Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@20:46:13 GMT

جشنواره نقاشی آبزیان استان مرکزی به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۶۰۹۵

جشنواره نقاشی آبزیان استان مرکزی به پایان رسید

ایسنا/مرکزی مدیر شیلات جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: جشنواره نقاشی آبزیان استان مرکزی با ۳۰ اثر برگزیده به کار خود پایان داد.

حسن اکبری سه شنبه ۲۴ خرداد در آیین اختتامیه جشنواره نقاشی آبزیان اظهار کرد: امسال اولین جشنواره نقاشی آبزیان در راستای ترویج مصرف ابزیان در استان مرکزی برگزار شد و از ۱۸ خرداد تا ۲۴ خرداد آثار به نمایش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جشنواره ۲۱۰ نقاشی به صورت فیزیکی و در مجموع ۲۳۰ اثر به جشنواره ارسال شد که ۳۰ اثر برتر در ۳ گروه سنی انتخاب شدند. این جشنواره فقط برای استان مرکزی تدارک دیده شده بود اما در نهایت ۶ استان دیگر نیز در این جشنواره شرکت کردند.

مدیر شیلات جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی یکی از استان های پیشرو در حوزه آبزیان است و تا پیش از کرونا برنامه طبخ آبزیان نیز برگزار و جوایزی هم اهدا می شد.

اکبری ادامه داد: سرانه مصرف ماهی در استان حدود ۹ کیلو و در کشور ۱۳ کیلو و فاصله ما با جهان ۸ کیلو است که باید تلاش کرد با افزایش تولید و فرهنگ سازی در راستای مصرف آبزیان بتوان این سرانه مصرف را افزایش داد.

وی اضافه کرد: استان مرکزی در حوزه تولید ماهی قزل آلا رتبه ۱۳، در استخرهای ۲ منظوره رتبه سوم کشور و در برخی شاخص ها از جمله تولید بچه ماهی قزل آلا رتبه سوم و در حوزه تولید ماهی خاویاری رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آبزيان جشنواره نقاشي استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا

لطفی مدیرکل شیلات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست کشوری را در تولید آرتمیا دارد، گفت: آرتمیا موجود آبزی بوده، که یکی از محصولات پرفروش در بازار‌های جهانی است و در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شور استان پرورش می‌یابد.

وی اضافه کرد: این محصول به مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار فروش می‌رسد.

به گفته لطفی، برای آبزی‌پروری در مقیاس‌های بزرگ، ماهیان ارزشمند صادراتی مانند میگو و ماهیان خاویاری حتی بخشی از ماهیان زینتی از آرتمیا به عنوان تغذیه استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان