Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@23:49:00 GMT

۸۹ درصد از مردان الگوی تغذیه مناسبی ندارند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۹۵۹۹

۸۹ درصد از مردان الگوی تغذیه مناسبی ندارند

رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت گفت: تحقیقات نشان می دهد که ۵٠درصد از مردان ایرانی مبتلا به چاقی یا اضافه وزن هستند و ۳۱ درصد از مردان فعالیت بدنی نا مناسب دارند.

 

 

کیان فر گفت: سند ملی سلامت مردان هنوز مصوب نشده و مراحل پایانی را طی می کند، در جلسات آینده شورای عالی سلامت امنیت غذایی این سند مصوب و در سراسر کشور اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات نشان می دهد که ۵۵ درصد از مرگ و میر کرونا مربوط به مردان و ۴۵ درصد مربوط به زنان است، به طور کلی آقایان کم تر در برابر بیماری کرونا مقاومت از خود نشان داده اند.

به گفته وی تحقیقات نشان می دهد که ۵٠درصد از مردان ایرانی مبتلا به چاقی یا اضافه وزن هستند و ۸۹ درصد از آقایان الگوی تغذیه مناسبی ندارند.

او گفت: ۳۱ درصد از مردان فعالیت بدنی نا مناسب دارند و ۲٠ درصد روزانه سیگار استعمال می کنند و ۲۵ درصد از آن ها دارای کلسترول بالا، ۱۸ درصد فشارخون بالا و ۱۳ درصد نیز قند خون بالا دارند. ۷۵ درصد از مواردمرگ در حوادث ترافیکی مربوط به مردان است و ۸٠ درصد از موارد فوت در خشونت ها نیز مربوط به مردان است.

به گفته رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت، برای ارتقای سلامت مردان بسته های خدمتی تدوین و در مراکز بهداشتی و جامع سلامت ارائه می شود. در این بسته ها برحسب گروه های سنی یکسری خدمات ارائه می شود. برنامه اداره سلامت میانسالان در خصوص ارتقای شیوه زندگی سالم، ارزیابی الگوی تغذیه سالم، ارزیابی فعالیت بدنی، غربالگری سلامت روان و برنامه های خطر سنجی از نظر پیشگیری از بروز سکته های قلبی و مغزی است.

کیان فر گفت: آقایان کم تر به سلامتی خودشان اهمیت می دهند، بیماری کرونا اثرات منفی زیادی بر سلامت  روان مردان گذاشته است به طوری که مسائل مختلفی مانند قرنطینه و مسائل اقتصادی سبب عدم تعامل مناسب با فرزندان شده است و این مسئله سبب بروز بیشتر مشکلات روحی و روانی  در مردان شده است. از موارد بستری ناشی از کرونا سهم زنان ۴۹/۹ و مردان ۵٠/۱ است . تعداد زیادی از مردان جامعه ما از سلامت مناسبی برخوردار نیستند. مردان کم تر از خدمات بهداشتی ،درمانی و سلامت استفاده می کنند.۸۹ درصد از مردان الگوی تغذیه مناسبی ندارند.

کیان فرگفت: افزایش توده بدنی، مصرف کم میوه و سبزی، عدم فعالیت بدنی مناسب، مصرف سیگاربه عنوان عوامل خطر ساز برای شیوع و ابتلای مردان به سرطان های پروستات، روده بزرگ، مثانه، ریه و معده شناخته شده است.

او گفت: در مطالعاتی که در سال ۹۸ صورت گرفت، درصد میزان مرگ در آقایان بیشتر از زنان است و این موضوع نشان دهنده این است که مردان باید به سلامتی خودشان بیشتر اهمیت بدهند.

:

 

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سلامت افراد ، بیماری های مردان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سلامت افراد بیماری های مردان درصد از مردان فعالیت بدنی الگوی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در سال 1402 مردان 55/6 درصد و زنان 44/4 درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر 56/6 درصد برای مردان و 43/4 درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر 130 مرد فوت شده، 100 زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال 1402 تعداد 442 هزار و 213 رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  418 هزار و 741  رویداد فوت ثبت شده، 5/6 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها