Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:29:02 GMT

آغاز خرید تضمینی دام عشایر از هفته آینده

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۰۳۹۵

آغاز خرید تضمینی دام عشایر از هفته آینده

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: با توجه به هزینه بالای نگهداری دام و بازار کم رونق برای فروش دام به عنوان بخشی مشکلات عشایر و دامداران، تصمیم گرفتیم با برخی از همکاران برای بررسی وضعیت با وزیر جهاد کشاورزی دیداری داشته باشیم.

نخعی با بیان اینکه در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی نکات خوبی مطرح شد، گفت: رسیدگی فوری به مشکلات واحد‌های تولیدی از جمله مرغداری‌ها و دامداری‌ها از نظر سرمایه در گردش و حل مشکلات بازار، تأمین به موقع و مناسب نهاده‌های دامی برخی از تصمیم‌گیری‌هایی بود که در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با توجه به تغییر شرایط در بحث نهاده‌های دامی به دلیل حدف ارز ۴۲۰۰ که رخ داده و خشکسالی و بازار کم‌رونق دام کشور متأسفانه مشکلات زیادی برای عشایر و دامداران به وجود آمده و با پیگیری انجام شده مقرر شد از هفته آینده خرید تضمینی دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت و فرمول مناسب و منطقی از عشایر و دامداران خریداری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: همچنین در این دیدار وزیر جهاد کشاورزی قول مساعد داد تا در خصوص صدور دامدار کارت مساعدت شود و بانک‌ها از جمله بانک کشاورزی که متولی این بخش است در خصوص تسهیلات مواردی از قبیل بدهی، چک‌های برگشتی را در نظر نگیرند تا اندکی از دغدغه‌های دامداران و عشایر کاسته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید دام وزیر جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار

صاحبعلی اصغری در حاشیه جلسه خرید تضمینی گندم و کلزا در شهرستان بیله‌سوار گفت: ۷۴ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم رفته و پیش‌بینی می‌شود ۱۶۰ هزار تن گندم از اراضی این شهرستان برداشت و ۱۵۰ هزار تن با قیمت تضمینی تحویل مراکز خرید دولتی شود. 

او از راه‌اندازی ۲ مرکز خرید محصولات کلزا در شهر‌های بیله‌سوار و جعفر آباد خبر داد و افزود: میزان تولید و سطح زیر کشت کلزا در شهرستان بیله‌سوار نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

فرماندار بیله‌سوار اضافه کرد: سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار تن کلزا در این اراضی تولید و با نرخ تضمینی ۳۵۰ هزار ریال تحویل مراکز خرید دولتی شود.

اصغری اضافه کرد: امسال سطح زیر کشت گندم بیله‌سوار هم ۷۴ هزار هکتار است و با توجه به شرایط پیش‌بینی می‌شود ۱۶۰ هزار تن گندم برداشت و ۱۵۰ هزار تن تحویل مراکز خرید دولتی شود.

او به زارعان منطقه توصیه کرد از برداشت زودهنگام محصول خودداری کنند تا هنگام تحویل به مراکز خرید از نظر میزان افت رطوبت مشکلی نداشته باشند.

فرماندار بیله سوار اضافه کرد: گندم تولیدی کشاورزان هم با قیمت تضمینی ۱۷۵ هزار ریال از کشاورزان و زارعان خریداری می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد