسوزش حرفی برای گفتن داشت.

امینی گفت: کانون یک شبه کانون نشده و اینکه این سازمان در طی این همه سال ماهیت خود را حفظ کرده و بدون تغییر رویکرد به قوت خود باقی مانده، و نشان از ضرورت آن دارد و چرایی آن، موضوع بسیار مهمی است.

مدیر کل ‌آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور گفت: وقتی کانون هست، یعنی نبودنش خلاُ ایجاد می‌کند و باید باشد و همین موضوع وظیفه و رسالت ما را در رویارویی با مخاطب سنگین‌تر می‌کند.

او گفت: اصل و اساس کانون، کتاب‌خوانی است و دور افتادن از این هدف، خطر بزرگی برای کانون محسوب می‌شود.

امینی گفت: کانون بر مبنای کتاب و کتابخوانی بنا نهاده شده یادمان بود که کانون پرورش فکری در ابتدا انتشارات بوده و بعد تبدیل به نهادی به نام کانون شده و همین نشان دهنده‌ اهمیت کتاب برای کانون است.

مدیر کل ‌آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور گفت: بر این اساس، در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، باید نگاهمان به کتاب و کتاب‌خوانی باشد. قصه‌گویان ما باید به کتاب مراجعه کنند و در روزگاری که کانون رقبای سرسختی در فضای مجازی دارد و کتاب باید همچنان اصل بماند.

او گفت: در برنامه‌ها و ارتباط با مخاطب، به کتاب و کتاب خواندن برگردید که اگر به دنیای پیشرفته‌ غرب نگاه کنید می‌بینید که با همه‌ تکنولوژهای پیشرفته و استفاده از دنیای مجازی هنوز کتاب کاغذی منتشر می‌شود و کودکانشان را از کتاب محروم نکرده‌اند.

امینی گفت: همان‌طور که به دنبال استفاده از شیوه زندگی مدرن هستیم توجه به کتاب و کتابخوانی را  باید از آنان یاد بگیریم که بسیاری از دستاوردهای غرب از همین نگاه است که به کودکانشان دارند.

مدیر کل ‌آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور گفت: لذت بردن از ادبیات و کتاب اصل است که ما آن را فراموش کرده‌ایم.

او گفت: اگر مخاطب به جای مراجعه به کتاب به سراغ گوشی هوشمند می‌رود هیچ دلیلی ندارد جز اینکه کودک از آن‌ها لذت می‌برد پس ما باید بتوانیم جذابیت را در فعالیت‌هایمان بیشتر گسترش دهیم.

امینی در ادامه، دستور‌العمل ابلاغی به استان‌ها در رابطه با عضویت را تشریح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش مجازی کتابخوانی کتاب و کتاب مدیر کل او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پیش از این براساس مذاکراتی که مسئولان فرهنگی ایران با مسئولان فرهنگی کشور هندوستان داشتند، این کشور به عنوان مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شده بود. این در حالی است که در نتیجه صدور بیانیه‌ای در کشور هند، شهروندان این کشور امکان فعالیت و سفر به ایران ندارند.

در نتیجه این تغییرات علی رمضانی سخنگو و قائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز هشتم اردیبهشت متنی در سپهر رایانه (فضای مجازی) منتشر و اعلام کرد: «علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد