Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا حقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، حمایت جامع و مستمر از برنامه‌های فرهنگی بانوان را از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۱۴۰۱ این اداره کل عنوان و اظهار کرد: حمایت از توسعه فعالیت‌های دینی در فضای مجازی از جمله سایت جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی و چندین سایت و صفحه مجازی در حوزه دین در سال جاری مورد توجه جدی قرار گرفته، چرا که فضای مجازی بستر مهم برای تبلیغ و ترویج ارزش‌های دینی در شرایط کنونی از لحاظ تهاجم فرهنگی بشمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ساماندهی و تغذیه فکری مبلغات دینی را از مهم‌ترین برنامه‌های امور فرهنگی بانوان برشمرد و افزود: حمایت و تقویت جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی این جمعیت، کارگاه‌های آموزشی، تولید محتوا و تغذیه فکری از مهم‌ترین خط فعالیت امور بانوان است.

به گفته این مسئول سطح بندی و ساماندهی مبلغات حوزوی، دانشگاهی و سنتی با مضمون تغذیه فکری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی به صورت مجزا با توجه به آسیب‌های موجود در جامعه بانوان در راستای توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی از دیگر اولویت اساسی در راستای توسعه فرهنگی دینی در بین خانواده‌ها با ارتقای سطح فکری و فرهنگی بانوان است.

حقی به دیگر طرح‌های قابل اجرا در سال ۱۴۰۱ اشاره و خاطرنشان کرد: طرح‌های فرهنگی و دینی اعم از مروجان جهادی، ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب، فراخوان هم اندیشی فرهنگی و پژوهشی بانوان، توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی با رویکرد کاهش طلاق، سبک زندگی اسلامی در حوزه روابط انسان از دیدگاه قرآن و حدیث، تحکیم بنیان خانواده در بستر رسانه و تشکیل کمیته مطالبات جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی در آستانه اجرا است که باید حمایت و پشتیبانی لازم در این خصوص انجام شود.

استان اردبیل رتبه اول کشوری در طرح‌های حرف آورد و رفیقانه را کسب کرد

وی از موفقیت استان اردبیل در اجرای طرح‌های ملی حرف آورد و رفیقانه خبر داد و افزود: طرح فرهنگی ۱۴۴۰، رفیقانه، رویداد دختران حاج قاسم با همکاری مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت، نظام تبیین، جشنواره سراسری حرف آورد، حجاب و عفاف، توسعه تعالیم قرآنی، رویداد فردامون، آموزش پلکانی اعضای طرح حرف آورد و برنامه‌های دینی و فرهنگی متعدد با همکاری اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان در سراسر استان اردبیل در مناطق مختلف علی الخصوص مناطق آسیب پذیر اجرا می‌شود.

مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در پایان بر ضرورت مجاهدت و استمرار فعالیت در حوزه تبلیغات دین تاکید کرد و گفت: با وجود تمام مشکلات، مأموریت تاریخی تبلیغ دین به ما سپرده شده و باید بدون کم و کاست این وظیفه و مأموریت را به نحو احسن به سرانجام برسانیم.

کد خبر 5513905

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی جمعیت بانوان فرهیخته مبلغان دینی اردبیل بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا جهرم امام رضا ع خراسان رضوی دهه کرامت میلاد امام رضا ع آمار کرونا اردبیل مشهد بیرجند صنایع دستی فرهنگی بانوان فرهنگی دینی تغذیه فکری حرف آورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم

  درخصوص ماهیت تسلیم‌ناپذیری در برابر دشمنان و نضج یافتن آن در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:

نخست آن‌که، پذیرش زور و تسلیم در برابر زیاده‌خواهی‌ها، ریشه فرهنگی و فکری دارد. سلطه‌پذیری، در واقع به معنای پذیرش هنجارهای ساختگی و الگوواره‌های مغایر با فطرت و ارزش‌های انسانی توسط افراد و جوامع سلطه‌گراست. پر واضح است که سازش و کرنش در برابر بیگانه، به‌نوعی که استقلال فکری و فرهنگی را از بین ببرد، ارمغانی جز بی‌هویتی و نابودی ساختارهای فرهنگی جوامع در پی نخواهد داشت. در نقطه مقابل، تسلیم‌ناپذیری در برابر زیاده‌خواهی‌ها و متعاقبا ایستادگی و مقاومت افراد و جوامع در برابر فشار بیگانگان، هویت‌آفرین بوده و نشان از پایبندی به ارزش‌های فطری و آموزه‌های معنوی و دینی دارد. انسان‌ها و جوامع موحد، قدرت را منحصر در ذات باریتعالی می‌دانند، از این رو مقهور قدرت‌های ساختگی نشده و آن را مغایر با آزادی خدادادی خود قلمداد می‌کنند. از آنجا که فرهنگ، نقش زیربنایی در جوامع گوناگون دارد، بیگانگی از فرهنگ خودی، به مراتب نسبت به از خودبیگانگی اجتماعی(که توسط هگل و دیگران مطرح شده)آثار و تبعات سوء بیشتری دارد و منتج به سرکوب ارزش‌ها و هنجارها و تبدیل آنها به ضد ارزش می‌شود و زمینه پذیرش فشار و زور را فراهم می‌سازد. نکته دوم، مربوط به نگاه امامین انقلاب به آسیب از خودبیگانگی و تأثیر سوء آن بر عزت و استقلال کشور است. حضرت امام خمینی(ره)، ریشه‌های آسیب به استقلال را،فکری - فرهنگی دانسته ووابستگی درونی و ذهنی به دشمنان را منشأ سایر وابستگی‌های تحقیر‌آمیز قلمداد می‌فرمایند. در نگاه کلان رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیزبزرگ‌ترین فاجعه برای ملت ما،وابستگی فکری به دشمنان و غافل ماندن از ارزش‌های درون‌زای ملت ایران است.
معظم له در اولین روز از سال۱۳۹۳ و درحرم مطهر حضرت امام رضا(‌علیه السلام)‌ روی همین مسأله، تاکید ویژه‌ای فرمودند: « نادیده گرفتن خطوط انقلاب اسلامی و هویت اصلی ملت ایران، تحقیر اخلاق ایرانی و فرهنگ اسلامی و مقایسه‌ای احساسی و توام با لاابالی‌گری، زمینه سست شدن عزم راسخ ملی و توسعه بیماری سرطانی تردید را در میان مردم به وجود خواهد آورد.» قاعده قرآنی محکم و مبنایی نفی‌سبیل، ناظر بر آن است که خداوند متعال راهی برای تسلط کفار بر مسلمین قرار نداده و وابستگی انسان‌ها به کفار، معلول نادیده گرفتن ارزش‌های ذاتی و انسانی و حرکت در مسیری غیر‌خداپسندانه است. نکته سوم، معطوف به رصد و تحلیل ابزارهای نوین دشمن (‌خصوصا در پیچ تاریخی کنونی) در راستای تحقیر و تسلیم ملت‌های مسلمان و محو مولفه‌های استقلال و عزت از حیات آنهاست. دشمن در این مسیر، مصادیق سلطه‌پذیری و سازش جوامع اسلامی را در بسته‌های تزیین شده ارائه کرده و تمرکززدایی از ذات و ماهیت این بسته‌های ضد‌فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است. درمقابل، نقطه قوت گفتمان انقلاب اسلامی، قدرت اقناع و تبیین‌گری آن درمواجهه تمام‌عیار با دشمن درعرصه جهاد تبیین است. تکیه بر‌کنشگری فرهنگی در مقابل نگاه واکنشی و انفعالی وبازخوانی دقیق مولفه‌های تسلیم‌ناپذیری واستقلال‌طلبی درتمدن اسلامی- ایرانی، چارچوب و پیش‌شرط اصلی تحقق قدرت واستقلال همه‌جانبه ما ومتعاقبا، ناکامی وشکست نهایی دشمنان خواهد بود. 

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است