Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر مهدی حکیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:متاسفانه عدم مطالعه در نسل جوان باعث شده تا برای ایجاد حرکت هایی فرهنگی، عمق کمی شکل بگیرد.

وی اضافه کرد:باید با حرکتهای فرهنگی، فضای آشنایی نسل جوان با کتاب و مطالعه پیشینه و فرهنگ خود بیشتر شود تا برای فهم اتفاقات روز که نیاز به درک عمیقی دارد دچار مشکل نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: با تاکید بر موضوع جنگ روایت ها به عنوان مساله امروز رسانه ها که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را بیان کردند اظهار کرد: بخشی از جهان امروز، فضای رسانه‌ای است و چگونگی روایت کردن این تحولات در جنگ رسانه ها بسیار مهم است.

حکیمی افزود: در حوزه رسانه فهم دقیق از فضا و کارکرد رسانه ای بسیار مهم است زیرا فضای بیشتر رسانه‌ها  آنی و در لحظه است و برای تاثیر گذاری باید ضمن شناخت هدف، نقاط تاثیرگذار را به درستی شناخت تا برای آن برنامه ریزی و جریان سازی شود.

مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ضمن تاکید بر اهمیت موضوع هویت بخشی در مسیر جریان جهاد تبیین گفت: توجه به موضوع فرهنگ و پیشینه تاریخی آن در مسیر ایجاد هویت بخشی از گذشته، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حکیمی افزودمتاسفانه در سالهای گذشته، ما را از پیشینه و فرهنگ خودمان جدا کردند و اکنون نیاز است تا برای شناخت بیشتر آن، در حوزه های مختلف فرهنگی به پیشینه ایرانی خود و همچنین ظهور اسلام در کشورمان که منجر به ایجاد یک جهش بزرگ و مهم فرهنگی شد بیش از گذشته توجه شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر و در دوران پس از انقلاب نیز اتفاقات بزرگی رخ داده است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار نقدها و کاستی هایی که تذکر داده می شود به موفقیت های بزرگ علمی به دست آمده نیز اشاره می‌کنند.

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: باید مردم و به خصوص نسل جوان کشورمان با دستاوردها و جهشهای فرهنگی و علمی گذشته کشورمان آشنا شوند تا بتوانند همچون پیشینیان برای ایجاد حرکتهای بزرگ اقدام کنند چرا که ایرانیان این توان را دارند تا همچون گذشته این مسیر را آغار کرده و به اتفاقات بزرگی در آینده برسند و به همین دلیل دستگاه های فرهنگی در این امر و احیای این روحیه تاثیر بسزایی دارند.

حکیمی افزود: در موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی سعی شده است تا مخاطب در خلق آثار فاخر هنری با مضامین اسلامی و ایرانی بیشتر آشنا شده و ارتباط گیرد.

وی با اشاره به اقداماتی که در مکتب هنر رضوی به عنوان یکی از کارهای مهم این موسسه در دست اقدام است اظهار کرد: آثار زیادی در قرون مختلف، توسط هنرمندان کشورمان خلق شده است و پژوهش پیرامون آنها و گذر از فهم دقیق آنها به جریان سازی و خلق مکتب باید به درستی صورت گیرد زیرا هنرمندان، آثاری را خلق و سپس عده ای با بحث، نقد و گفت و گو آن را به عنوان مکتب معرفی می‌کنند.

مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: در همین راستا تلاش شده است تا ضمن ارتباط با فضای دانشگاهی برای ایجاد گفت و گوهای لازم در موضوع هنر و مفاهیم آن، نسل جدید دانشجو شناخت بیشتری نسبت به پیشینه و هویت خود پیدا کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز ۱۴ خرداد به مناسبت سی‌وسومین سالگرد درگذشت امام خمینی (ره) در توصیه خود به جوانان تأکید کردند: نگذارید دشمن و ضدانقلاب از انقلاب شما هویت‌زدایی کرده و حقیقیت آن را وارونه‌نمایی کند.

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی جنگ روایت‌ها بحران هویت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی جنگ روایت ها مشهد آستان قدس رضوی جنگ روایت ها بحران هویت موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا