Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با دبیر کل کمیسیون کریدور‌های اروپا، قفقاز و آسیا (تراسیکا) ضمن تاکید بر برنامه ایران برای گسترش همکاری‌های حمل‌و نقلی با کشور‌های منطقه، بر موافقت ایران با افزایش حجم ترانزیت و تعدیل تعرفه‌های حمل‌و نقل تاکید کرد. «رستم قاسمی» در دیدار با «آست آصف بایف» دبیر کل کمیسیون بین‌الدولی کریدور‌های اروپا، قفقاز و آسیا موسوم به تراسیکا دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قاسمی در این دیدار ضمن تشکر از حضور «آست آصف بایف» دبیرکل تراسیکا در کشور ایران، گفت: کشور‌های عضو توافقنامه تراسیکا دارای ظرفیت‌های خاصی هستند که هرکدام ویژگی‌ها و ژئوپلتیک خود را دارند. این نقش‌ها اعم از حمل و نقل دریایی و زمینی می‌تواند در کنار هم و در تعامل با یکدیگر موضوع حمل و نقل منطقه‌ای را تسهیل کند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای عضو تراسیکا ویژگی‌های خاص خود را در کریدور شمال-جنوب، کریدور شرق- غرب و همچنین در بخش دریایی در آب‌های مازندران و آب‌های جنوب کشور دارد.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه ایران در موقعیت مناسب جغرافیایی از مسیر بین‌الدٌولی اروپا، قفقاز و آسیا (تراسیکا) واقع است، توضیح داد: در بسیاری از مسیر‌های کریدوری حمل و نقل ریلی برقرار است و این ابزار‌ها و امکاناتی است که در حوزه ترانزیت نقش‌آفرین هستند.

قاسمی تاکید کرد: این روحیه در ایران وجود دارد تا همکاری‌های لازم را در جمع کشور‌های منطقه‌ای تراسیکا داشته باشد و هیچ محدودیتی برای همکاری‌های ترانزیتی چه در بخش دریایی و چه در بخش زمینی وجود ندارد.

وی گفت: همچنین در خصوص همکاری‌های حمل ونقلی همچنانکه بین ایران و ترکیه ویزا وجود ندارد این آمادگی وجود دارد تا برای سایر کشور‌های عضو نیز این مورد تسهیل شود.

رستم قاسمی با تاکید بر اینکه در حوزه همکاری‌های منطقه‌ای، ایران همواره پیشتاز بوده، گفت: جمهوری اسلامی ایران در برخی کشور‌های همسایه در حوزه‌های حمل و نقلی افزایش راندمان داشته است.

قاسمی خطاب به آست آصف بایف دبیرکل تراسیکا ضمن موافقت ضمنی با برخی از پیشنهاد‌های مطرح شده اعلام کرد: عبور از مسیر تزانزیتی ایران مسیر خوب و امنی است و همچنین در خصوص متعادل کردن تعرفه‌های حمل و نقلی چنانچه عادلانه باشد آن را قبول داریم و می‌پذیریم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنار کشور‌های منطقه آمادگی دارد تا هم در افزایش حجم ترانزیت و هم تعدیل تعرفه‌ها اقدام کند و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در حوزه حمل و نقل از برنامه‌های ایران است.

وی در پایان از دبیرکل تراسیکا دعوت کرد تا با معاون حمل و نقل وی دیدار و گفتگویی داشته باشد.

گفتنی است، تراسیکا کریدور حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی است که کشور‌های اروپا، قفقاز و آسیا را به هم متصل می‌کند و ۱۳ کشور از جمله ایران به عنوان امضاکنندگان اصلی آن هستند. ایران از سال ۲۰۰۹ به عضویت این کمیسیون بین دولتی درآمده است و به عنوان شاخه جنوبی آن قلمداد می‌شود.

تعدیل تعرفه‌های حمل ونقلی بین ایران، قزاقزستان و کشور‌های عضو تراسیکا

در این دیدار همچنین دبیرکل تراسیکا ضمن قدردانی از استقبال گرم وزارت راه و شهرسازی و مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران بر نقش ایران در کشور‌های عضو تراسیکا تاکید کرد و گفت: ارتباط بین شمال و جنوب ایران و بهره‌مندی از این مسیر ترانزیتی برای کشور‌های عضو تراسیکا بسیار حائز اهمیت است.

دبیرکل تراسیکا ادامه داد: هم اکنون عبور مسیر ترانزیتی از کریدور شرق- غرب و از مسیر ایران مورد تاکید قزاقزستان است و در صدد هستیم تا از ظرفیت‌های ترانزیت ایران در این مسیر بهره ببریم که در این خصوص با شرکت‌های قزاقزستان در خصوص حمل بار از این مسیر ترانزیتی رایزنی شده است.

وی حل مسائل مربوط به ویزا برای رانندگان حمل بار در این مسیر ترانزیتی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: امیدواریم با حمایت جمهوری اسلامی ایران امضای موافقت‌نامه‌های بین دو کشور تثبت شود. اینکار سبب می‌شود تا از ظرفیت‌های حمل و نقلی ایران به نحو شایسته بهره ببیرم.

دبیرکل تراسیکا استقرار یک خط کشتی فیدری در بنادر شمالی ایران را مساله مهم دیگر قزاقزستان عنوان کرد و بر تعدیل و مناسب‌سازی تعرفه‌های عبوری از بنادر شمالی به بنادر جنوبی و حمل بار‌های از این مسیر تاکید کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: رستم قاسمی کشور ایران دبیرکل تراسیکا کشور های عضو تراسیکا جمهوری اسلامی ایران دبیرکل تراسیکا تعدیل تعرفه ها مسیر ترانزیتی حمل و نقلی راه و شهرسازی حمل و نقل قفقاز و آسیا منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس راه البرز گفت: با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج ـ چالوس ، این محور به مدت سه روز بسته است .

تسنیم در خبری نوشت: سرهنگ پیمان کرمی اظهار داشت: این ممنوعیت تردد به دلیل اجرای عملیات نصب توری برروی تراشه های ریزشی انجام شده است.

وی اضافه کرد: انسداد مسیر از میدان امیر کبیر کرج تا سه راهی کندر در ۲ مسیر رفت و برگشت از ساعت ۹ الی ۱۵ از امروز به مدت سه روز صورت می گیرد.

سرهنگ کرمی گفت: رانندگان می توانند در طول زمان انسداد مسیر برای سفر به استان مازندران از مسیرهای جایگزین جاده آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران شمال استفاده کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900571

دیگر خبرها

  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است
  • جاده کرج ـ چالوس بسته شد
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی