Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی، کارخانه شالیکوبی مدرن و بسته بندی برنج در روستای چهارافرا از توابع بخش سرخ رود این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درمحمدآباد، محمد هادی زاده از افتتاح کارخانه شالیکوبی مدرن و بسته بندی برنج در شهرستان محمودآباد خبر داد و اظهار کرد: نوسازی کارخانجات برنجکوبی یکی از مهمترین اقدامات در راستای صنعتی شدن استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: وجود کارخانه های شالیکوبی مدرن میتواند با کاهش ضایعات و افزایش تولید علاوه بر رونق اقتصادی موجب بهبود معیشت و ارتقاء انگیزه کاری کشاورزان شود.

 مدیرجهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: برنج به عنوان مهمترین محصول استراتژیک، نقش مهمی در امنیت غذایی جامعه دارد.

 هادی زاده میزان اعتبار هزینه شده برای افتتاح این کارخانه شالیکوبی مدرن و بسته بندی برنج را 130 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 30 میلیارد ریال از این مبلغ با اعطای تسهیلات سامانه سیتا تامین شد.

 وی از وجود 85 کارخانه شالیکوبی در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: 45 کارخانه شالیکوبی در سطح این شهرستان به صورت سنتی فعالیت می کنند که در تلاشیم با حذف کارخانه های سنتی و مساعدت در احداث کارخانه های مدرن، میزان بهره وری در تولید محصول برنج را افزایش دهیم.

 هادی زاده با بیان اینکه کارخانه های مدرن شالیکوبی 4 برابر کارخانه های سنتی ظرفیت دارند، خاطرنشان کرد: تجمیع کارخانه های سنتی و ایجاد کارخانه های مدرن از سیاست های اصلی جهاد کشاورزی است که با کمک بخش خصوصی پیگیری می شود.

 وی با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت تبدیل سالیانه 3 هزار و 500 هزار تن شلتوک به برنج را داراست، افزود: زیر بنا کارخانه مذکور 2 هزار و 700 متر مربع است و در زمینی به مساحت  هزار و 567 متر مربع احداث و با بهره برداری از آن برای 7 نفر ایجاد اشتغال می شود.

 مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد مجهز بودن این کارخانه را به دستگاه سورتینگ و بسته بندی برنج و غلات با ظرفیت تقریبی 5 هزار تن از ویژگی های آن عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افتتاح کارخانه شالیکوبی مدرن محمودآباد شهرستان محمودآباد کارخانه شالیکوبی بسته بندی برنج شالیکوبی مدرن جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طی دو سال گذشته، ۴۶ فضای آموزشی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و عملیات ساخت ۵۵ مدرسه با ۶۰۰ میلیارد تومان در استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، علی موحدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۱ شهید معلم و ۴۷۱ شهید دانش‌آموز استان بوشهر اظهار کرد: به مناسبت هفته معلم برنامه‌های مختلفی در سراسر استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: نواخته شدن زنگ سپاس معلم، غبارروبی گلزار شهدا با حضور رئیس سازمان بسیج فرهنگیان، و تجلیل از معلمان و مربیان پرورشی نمونه استانی و منطقه‌ای از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به نوسازی ناوگان خودرویی آموزش و پرورش استان پس از ۱۰ سال، عنوان کرد: خرید ۶۰ خودرو سواری و کامیونت و تعمیر و بازسازی بیش از ۶۰ خودرو باری و عمومی در طرح شهید زالی با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

موحدی با اشاره به افزایش ۲۵۰ درصدی درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان بوشهر طی ۲ سال و کسب رتبه برتر کشور اضافه کرد: ۲۸۸ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و اداری از محل طرح‌های تملک دارایی استانی و نفت و گاز توزیع شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های روستا مرکزی و تجهیز مدارس ۴ شهرستان جنوبی استان از طریق طرح‌های آلایندگی و کمک‌های شورای راهبردی منطقه انرژی پارس به ارزشی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی به یک گفتمان ملی تبدیل شده است، تاکید کرد: چهارمین دوره این طرح برگزار شده و ۱۳۰ دانش‌آموز تراز بر مبنای شاخص‌ها انتخاب می‌شوند.

موحدی از افتتاح ۴۶ فضای آموزشی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و آغاز عملیات ساخت ۵۵ مدرسه با اعتبار حدود ۶۰۰ میلیارد تومان با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خبر داد و گفت: فردا هنرستان انقلاب اسلامی در بهمنی افتتاح و آغاز عملیات اجرایی یک مدرسه در منطقه تنگک با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بوشهر مسئولیت سه دبیرخانه کشوری را بر عهده دارد، افزود: استان بوشهر میزبان ملی دبیرخانه‌های کیفیت بخشی فعالیت‌های پرورشی، جشنواره اردوهای برتر تدریس درس تفکر و درس زندگی و دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از صدور مجوز ۳۹ رشته محل جدید در هنرستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: این رشته‌ها بر اساس بوم استان‌ها تقسیم‌بندی شده، به طوری که در شهرستان‌های ساحلی، رشته‌های دریا محور و نفت و گاز و سایر شهرستان‌ها در حوزه کشاورزی برنامه‌ریزی شده، همچنین سند چشم‌انداز پنج ساله توسعه آموزش متوسطه استان بوشهر تدوین شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748813

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳