Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا فاطمه محمدی روز سه‌شنبه در مراسم روز جهانی اهدا کنندگان خون اظهار داشت: سال گذشته ۵۱ هزار نفر در گلستان خون خود را در سه مرکز ثابت استان اهدا کردند که از این تعداد ۶.۵ درصد معادل سه هزار و ۳۱۵ نفر زن بودند.

وی یکی از نیازهای مهم انتقال خون گلستان را احداث مراکز ثابت و تهیه اتوبوس خونگیری برای اعزام به مناطق روستایی و شهرها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر فقط شهرهای گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و علی‌آبادکتول مرکز ثابت خون گیری دارد و ۱۰ شهر دیگر استان فضایی برای دریافت خون ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: با وجود محدودیت در دریافت خون، به دلیل کم بودن مراکز ثابت و سیار، ذخیره خون استان برای ۱۰ روز و مطلوب است.

محمدی ادامه داد: به طور میانگین روزانه ۱۸۰ واحد خون از مردم گلستان دریافت و ۱۴۰ واحد برای استفاده بیماران بیماران تالاسمی، هموفیلی، سوختگی، تصادفات و زنان باردار مصرف می شود.

وی گفت: اهدای خون در گلستان از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد بیشتر شد.

مدیرکل انتقال خون گلستان به ضرورت تهیه اتوبوس خونگیری در استان اشاره کرد و گفت: درخواست تهیه این مرکز سیار در سفر اسفند پارسال رییس به گلستان ارائه شد اما مورد موافقت قرار نگرفت.

محمدی افزود: برای جبران نبود مراکز ثابت و سیار در ۱۰ شهر گلستان، از خودروهای سواری اداره کل برای اعزام پزشک، خون گیرندگان و ارسال تجهیزات استفاده خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان هم در این مراسم گفت: نیاز به خون آسیب دیدگان حوادث رانندگی استان بیشتر از سایر گروه‌ها است.

سعید گل‌فیروزی اظهار داشت: خون های دریافت شده در مراکز انتقال خون گلستان صرف بیماران سرطانی، افراد دچار کم خونی، زنان باردار به ویژه پرخطر و نوزادان دارای بیماری زردی بالا می‌شود.

در این مراسم از ۱۶۰ اهدا کننده مستمر خون گرگان تجلیل شد.

چهارم ژوئن مصادف با ۲۴ خرداد ماه روز جهانی اهدا کنندگان خون است

برچسب‌ها سازمان انتقال خون ايران گرگان گلستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ايران گرگان گلستان سازمان انتقال خون ايران گرگان گلستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انتقال خون گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ ایرج حیدریان افزود: پارسال در چنین روزی، میانگین آب مخازن سد‌های استان ۶ و سه دهم درصد بود.

حیدریان ادامه داد: آب سد گلستان در آستانه سرریز و از امروز، رهاسازی درحال انجام است.

وی اضافه کرد: ذخیره سد بوستان ۶۲ درصد، وشمگیر ۳۲ درصد و نگارستان نیز ۶۰ درصد است.

استان گلستان دارای ۱۴ سد بزرگ مخزنی به نام‌های کوثر، شهیدچمران، بوستان، گلستان، وشمگیر، نگارستان، شهید ایمری، شهید قربانی، شهید دستغیب، کرند، دانشمند اینچه برون، آلماگل و آلاگل است.

دیگر خبرها

  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت