Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@05:27:33 GMT

کار ماکرون در فرانسه سخت‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۷۲۵۳

کار ماکرون در فرانسه سخت‌تر می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، اتحاد جدید چپ فرانسه توانسته در جریان انتخابات پارلمانی این کشور بر گروه‌های میانه رو امانوئل ماکرون فشار وارد کند و نتایج اولیه انتخابات حاکی از پیش رو بودن احزاب چپ و مخالف ماکرون در انتخابت پارلمانی فرانسه است.

در واقع احزاب حامی ماکرون ممکن است ده‌ها کرسی در مجلس ملی فرانسه را در یکشنبه آینده پس از نمایش قدرتمند اتحاد تاریخی احزاب چپ، به رهبری حزب چپ تندرو «ژان لوک ملانشون»، از دست بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکرون که به تازگی دور دوم ریاست جمهوری خود را آغاز کرده است، به اکثریت لازم در پارلمان فرانسه نیاز دارد تا بتواند برای پیشنهادات خود برای افزایش سن بازنشستگی، کاهش مالیات‌ها و ایجاد تغییرات در قانون، دست باز داشته باشد.

براساس گزارش‌ها، نتیجه اولیه انتخابات پارلمانی برای میانه روهای حامی ماکرون در دور اول انتخابات پارلمان بدتر از سال ۲۰۱۷ بوده است.

با این حال شکل پارلمان آینده فرانسه به رأی گیری نهایی در ۱۹ ژوئن بستگی خواهد داشت و چند تن از وزرای ماکرون که مشغول مخالفت و مقابله علیه چپ هستند، در صورت شکست باید از دولت کناره گیری کنند.

رسانه‌های فرانسه میزان مشارکت در دور نخست انتخابات پارلمانی این کشور را ۴۷.۲ درصد اعلام کردند که این مشارکت پایین‌ترین میزان از سال ۱۹۵۸ است.

بر اساس این گزارش، طبق نتایج اولیه، حزب «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ۲۵.۷۵ درصد آرا را کسب کرده و ائتلاف رقیب نیز ۲۵.۶۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان طبس صندوق امانات بانک شورای حکام ماکرون فرانسه انتخابات پارلمانی متروپل آبادان طبس صندوق امانات بانک شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست «مهدی زاهدی» در پنجمین کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس که با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است،شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست، ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم های غیر عادلانه  و تلاشهای مزورانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزشهای بین المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد  که این اقدامات دولتهای غربی و در راس آن امریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیادهای فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدنی است که الان نقاب آن برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخته و  موجب موج بیداری مردم غرب شده است که فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است.

حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول

نایب رئیس کمیته فلسطین در مجمع مجالس آسیایی در سخنرانی خود، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه  و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه های بین المللی با شدیدترین وجه و توقف فعالیتها و روابط  دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه ها شد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • محتویات عجیب صندوقی که از دل کشتی غرق‌شده بیرون آمد/ عکس
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول