Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی دهشیری گفت: اگر تخلف از قوانین و مقررات باشد، دادستانی ورود می‌کند، ولی به طور کلی این یک موضوع حاکمیتی و در حوزه وزارت کشور است.

او می گوید: بیشترین جرایمی که در استان وجود دارد، جرایم مواد مخدر، سرقت و بعد از آن جرایم لسانی مانند توهین و افترا و تهدید است.

به گفته او بافق در حوزه ۱۰ خواسته اول در دعاوی حقوقی رتبه‌های خوبی دارد و تعداد کم دعاوی این شهرستان، مشخص می‌کند که مردم در معاملات خود محتاط هستند و با مشاوران حقوقی مشورت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بافق از نظر اتهامات کیفری از بین ۱۴ حوزه قضایی، در اواسط جدول است که نیاز است که دادستان و رئیس دادگستری شهرستان، با همکاری یکدگیر و با مشارکت نهاد‌های مردمی فعال در شهرستان، برای آموزش و آگاهسازی مردم برنامه ریزی کنند و با ورودی و مواردی که تولید پرونده می‌شود، برخورد شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد می‌گوید: هرگونه منازعات و اختلافاتی که بین مردم است از جمله اختلافات بین مردم با مردم، مردم با دولت و یا دولت با مردم، در دفتر خدمات قضایی ثبت و ضبط و وارد فرآیند رسیدگی می‌شود که در حال حاضر هزار و ۷۰۰ فقره در این موضوع موجود است که همه مجموعه‌ها را شامل می‌شود.

 این موضوع را دهشیری در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری بافق مطرح کرد.

در این مراسم علیرضا ایزدی به عنوان رئیس دادگستری بافق معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اختلاف مرزی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری

رئیس کل دادگستری استان مازندران از بررسی ۵۳ فقره پرونده در راستای تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی این استان مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباس پوریانی، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به ملاقات مردمی در این هفته با حضور مسئولان قضائی اظهار کرد: در این ملاقات و دیدار مردمی ۵۳ مورد از پرونده متقاضیان در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید مورد بررسی و پاسخ داده شد.

وی افزود: این پرونده‌ها در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: برگزاری دیدارهای مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضائی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مدنظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی با تاکید بر اینکه این دیدارها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان برای رفع مشکلات آنها شخصاً وارد میدان شده است و این موضوع افزایش رضایت‌مندی مردم از قوه قضائیه را به همراه دارد.

کد خبر 749716

دیگر خبرها

  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی از پارکینگ‌ها تا این تاریخ
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند