Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@06:49:21 GMT

طرز کار دستگاه برش لیزر صنعتی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۳۸۵۴

طرز کار دستگاه برش لیزر صنعتی

پیاده سازی طرح و ایده های خلاقانه بر روی مواد مختلف را می توان با کمک دستگاه برش لیزر صنعتی انجام داد. - اخبار بازار -

اگر شما هم به فکر راه اندازی کسب و کاری برای خود هستید می توانید از دستگاه لیزر صنعتی به عنوان یک ابزار سودآور برای ایده های مناسب و درآمدزایی خود استفاده کنید. به منظور افزایش کارایی و داشتن عملکرد مناسب بهتر است قبل از هر چیز با طرز کار این دستگاه پول ساز آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی دستگاه برش لیزر صنعتی

فرایند استفاده از لیزر برای برش اجسامی مانند چوب، فلزات، پارچه، چرم و قطعات دیگر را برش لیزر صنعتی می گویند. در حالت کلی، برش لیزری به واسطه یک پرتو نازکی از نور لیزر متمرکز شده برای ایجاد برش و حکاکی بر اساس یک الگو و اشکال سفارشی بر روی مواد مختلف به کار برده می شود. ساختار آن به صورت غیرتماسی و بر پایه حرارت است.

علاوه بر این تولید قطعات با طراحی پیچیده به صورت سفارشی سازی بدون نیاز به طراحی اولیه از جمله موارد استفاده دیگر دستگاه لیزر صنعتی است. مانند جعبه دستمال کاغذی، جواهرات، قاشق و چنگال. خیام لیزر یکی از مجموعه های فعال  خدمات برش لیزر مشهد  می باشد که با ارائه انواع خدمات برش لیزر توانسته است جایگاه خوبی در این صنعت پیدا کند.

در طول این فرایند، طرح به تصویر کشیده شده مورد نظر طبق خلاقیت و ایده پردازی خودتان بر روی سیستم عامل دستگاه لیزر بارگذاری می شود. در ادامه با کمک نرم افزار داخلی و برنامه از قبل تنظیم شده، طرح مورد نظر توسط نازل دستگاه بر روی جسم یا قطعه مورد نظر پیاده سازی می شود.

استفاده از دستگاه لیزر در صنایع مختلف برای ایجاد برش ها موجب می شود تا به دلیل دقت بالای دستگاه لیزر صنعتی، طرح نهایی با کیفیت بالایی تولید شود. علاوه بر این سرعت اجرای بالا نسبت به سایر روش های برش باعث سرعت بخشیدن به انجام کارها می شود.

طرز کار با دستگاه برش لیزر صنعتی

همان طور که گفته شد، دستگاه برش لیزر صنعتی قابلیت اجرا بر روی اجسام مختلف را دارد، به همین دلیل در دسته بندی انواع آن می توان گفت که به دو دسته برش لیزری فلزات و غیر فلزات تقسیم بندی می شود. این دسته بندی می تواند در نوع کارکرد و طرز کار با دستگاه برش لیزر  مؤثر باشد.

قبل از شروع به هر اقدامی نیاز به تولید اشعه لیزر جهت برش است که با تحریک کردن مواد دارای قدرت تولید اشعه لیزر در یک فضای بسته صورت می گیرد. در ادامه اشعه لیزر ایجاد شده با کمک سر دستگاه لیزر با استفاده از لوله های مخصوص برای منعکس کردن نور به وسیله آینه و فیبرهای نوری وارد لنز دستگاه می شود.

لنز دستگاه وظیفه دارد تا پرتوهای برش لیزری را در یک نقطه خاص متمرکر کند و برش مورد نظر مطابق با اندازه و ضخامت تعیین شده، در دستگاه اجرا گردد. همراه با برشکاری بر روی اجسام برای پاک سازی و صیقلی سازی سطح برش خورده، گازی همراه با لیزر به جسم با فشار لازم وارد می شود تا سطح را پاک کند.

 

در مرحله اول، طراح یا گرافیست نقش و طرح مورد نظر خود را تولید می کند. سپس این طرح به برنامه نرم افزاری مخصوصی که بر روی دستگاه برش است ارسال می شود. قسمت های مورد نظر که باید برش بر روی آن ها انجام شود با رنگ مخصوص علامت گذاری خواهند شد. برنامه نرم افزاری، میزان توانایی دستگاه را مشخص می کند.

در این مرحله، تمامی تنظیمات انجام شده بر روی نرم افزار و طرح را به منظور اطمینان از صحیح بودن تمامی موارد، به صورت شبیه سازی مورد ارزیابی و تست قرار می دهند. سپس طرح را به دستگاه برش صنعتی ارسال می کنند. میزان توان دستگاه، سرعت اجرا و برش را تعیین کرده و در نهایت دستگاه به صورت اتوماتیک شروع به برش می کند.

نکات مهم قبل از شروع کار با دستگاه لیزر صنعتی

قرار دادن پالت و چهارچوب فلزی باز شده دستگاه در محل مورد نظر.عدم باز کردن یا دمونتاژ کردن دستگاه در موارد عبور آن از مکان های کوچک تر از اندازه.استفاده از آب مقطر به جای آب معمولی به منظور پیشگیری از ایجاد رسوب گرفتگی دستگاه برش لیزر.استفاده از استابلایزر با هدف محافظت دستگاه در برابر نوسانات ولتاژ برق ورودی و خروجی.استفاده از پایه یا میله ارت با میزان مقاومت کمتر از 10 اهم در هنگام ایجاد برش بر روی موادی از جنس پلاستیک و مشابه با آن.

مزایای استفاده از دستگاه برش صنعتی

به کار بردن دستگاه برش صنعتی با هدف ایجاد برش با طرح های خاص و خلاقانه دارای مزایایی است که موجب شده تا امروزه در تعداد زیادی از صنایع از خدمات برش لیزری استفاده کنند. بهره مندی کافی از این مزایا در صورتی اجرایی می شود که دستگاه برش از  شرکت خرید لیزر صنعتی  معتبر و قابل اطمینان تهیه شده باشد.

دقت بالاسرعت اجرای بسیار بالا بر اساس طرح مشخص شده در نرم افزار کامپیوتریعدم محدودیت در تعداد استفاده از دستگاهکارایی بالا همراه با استهلاک کمهزینه کم و مقرون به صرفه بودنایجاد برش های صافقابلیت پردازش بر روی قطعات با اندازه های بزرگصرفه جویی در مصرف مواد اولیه به دلیل دقت بالا و ایجاد برش های منظم و صاف

کلام پایانی

دستگاه برش لیزر صنعتی یکی از قطعات مورد نیاز در صنایع مختلفی است که با ایجاد طراحی های خلاقانه و پیچیده بر روی اجسام مختلف سروکار دارند. این دستگاه برش صنعتی به منظور برش دادن فلزات، پلاستیک، چوب، سوراخ کاری، علامت زنی و... مورد استفاده قرار داده می شود. شرکت خیام لیزر یکی از بهترین ارائه دهندگان برش های لیزری در مشهد با استفاده از دستگاه های CNC، دقیق ترین برش ها را بر روی انواع قطعات فلزی و غیرفلزی ایجاد می کنند. این شرکت معتبر با کسب رضایت مندی بالا در بین خریداران، در زمینه فروش دستگاه های برش لیزری آماده خدمات رسانی همراه با گارانتی و ضمانت نامه به متولیان صنایع مختلف است.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستگاه برش لیزر صنعتی استفاده از دستگاه دستگاه لیزر صنعتی دستگاه برش صنعتی برش لیزری ایجاد برش مورد نظر طرز کار بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۳۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران

آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس آباد به آتش نشانی این محدوده اطلاع داده شد که درپی آن چندین دستگاه خودروی آتش‌نشانی به همراه تانکر آب به محل اعزام شدند. همچنین با توجه به اینکه این محدوده از خارج از حوزه استحفاظی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران قرار دارد، یک ایستگاه کمکی به همراه تجهیزات نیز از تهران به این محل اعزام شد.

درپی این حریق دود زیادی به آسمان بلند شده به‌طوریکه تا شعاع چندکیلومتری از محل وقوع نیز قابل رویت است. در حال حاضر عوامل آتش‌نشانی در حال عملیات اطفاء حریق در این محل هستند و گزارش و اخبار بیشتری از جزئیات این حادثه اعلام نشده است.

جزئیات بیشتر از این حادثه و خسارات آن پس از پیگیری از مسئولان رسمی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جاسوسان صنعتی - باد آورده
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد