Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهدای خون یکی از دغدغه‌های حوزه سلامت محسوب می‌شود و هنوز هم مردمانی هستند که فرصت زیستن را با اهدای خون این اکسیر حیات‌بخش به بیماران نیازمند هدیه می‌دهند در گلستان ۱۳ هزار و ۳۷۰ نفر داوطلبانه در این مسیر ازخودگذشتگی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ اهدای خون هیچگاه نباید متوقف شود چراکه فرصت زندگی بسیاری از بیماران  نیازمند خون «تالاسمی، هموفیلی و سرطان» به اهدای خون وابسته است، بیمارانی که در طول حیات‌شان به شکل منظم به فرآورده‌های خونی نیاز دارند و تمام چشم امیدشان به از خودگذشتگی مردم در اهدای خون است، امسال 13 هزار و 370 گلستانی در این اقدام خداپسندانه شریک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فواید اهدای خون نه تنها در نجات جان انسانها نقش دارد بلکه به حفظ سلامت اهداکننده هم کمک می‌کند شاید اگر آگاهی مردم نسبت به فواید این مهم بیشتر بود استقبال بیشتری از اهدای منظم خون داشتند.

استقرار مراکز ثابت خون‌گیری در چهار شهرستان گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و علی‌آبادکتول باعث شده تا اهداکنندگان شرایط بهتری برای اهدا داشته باشند این در حالی است که 10 شهر این استان فاقد چنین مراکزی است.

بر اساس برآرودهای صورت گرفته مردم استان گلستان روزانه چیزی معادل 180 واحد خون اهدا می کنند که از این میزان 140 واحد برای بیماران تالاسمی، هموفیلی، سوختگی، تصادفات و مادران باردار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر کل انتقال خون گلستان از افزایش هشت درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵ هزار و ۴۹۶ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۳۷۰ نفر واجد شرایط اهدای خون بودند.

فاطمه محمدی میزان ذخیره خون در این استان را ۱۰ روز عنوان کرد و گفت: وضعیت ذخایر خونی در استان گلستان مناسبت است اما مردم به یاد داشته باشند اهدای خون همواره می‌تواند خطر مرگ را از بسیاری بیماران دور کند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به گروه‌های خونی در مراکز انتقال خون استان احساس می‌شود، بیان کرد: نیاز است اهداکنندگان به موقع به بیماران نیازمند خون امدادرسانی کنند.

مدیرکل انتقال خون گلستان از شناسایی ۴ هزار بیمار مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی و بیماران خاص در این استان خبر داد و گفت: این دسته از بیماران به طور مستمر نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هستند.

فرهنگسازی در انتقال خون می‌تواند در ترویج این اقدام انسان دوستانه مهم باشد و رسانه ها در تبیین این مهم نقش بسیار مهمی دارند، اهدای خون در کاهش وزن، تقویت تولید سلول‌های جدید خونی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و حفظ و بهبود سلامت مردم در ارتباط است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور نامی، معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: معضل پسماند در استان ظرف یک بازه زمانی کوتاه مدت در شهر ایلام و استان رفع شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه پسماند امروز به منزله طلای سیاه در سطح جهان است، گفت:هر فردی در این حوزه سرمایه گذاری کند هم به حوزه حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند و هم در حوزه سرمایه گذاری، از حاشیه سود برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه به مسئولان مربوطه در حوزه پسماند اعلام اخطار می‌کنم که باید این موضوع در استان حل شود، ابراز کرد: این زیبنده استان نیست که موضوع پسماند در استان به یک مشکل تبدیل شود.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: حل این معضل باید حتما در دستور کار شهردار‌ها و فرمانداری‌های ایلام، مهران و ملکشاهی قرار گیرد که در یک بازه زمانی کوتاه مدت این معضل در استان حل شود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در بحث پسماند نیاز به یک هم افزایی است، مطرح کرد: سرمایه گذاری، هم افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در این حوزه لازم است.

بهرام‌نیا تصریح کرد: به معدود افرادی که حقوق شهروندی مردم را رعایت نکنند و پسماند‌های خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها می‌کنند اخطار می‌دهیم که طبق قانون با این قانون شکنان برخورد خواهد شد.

وی با قدردانی از مشارکت اقشار مختلف مردم برای داشتن شهری زیبا و لزوم فرهنگ‌سازی در این حوزه، ابراز کرد: برای جلوگیری از رها شدن پسماند توسط برخی افراد، در بسیاری از بلوار‌های اطراف شهر ایلام نیوجرسی نصب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • صعود ایران با حضور ۴ گلستانی به فینال والیبال دانش آموزان جهان
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند