Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 دومین همایش سالانه هم اندیشی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با همکاری و حمایت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران شامگاه یکشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۱ در تهران برگزار شد.

‌ ‌به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی این شرکت، در این همایش هیئت مدیره انجمن، دبیرکل و جمعی از مدیران شرکت‌ های عضو انجمن حضور داشتند و از مجموعه‌ شرکت‌ های کشتیرانی، نمایندگان خطوط کشتیرانی، بارفرابران و صاحبان کالا که در سال ۱۴۰۰ با شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا همکاری داشته اند، تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در سال ۱۳۶۶ با نام «شرکت بنیاد بارانداز» تاسیس شد و فعالیت عملیاتی آن زیر نظر سازمان ذیربط در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی آغاز شد.

بنا به دلایلی، فعالیت شرکت بنیاد بارانداز در بنادر جنوبی کشور از سال‌ ۱۳۷۲ حدود ۲ سال متوقف شد ولی بنیاد مستضعفان، در سال ۱۳۷۴ تصمیم به احیای شرکت و فعال نمودن مجدد آن گرفت.

در سال ۱۳۷۸، شرکت بنیاد بارانداز، راهبری پایانه های بندر نوشهر واقع در سواحل دریای خزر را از طریق مزایده ای که سازمان بنادر و دریانوردی برگزار کرد، برعهده گرفت که این فعالیت تا کنون ادامه دارد.

شرکت بنیاد بارانداز که اکنون آنرا به عنوان شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا می شناسیم، از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۴۰۰، عهده دار راهبری یکی از پایانه های کالاهای عمومی بندر امام (ره) بود و در کنار آن از سال ۱۳۸۸ نسبت به سرمایه گذاری برای ایجاد یک پایانه نفتی در قالب یک قرارداد ۲۵ ساله با سازمان بنادر و دریانوردی اقدام کرد که  به مرحله بهره برداری رسیده است‌.

شرکت بنیاد بارانداز از سال ۱۳۸۲، در قالب قراردادی با سازمان بنادر و دریانوردی راهبری و سرمایه گذاری بندر بوشهر را در دست گرفته که تاکنون ادامه دارد. به موازات این فعالیت، توسعه جزیره نگین نیز در استان بوشهر از سوی شرکت بنیاد بارانداز دنبال شد.

 شرکت بنیاد بارانداز از سال ۱۳۹۱ به شرکت توسعه خدمات دریایی بندری سینا تغییر نام داد و اوائل سال ۱۳۹۲ سهام آن وارد بورس شد.

در سال ۱۳۹۲، سازمان بنادر و دریانوردی با ترک تشریفات، راهبری ترمینال کانتینری شماره ۲ بندر شهید رجایی را پس از کشمکش های زیاد، به شرکت توسعه خدمات بندری و دریایی سینا واگذار کرد که این فعالیت تاکنون ادامه دارد.

در سال ۱۳۹۸، نام شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، در فهرست تحریم های خزانه داری آمریکا قرار گرفت که البته تاثیر چندانی بر فعالیت شرکت مذکور در ایران نداشت.

در اواخر سال ۱۳۹۹، شرکت «ایندیا پورتز گلوبال - منطقه آزاد چابهار»، با برگزاری یک مناقصه، راهبری فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی را به شرکتی به نام «کیهان شیران زرین» واگذار کرد که همزمان شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا نیز به سازمان بورس اعلام داشت که راهبری بندر شهید بهشتی چابهار را بر عهده گرفته است.

در تیرماه سال ۱۴۰۰، سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، اعلام کرد با توافقی که با مقامات استان آستاراخان روسیه داشته، با تکیه بر امکاناتی که در بنادر شهید رجایی و بندر چابهار دارد و همچنین با استفاده از استعداد خود در بخش های حمل و نقل جاده ای، ریلی و دریایی و کشتیرانی، ترانزیت کالا را تا ۲ میلیون تن در دالان ترانزیتی جنوب - شمال شروع می کند و آن را تا ۲۰ میلیون تن می رساند. تا امروز گزارشی از پیشرفت اجرای این پروژه ارائه نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته تین روابط عمومی انقلاب بندر نوشهر سواحل دریای خزر مزایده سازمان بنادر و دریانوردی بارانداز سرمایه گذاری بندر بوشهر بندر شهید رجایی رئیس جمهور بندر شهید بهشتی روسیه بندر چابهار حمل و نقل دریای خزر بندر شهید رجایی بندر نوشهر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته بندر بوشهر بندر امام خمینی دونالد ترامپ پایانه نفتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سواحل دریایی خزر شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا سازمان بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در نشست خبری به جزئیات شصت و دومین قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور اشاره کرد که ۱۷ اردیبهشت در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و دبیرکل جایزه البرز درباره جزئیات برگزاری آیین شصت و دومین سال جایزه البرز در بخش نخبگانی برگزار شد؛ او جایزه البرز را به عنوان قدیمی‌ترین جایزه در کشور دانست و گفت:  بیش از شصت سال پیش پایه گذاری شد. در این سالیان بیش از 6 هزار نخبگان ما در کشور را شناسایی کرده است. جایزه البرز تنها جایزه غیر دولتی است که از شرکت کنندگان هیچ هزینه‌ای برای حضور در این جایزه گرفته نمی‌شود.

او با اشاره به تاریخچه‌ای از این جایزه، تأکید کرد:‌ از سال 1342 شمسی تا به امروز بیش از 3 هزار دانشجو در این بنیاد از طریق وام مورد حمایت قرار گرفته و بیش از 4 هزار و 650 نفر جایزه البرز را دریافت کردند.  مراسم جایزه به صورت مشخص و سالانه در قالب یک مراسم برگزار می‌شود. 13 همایش ملی در تهران و 8 همایش استانی را برای مخترعان، دانشجویان، طلاب و دانش آموزان برگزار کرده‌ایم.

ارشدی خاطرنشان کرد: جایزه البرز در قالب برگزاری دو مراسم در طول سال و با فاصله 6 ماه در سال است. یک مراسم که مرسوم به نخبگانی است در اردیبهشت‌ماه و همایش دیگر با عنوان دانش آموزی در 6 ماه بعد برگزار خواهد شد. جایزه البرز در سال 1403 با هدف تکریم اهالی علم و تقدیر از فناوران، حوزویان و دانشگاهیان مراسم در تاریخ 17 اردیبهشت‌ سال جاری در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: در آذرماه سال گذشته فراخوان این جایزه به مراکز علمی و نخبگان اعلام شد، نهایتاً در پایان آذرماه مهلت ثبت‌نام به پایان رسید و در نتیجه در اسفندماه سال گذشته آیین داوری برندگان جایزه البرز برگزار شد و نفرات نهایی و ممتاز برای این جایزه انتخاب شدند. همه رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی واجد شرایط حضور در قدیمی ترین جایزه علمی جایزه البرز بودند.

جایزه البرز محدود به مرزها نیست

وی به برگزاری این همایشِ بزرگ اشاره کرد و افزود: در روز دوشنبه 17 اردیبهشت سال 1403 ساعت 16 میزبان اهالی علم و اصحاب رسانه در مرکز همایش صداوسیما خواهیم بود. این مراسم با هدف تقدیر از 62 نفر از دانشجویان، فناوران و طلاب را خواهیم داشت. ریاست سازمان اوقاف، معاون علمی بنیاد دانشگاه، وزیر علوم، وزیر بهداشت و قائم مقام بنیاد نخبگان از دیگر عزیزانی هستند که در این مراسم حضور دارند. تعداد منتخبین هم 62 نفر به‌مناسبت شصت و دومین سالگرد جایزه البرز است و بنابراین است که این مراسم از شبکه خبر2 پخش زنده داشته باشد.

ارشدی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره رقم جایزه البرز، تأکید کرد: رقم جایزه نسبت به سال گذشته تقریبا پنجاه درصد رشد داشته است و جایزه البرز قریب به 9 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. امسال به یک دانشمند جوان با مبلغ سیصد میلیون تومان جایزه نقدی، تندیس و نشان اهدا خواهد شد.

حیدر ارشدی در خاتمه افزود: 2هزار و 348 نفر تعداد نفراتی بودند که در بازه زمانی یک ماهه ثبت‌نام کردند و از این بین 54 درصد این آمار مربوط به دانشجویان در رشته‌های غیرپزشکی، 15 درصد از این نفرات در بخش طلاب و علوم دینی، 11 درصد در بخش علوم پزشکی و 8 درصد به شرکت دانش بنیان و مخترعان اختصاص داشت. شرط ورود به این جایزه معدل بالا و شرط بعدی رزومه بالا در بخش‌های مختلف فرهنگی، فناوری، پزشکی و... بوده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است