Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «سعید قاسمی» در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز که با حضور مسوولان شهرستان‌های پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی با محوریت هویت دار کردن دام و بررسی قاچاق سوخت در نوار مرزی در فرمانداری پاوه برگزار شد، افزود: باید به صورت جدی به مساله قاچاق دام که دغدغه و نگرانی مسئولان کشوری و استانی است پرداخت و برای جلوگیری از آن چاره اندیشی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با دستور استاندار کرمانشاه در چند ماه گذشته شاهد جهش قابل توجهی در زمینه هویت گذاری و پلاک کوبی دام بودیم ولی هنوز با هدف نهایی فاصله داریم و باید به صورت جدی در این زمینه عمل نماییم.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کرمانشاه با بیان اینکه امروز با هویت گذاری، قاچاق دام به حداقل رسیده است، گفت: اقدامات مناسب شهرستان پاوه در حوزه دام برای ما یک مدل عملکردی مناسب تلقی می شود به همین دلیل در کمیسیون استانی آن را مطرح و تشریح کردیم و آن را در نامه ای به فرمانداران استان به صورت عام و فرمانداران مرزی به صورت خاص انعکاس دادیم تا مباحث را پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: استاندار از اقدامات خوب و بسیار موثر فرماندار پاوه در زمینه کنترل قاچاق سوخت به صورت ویژه تشکر و بر تسری دادن این اقدامات به سایر شهرستان ها تاکید کرد.

کاهش ۹۰ درصدی قاچاق سوخت در پاوه

فرماندار پاوه نیز در این نشست گفت: زمانی که به سمت فرماندار پاوه منصوب شدم هر روز از ساعت ٩ صبح به دلیل قاچاق، جایگاه های سوخت، بنزین تمام می‌کردند و تعطیل می شدند و این موضوع موجی از نارضایتی مردم را در پی داشت.

«اردشیر رستمی» افزود: یکی از دلایل اصلی قاچاق وجود کارت های آزاد در جایگاه های سوخت بود که بنزین را به قیمت سه هزار تومان خریداری و در روستاهای مرزی به قیمت چند برابری می‌فروختند که ما با حذف کارت های آزاد جلوی این کار را گرفتیم.

وی اضافه کرد: اقدام بعدی اعمال محدودیت سوختگیری بود که در پاوه آن را به ٣٠ لیتر در روز کاهش دادیم و در ادامه با همکاری هنگ مرزی و سپاه در ایست بازرسی «ملندو» محدودیت ها را به حداکثر رساندیم و جلوی قاچاق را گرفتیم.

سرپرست فرمانداری پاوه گفت: این اقدامات ما هرچند نواقص اندکی داشت اما تا حدود ٩٠ درصد توانستیم از قاچاق سوخت جلوگیری نماییم و اکنون با الگو گرفتن از اقدام انجام شده در پاوه در کل کشور هم در حال جمع آوری کارت های آزاد سوخت هستند اقدامی که ما قبلا انجام دادیم.

وی با بیان اینکه اگر سهمیه بندی بنزین صورت بگیرد به طور قطع سود آن برای مردم خواهد بود، افزود: هر روز شاهد خودروهای نامتعارف در سطح روستاهای شهرستان بودیم که به منطقه می آمدند که مرتکب قاچاق سوخت و غیره می شدند که با درایت دادستان خودروها توقیف شد.

رستمی در پایان عنوان کرد: در شهرستان پاوه ٦٠ هزار راس دام داریم که ٤٧ هزار راس بیمه و پلاک کوبی شده اند و مابقی هم به زودی هویت دار می شوند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

این استان ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال دارد.

برچسب‌ها طرح تخصیص سهمیه سوخت کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پاوه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح تخصیص سهمیه سوخت کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرح تخصیص سهمیه سوخت کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پاوه کرمانشاه قاچاق سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قاچاق چوب در پارسیان

 سرهنگ محمد رستمی  فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان گفت : در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران ایست و بازرسی ایستگاه بازرسی لاورچهو شهرستان بندر پارسیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو کامیون مشکوک و جهت بررسی بیشتر دستور توقف دادند.

 وی افزود: در بازرسی دقیق صورت گرفته از خودرو مذکور ۱۵ تن چوب قاچاق کشف و ضبط گردید و در این رابطه یک متهم دستگیر که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق در این شهرستان با قدرت بیشتر و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • فوت سرنشینان خودرو سوخت‌بر بر اثر واژگونی
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمبر