Web Analytics Made Easy - Statcounter

پردیس تئاتر شهرزاد طی ۴ هفته گذشته میزبان بیش از ۴۰ هزار مخاطب بوده است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش‌های «بک تو بلک» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان، «چه کسی جوجه تیغی را کشت» به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری، «درهم تنیدگی» به نویسندگی و کارگردانی احسان گودرزی و «آنا کارنینا» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی، در حالی هفته جدید خود را آغاز کردند که طی حدود چهار هفته گذشته میزبان بیش از ۴۰ هزار مخاطب بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این استقبال‌ها در حالی است که تمامی ظرفیت‌های پیش‌فروش نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» تا ۲۷ خرداد و «بک تو بلک» به کارگردانی سجاد افشاریان به اتمام رسیده و سایر نمایش‌ها اجرای‌شان تا ۱۰ تیر ادامه خواهد داشت.

پردیس تئاتر شهرزاد اواسط اردیبهشت سال جاری میزبان نمایش «اولد سانگز؛ عشق روز‌های کرونا» به نویسندگی و کارگردانی محمدرحمانیان و تهیه کنندگی علی اوجی شد و طی ۲ هفته بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر مخاطب به تماشای این نمایش نشستند. این نمایش به فروشی معادل ۱ میلیارد تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری در یک ماه گذشته طی ۵۰ اجرا ۲۰ هزار بلیت فروخته و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون فروش داشته است.

نمایش «درهم تنیدگی» به نویسندگی و کارگردانی احسان گودرزی طی ۲۶ اجرا، میزبان ۴ هزار و ۱۰۰ تماشاگر و فروشی نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان بوده و در روز‌های پایانی به دلیل استقبال تماشاگران ۲ سانس اجرا دارد.

نمایش «آناکارنینا» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی نیز با مجموع ۲۲ اجرا و ۲ هزار و ۵۰۰ تماشاگر ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته است و همچنان به اجرا‌های خود ادامه می‌دهد.

نمایش «تاکسیدرمی» نوشته رسول حق جو به کارگردانی مجتبی رستمی فر از استان خوزستان به عنوان یکی از نمایش‌های برگزیده تئاتر استان‌ها است که در برنامه‌های ماهانه پردیس شهرزاد و سیاست‌های جدید اجرایی این مجموعه، به صحنه رفته است. این نمایش در گونه دفاع مقدس و با رویکردی طنز، توانسته طی ۱۰ اجرا میزبان ۱۵۰۰ تماشاگر باشد و فروش‌اش از مرز ۱۰۰ میلیون تومان گذشته است.

نمایش «بک تو بلک» پرفروش‌ترین نمایش سال به نویسندگی و کارگردانی سجادافشاریان فقط در یک ماه خرداد میزبان ۱۲ هزار تماشاگر بوده است. این نمایش تا کنون ۵۳ هزار تماشاگر و بالغ بر ۶ میلیارد فروش داشته است.

۲ کنسرت تئاتر در راه شهرزاد

۲ نمایش «عاشقانه‌ها» به کارگردانی شهرام گیل آبادی و «کافه لقانطه» به کارگردانی مشترک علی اصغری و ساقی عطایی از تیر در تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌روند. نمایش «عاشقانه‌ها» نمایشی اجتماعی و تعاملی است که با زمینه‌های تحقیقی و مستند به نویسندگی محمد چرمشیر و بهمن عباسپور توسط گروه تئاتر «ب» در سالن شماره ۱ تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تئاتر پردیس تئاتر شهرزاد بهرام افشاری هنرمندان نویسندگی و کارگردانی تئاتر شهرزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!

عَبِد آتشانی آهنگساز، بازیگر، خواننده و سرپرست گروه موسیقی «بامانی» که طی روزهای گذشته اولین کنسرت موسیقی تئاتر کودکان و خردسالان را پیش روی مخاطبان قرار داده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن ارایه توضیحاتی درباره نحوه برگزاری این پروژه موسیقایی که با حمایت معنوی انجمن صنفی سراسری موسیقی تئاتر ایران روی صحنه رفته است، بیان کرد: عبارت «بامانی» که برای فعالیت های گروه موسیقی مان انتخاب کردیم مشتمل و برگرفته از سه واژه «بابا»، «مامان» و «نی نی» است که همین موضوع به خودی خود موید تمرکز و توجه ما روی گروه سنی کودک و خردسال است که بتوانیم با زبان موسیقی و نمایش علاوه بر اجرای یک فضای کمتر تجربه شده در ایران و ایجاد یک فضای سرگرم کننده برای کودکان ایران، مفاهیم تربیتی و آموزشی را در قالب یک کنسرت ارایه دهیم.

وی که طی سال های اخیر در پروژه های مختلف تئاتری و تلویزیونی مرتبط با گروه سنی کودک و نوجوان فعالیت های زیادی را در عرصه آهنگسازی و بازیگری انجام داده، درباره انگیزه برگزاری کنسرت ویژه گروه سنی خردسال و کودک گفت: در این سال ها همواره به این موضوع فکر می کردم که ای کاش شرایطی فراهم می شد تا آن دسته از خردسالان و کودکانی که با والدین خود به کنسرت های پاپ و سنتی می روند، فضایی را پیش روی خود داشته باشند که کنسرت هایی ویژه گروه سنی آنها وجود داشته باشد. مسیری که متاسفانه در کشور ما از سابقه چندانی برخوردار نیست و آثار موسیقایی که در حوزه کودک اجرا می شوند اغلب مرتبط با جُنگ های شادی است که یک دستگاه کیبورد روی صحنه و پلی بک خوانی هم محتوای اصلی آن را تشکیل می دهد. شرایطی که می تواند در قالبی منسجم تر با یک ارکستر کامل به گوش بچه های ایران برسد.

این آهنگساز و بازیگر تاکید کرد: موضوعی که به آن اشاره کردم برای من بسیار مهم بود زیرا همواره دغدغه این را داشتم و دارم که بتوانم به سهم خودم در عین اینکه موسیقی سرگرم کننده ای را به گوش مخاطب برسانم، مفاهیم تربیتی و تعلیمی را با موسیقی سالم و غیرمخرب هم تولید کنم. مسیری که بچه ها در قالب یک کنسرت ویژه گروه سنی خردسال و کودک سازها را روی صحنه ببینند، با گروه بخوانند و در عین تعامل شنونده یک موسیقی کامل باشند. فرآیندی که بسیار هم مشکل است و تا همین جا هم ما را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است. اتفاقا در تدارک اجرایی کردن چنین رویکردی بودم که به پیشنهاد سعید ذهنی رییس انجمن صنفی موسیقی تئاتر تصمیم گرفتم برخی از آثارم در حوزه آثار نمایشی مرتبط با تئاتر کودک را تنظیم و برای اجرای زنده آماده کنم. اتفاقی که بسیار هم جذاب شد و ما را وارد مسیری کرد که بتوانیم مجموعه کنسرت هایی را با گروه «بامانی» اجرا کنیم.

آتشانی ادامه داد: مجموعه کنسرت های ما ابتدا در تالار هنر و سپس در پردیس تئاتر شهرزاد پیش روی مخاطبان قرار گرفت و خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد. مسیری که در هم جواری تئاتر و موسیقی علاوه بر خلق لحظاتی شاد و سرگرم کننده برای کودکان عزیز، مشتمل بر انتقال مفاهیم تربیتی و آموزشی از جمله «بازیافت»، «احترام به بزرگ ترها» و مواردی از این دست بدون شعار و کلیشه های رایج شد و توانست لحظات خوبی را برای مخاطبان رقم بزند.

این بازیگر و خواننده در بخش دیگری از صحبت های خود با قدردانی از والدین برای حضور در این کنسرت ها تصریح کرد: یکی از مهم ترین رویکردهایی که در این کنسرت ها به دنبال آن هستم، معرفی سازهای ایرانی و اساسا موسیقی ایرانی به مخاطبان است. البته آنچه ما در این کنسرت ها ارایه دادیم، عمدتا متمرکز بر موسیقی پاپ بود اما در این مسیر تلاش کردیم با اضافه کردن سازهای ایرانی و سازهای مرتبط با موسیقی نواحی ایران به تدریج نقش پررنگ تری را برای معرفی سازهای ایرانی طراحی کنیم. از این رو در کنسرت های پیش رو تلاش می شود که مجموعه برنامه هایی به صورت کاملا زنده و مبتنی بر سازهای ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گیرد که مطمئنم می‌تواند با استقبال بچه ها مواجه شود.

وی در پایان با تاکید برنقش مولفه های آموزشی و تربیتی در این کنسرت‌ها گفت: در این اجراها تعامل، خنده و سرگرمی، پذیرش مفاهیم تربیتی، همراهی کودکان و مسایلی از این دست برای ما حرف اول را می زند و چه قدر خوب که در این چند کنسرت شاهد تحقق چنین رویکرد تعامل گرایانه ای بودیم. موضوع مهمی که آرزو می کنم روزی بتوانم برای همه بچه های سرزمینم آن را اجرا کنم. مسیری که هیچ پلی بکی در آن وجود ندارد و آنچه روی صحنه اجرا می شود همچون قلب راستین و پاک بچه ها اجرای واقعی از موسیقی است که ساز در آن مهم ترین نقش را دارد. مسیری که امیدوارم بتوانم در گام های بعدی آن را پخته تر، سنجیده تر و منسجم تر اجرا کنیم. شرایطی که اگرچه هنوز هیچ اسپانسر و حامی ندارد اما باور دارم به مدد قلب پاک کودکان سرزمینم و نیتی که داریم می تواند مسیر روشنی را برای ما ترسیم کند.

کد خبر 6090425 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!