Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا، عباس عبادی روز سه شنبه در همایش ملی پرستاری جامعه نگر در بیمارستان شهید رجایی افزود: ۸۰ درصد از این پرستاران زن و ۲۰ درصد مرد هستند که از گردونه آموزش خارج می شوند.

وی اظهارداشت: بسیاری از پرستاران با مشاهده سختی های دوره طرح که ۲ سال طول می کشد پس از فارغ التحصیلی در این حرفه فعالیت نمی کنند و باید نظام سلامت امکاناتی را برای تمایل آنها به کار پرستاری فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد:لازم است خدمات پرستاری جامعه نگر در کشور فراهم شود و وزارت بهداشت از حدود 2 سال گذشته کلینیک‌های آموزش به بیمار را آغاز کرده و بصورت آزمایشی در حال اجرا است.

عبادی توضیح داد: همه فارغ التحصیلان کارشناس ارشد بهداشت جامع و روان را رصد کردیم که درکلینیک آموزش به بیمار فعال شوند تا به جامعه نگری خدمات کمک شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه مراقبت تسکینی هم به زودی یک کلینیک مراقبت تسکینی نوزادان در بیمارستان مفید آغاز به کار خواهد کرد، این مراقبت تسکینی موضوعی مهم است که در بسته های  خدمات در منزل  هم باید بیاید.

به گفته وی، حریم و حرمت خانه مردم در خدمات مراقبت در منزل  دارای اهمیت زیادی است و همکاران ما باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی در مورد بیکار شدن برخی از پرستاران اظهار داشت: اینکه پرستاران طرحی با اتمام طرحشان از بیمارستان بروند و تعدیل شوند از نقاط ضعف ساختار وزارت بهداشت است و باید  فضای بازار مناسب برای ارائه خدمت را از بیمارستان خارج کنیم تا کاریابی اتفاق افتد.

عبادی با بیان اینکه پرداخت های مردم در حوزه درمان از جیب خود زیاد است، گفت: با وجود افزایش پوشش بیمه‌ای در دولت سیزدهم، اما هنوز هم هزینه‌هایی که مردم از جیب پرداخت می‌کنند، زیاد است و اگر یک خانواده متوسط دچار بیماری مزمن و صعب‌العلاج شود، سطح طبقاتی‌شان تفاوت خواهد کرد و باید مدل ارائه خدمات در کشور تغییر کند و به سمت تکنولوژی و روش‌های ارزان قیمت مانند پرستاری جامعه نگر برویم.

وی افزود: پرستاری جامعه نگر در خانه های مردم وقتی به درستی نقش خود را ایفا می‌کند که مراقبت کننده به همه ابعاد بیمار و زندگی‌اش توجه کند زیرا سلامتی کسی که مراقب یک بیمار مزمن است در خطر است و باید توجه شود و به آن فرد آموزش دهند به گونه‌ای به بیمار خدمت بدهد که خودش بیمار نشود.

معاون پرستاری تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم، وزارت بهداشت مکلف بوده که نظام خدمات جامع سلامت را طراحی و اجرا کند و جامعیت خدمات مشمول ما می‌شود که باید مبتنی بر نظام ارجاع باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حال تدوین برنامه هفتم هستیم و امیدواریم نقطه نظرات سازمان نظام پرستاری به ما کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه جمعیت سالمندی در کشور رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: پوشش بیمه ای برای ارائه خدمات درمانی با توجه به جمعیت رو به رشد سالمندی افزایش یابد و خدمات مراقبت در منزل را  گسترش دهیم .

محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری نیز در این همایش گفت: حدود پنج هزار  پرستار طرحی در دوران کرونا زحمت های زیادی کشیدند و درست نیست آنها اکنون که در شرایط کنترل کرونا هستیم،  بیکار شوند. 

وی افزود: اکنون در آستانه برنامه هفتم توسعه هستیم و با توجه به اینکه در هشت سال آینده مطالبه مردم از خدمات سلامت از مطب ها به یک درصد و ۱۰ تا ۱۲ در بیمارستانها و حدود ۳۶ درصد درخواست برای دریافت خدمات در منزل و ۵۰ درصد دریافت از جاهای مختلف مانند پلتفروم های مجازی خواهد بود.

میرزابیگی افزود: پرستاران در خدمات مراقبت در منزل می توانند حضور فراگیر داشته باشند زیرا در دوران همه گیری کرونا بهترین نقش را در رسیدگی به بیماران ایفا کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: پرستاران باید فضا را برای پرستاران نماها و افراد سودجو ناامن کنند تا خدمات در منزل نیز با کیفیت عالی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: کمبود نیرو فقط فرسودگی پرستار را بدنبال ندارد بلکه بیماران نیز آسیب می بینند و مسوولان باید نگاه جامعه نگری به این قشر داشته باشند.

به گفته میرزابیگی، ۹۰ درصد مطالبات پرستاران همان مطالبات مردم است زیرا اگر به خواسته های آنها توجه نشود کیفیت ارایه خدمات  به بیماران نیز مختل می شود.

برچسب‌ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت پرستاری جامعه نگر وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم